Anyukám is érteni fogja - Vigyázz, hogyan javíttatsz! | Autoszektor

eredeti alkatrészek

Anyukám is érteni fogja - Vigyázz, hogyan javíttatsz!

2018.03.22.

Utángyártott versus Eredeti Alkatrészek

A Volkswagen tavaly ősszel egy sajtótájékoztató keretében mutatta be legújabb töréstesztjét, amelynek során két hetes Golf sérült első részét javították ki eredeti gyári, illetve utángyártott alkatrészekkel.

A tesztben összesen három Volkswagen Golf VII vett részt. Egy gyári állapotú, az eredeti alkatrészekkel javított és az utángyártott alkatrészek felhasználásával helyreállított autó. Kaptunk képeket, számokat és részletes leírást. Miért nem éri meg az utángyártott alkatrészek felhasználása? Elárulom, nem csak anyagi kockázatot vállal, aki így akar spórolni.

Pedig csábító az ára

Az elején sérült autó helyreállításához cserélni kell a motorház fedelet, az első vészhárító burkolatát és merevítőjét, egy első sárvédőt és a hűtőmaszkot. Ezek az alkatrészek gyári kivitelben 1.034,- Euróba, vagyis kb. 320.000,- Ft-ba kerülnek.

A Volkswagen körülnézett az utángyártott, nem eredeti alkatrészek piacán és összeszedte a szükséges alkatrészeket. A különböző ázsiai gyártók termékeit nagyságrendileg fele annyiból ki lehet hozni, pontosan 598 Euróért beszerezhetők. (Ez forintban kb. 185.000,-)

Majd az autókat újra megtörték

A biztonság kedvéért még egy ellenőrzést lefuttattak. Megnézték, hogy a korábbi sérülésektől mentes jármű valóban teljesen gyári kivitelű-e, ellenőrizték, hogy a javított autók a dokumentált javításokon kívül szintén gyári állapotúak-e. Igen.

Az eredeti alkatrészekkel javított Golf VII újra összetörve

Mindhárom autót a következőképpen törték újra össze: A jármű eleje 40%-os átfedésben van az akadállyal, amelynek jármű felé eső sarka 150 mm-es sugárban van lekerekítve. Az ütközési sebességet egységesen 15 km/-h-ra állították be. A járművekben vezető nem volt, de a gyújtás be volt kapcsolva, a biztonsági rendszerek működőképesek voltak. A sebességváltók üres fokozatban voltak.

A 2. sérülés után részletesen elemezték a kárt

Míg az eredeti alkatrészeket tartalmazó Golf VII-esen mindössze 15 alkatrész sérült, addig az utángyártott elemeket tartalmazó autón 38! Ha most ezeket újra kétféleképpen javíttatnánk, érdemes újra megnézni, hogy mennyibe kerülne.

Az utángyárott elemekkel javított Golf VII. újra összetörve

Csak a szükséges alkatrészeket számba véve azonnal látszik, hogy újra gyári alkatrészeket felhasználva mindössze 1.353,49 Euró lenne a számlán, azonban az utángyártott alkatrészek hiába olcsóbbak, sokkal több dologra van most már szükségünk, ezért döbbenetes 4.773,92 Eurós összeg adódik. Forintban kifejezve egy kb. 420 ezer forintos összeg áll szemben egy 1.480.000,- forintos számlával, a különbség majdnem egymillió forint!

Ha a munkadíjakat is figyelembe vesszük, akkor 2.650 Euró helyett 7.200 Eurót fizetünk majd, ami a hazai valutában kifejezve már 1.400.000,- Ft kidobott pénzt jelent. Ráadásul az autónk a megismert gyenge állapotában várja a következő ütközést. Azt is érdemes még egyszer kiemelni, hogy a megismételt baleset mindössze 15 km/h-ás ütközést jelentett, nem pedig egy városi környezetben is gyakori 40-50 km/h-ás sebességűt!

Látványos a különbség

A sajtótájékoztatón egy húzatópaddal tesztelték az gyári és az utángyártott vészhárító merevítő szilárdsági tulajdonságait.

A kép önmagáért beszélnek: az utángyártott kereszttartó semmiféle rugalmassággal nem rendelkezik, a húzatópad lánca alatt azonnal meghajlott, az elszenvedett deformáció meg is maradt. (Mindkét alkatrészt ugyanakkora terhelést kapott.)

Amiről nem beszéltünk

Amellett, hogy az utángyártott alkatrészekkel rendre mérethelyességi problémák is adódtak, ebben az ismételt ütközés után kinyíltak a légzsákok is. (Ezek cseréje természetesen benne van a 38 javítandó tételben.) Kell-e magyarázni, hogy egy kinyíló légzsák még akkor is traumát okoz a vezetőnek és utasának, ha minden biztonsági rendszer megfelelően működik. Bár a légzsák a nagyobb károsodásoktól megmenti a bent ülőket, kisebb sérülések még így is előfordulhatnak.

Az eredeti alkatrészekkel javított autóban ez nem történt meg!

Persze egy Golf VII-es tulajdonosának a legtöbb esetben van CASCO biztosítása és feltehetően gyári alkatrészekkel fogja megjavíttatni az autóját. De a tesztet nyugodtan elvégezhették volna bármelyik korábbi modellen is, az eredmény garantáltan hasonló lett volna.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....