Anyukám is érteni fogja – Tizenéves luxuskocsik pénztemető hibái | Autoszektor

Anyukám is érteni fogja

Anyukám is érteni fogja – Tizenéves luxuskocsik pénztemető hibái

2017.03.31.

Folytassuk a sort, miért nincs szükségünk a tinédzser német prémiumkocsikra!

Korábban arról írtunk, hogy ha jogilag nem is, de kis átgondolással gazdasági totálkárosnak mondhatjuk a 12-14 éves korú felső-közép kategóriás (német) dízelkocsikat. Példánkban megpendítettünk néhány helyet, ahová be lehet önteni a konyhapénzt, de ami eddig volt az semmi. Hiszen kopó-forgó alkatrész minden kocsiba kell, itt csak azzal kell számolnunk, a nagy autóhoz ezek is drágábban. Most viszont…

…jöhetnek a nagyobb falatok

Már sokszor értekeztünk a korosodó dízel kocsik két legdrágább problémájáról a kettőstömegű lendítőkerék meghibásodásáról, illetve a részecskeszűrő bedögléséről. Ez utóbbi határeset, mert nem minden 12-14 éves kocsiban van. De ha van és rossz, akkor nagyon drága lesz a javítás. A csere akár 4-500 ezer forint is lehet. A tisztítás lehet még megoldás, persze csak akkor, ha tényleg működik utána a kocsi, illetve ott van még az egész DPF kiszedése, ami persze engedély nélküli átalakításnak minősül és bünti jár érte – elvileg…

Dízel részecskeszűrő

Visszatérve a lendítőkerékre, ha ez rossz, akkor csörög-morog a kocsi, mint a Vidróczki híres nyája. Ne menjünk most bele, hogy hosszabb távon mit okozhat a rossz lendkerék, maradjunk annyiban, hogy cserélni kell, a másért nem hát mert rettentő idegesítő a hangja. Ha már szétkapták, érdemes kicserélni az egész kuplungot is, a szett és a szerelés – hát nem is tudom – legyen 300.000.

Említsük még meg a porlasztócsúcsokat! Ahány henger, annyi porlasztó, mi most ugye csak néggyel számolunk. Ha lekoszolódnak, elállítódnak, nem megfelelő befecskendezési képet produkálnak, akkor a minimum egy felújítás, ez mondjuk, darabonként 20 ezer alatt megvan. Ha cserélni kell és jó áron be tudjuk szerezni, akkor százezer alatt hozzájuthatunk a csúcsok darabjához.

Számolj!

A fenti, a teljesség igényét nélkülöző költséghelyeket tetszés szerint lehet kombinálni, de eléggé valószínű, hogy tíz év feletti kocsit vásárolva, 3-5 éven belül mindegyik előjön majd valamilyen formában.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a fenntartási költségek arányosan nőnek az autó méretével, teljesítményével, és fajlagosan a korával is. Autózni mindig is drága volt és most is az. Aki nem tudja megállni, hogy tizenéves luxuskocsit vegyen, az mindenképpen számoljon mély zsebbe nyúlással!

Az A6-os Audi

Ha már másfél-két millióért most megveszünk egy ilyen autót, akkor az elkövetkezendő 3-5 évben ez még kétszer rá fogjuk költeni. Vígasz, hogy nem minden költség egyszerre merül fel, tehát elosztva fognak jelentkezni. A végeredmény, hogy 5 év múlva ott állunk egy csaknem 20 éves kocsival, ami műszakilag rendben van ugyan, de a piacot ez egyáltalán nem érdekli, kereslet sincsen már a típusra, úgyhogy súlyos buktával tudjuk csak továbbadni.

Elkerülhető?

Valószínűleg igen! Fiatalabb autót vásárolva 4-5 év üzemeltetés után is fog még értéket képviselni a kocsi. Persze értékvesztés itt is van, de a görbe azon részén szállunk be az üzletbe, ahol már nem annyira meredek a függvény. Azonos kategóriában persze 4 és 5 millió között kell költeni, de a használati idő végén még mindig lesz kezünkben egy viszonylag értékes kocsi.

Szomorú lemondás

Azt szoktam mondogatni, hogy csak a tehetősek engedhetik meg maguknak, hogy öreg luxuskocsival járjanak. A mondás persze csak akkor igaz, ha azt az autót olyan állapotban tartják fent, amilyet eredetileg is képviselt.

Volvo V70 D5 - több százezernyi hibát írtunk össze (Forrás: GOR-CAR)

Ez nálunk nem jellemző, éppen ezért gazdasági totálkárosak hazai példányok, az import darabok pedig azért, mert tisztában vannak a várható költségekkel, amiket már nem akarnak, nem hajlandóak bevállalni, átülnek inkább egy újba, vagy legalább valami fiatalabba.

Ha mindezt megértettük, akkor nagyon érdemes azon elgondolkodni, hogy Merci-Audi-BMW helyett megteszi nekünk egy Skoda, vagy Volkswagen is, de nyugodtan merészkedhetünk még lejjebb a palettán…

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.17
Francia fesztiválokon hódított az önfeláldozó józan sofőr kampánya.   ..
2019.10.17
Ronaldo Cunha Dias Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.10.17
Forgalomkorlátozásokra és közlekedési változásokra kell számítani a Hősök tere környékén a 12.....
2019.10.17
A magyar autóipar egyre több megbízást ad az iparban távfelügyeleti szolgáltatást nyújtó győri....
2019.10.17
Szalagot tűztek és rózsaszínnel világították meg az épületet a dolgozók a Bridgestone tatabányai....
2019.10.17
Személyautóval ütközött az Újszegedről Békéscsabára közlekedő motorvonat csütörtök délelőtt a Békés....
2019.10.17
"Mennyit fogyaszt az autód?" Ha sokat mondunk megdöbbennek, ha keveset, nem hiszik el. Ez egy....
2019.10.17
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló....
2019.10.17
Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be....
2019.10.17
A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a....