eredmények

Audi Hungaria: a világ legnagyobb motorgyára a kétmilliós álomhatár felett

2016.01.13.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke a cég karácsonyi fogadásán rekordokat ígért a motorgyártásban éppúgy, mint a járműgyártásban. Ígéretét beváltotta, nem is akárhogy. A győri Audi története során motorgyártásban először szárnyalta túl az évi kétmillió darabot, s autókból is több mint 160 ezer hagyta el a győri gyárat.

A 2008-as válság utáni néhány évet leszámítva az Audi Hungaria motorgyártása mindig a kétmillió környékén mozgott, 2014-ben például 1 millió 973 ezer motort gyártottak, vagyis alig maradtak el a kétmilliós álomhatártól. A 2015-ös év egyik nagy kérdése az volt, sikerül-e a kétmillió fölé menni? Márciusban, az Audi AG éves, Ingolstadtban tartott sajtótájékoztatóján még Thomas Faustmann volt a győri gyár első embere, s akkor azt prognosztizálta, 2015-ben sikerül a kétmillió darab motor legyártása. Utódja, Peter Kössler, aki október elsején vette át a stafétabotot Faustmanntól, karácsony előtt már visszafogottabb volt. Rekordot ígért, a kétmilliós darabszámot firtató kérdésünkre azonban kitérő választ adott.

A TT kizárólag Magyarországon készül.

Szerdán biztossá vált, hogy az Audi Hungaria új rekordot ért el, ez a rekord Magyarország rekordja is, összesen 2.020.520 darab motor hagyta el vasúton vagy közúton a győri gyárat, s indult el a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelyéra három kontinenst megcélozva.

A motorgyártás darabszámai így oszlottak meg az egyes típusok között – közölte az Audi Hungaria. 1.538.933 négyhengeres Otto- és dízelmotor, valamint 7.711 öthengeres Otto-motor készült. Emellett 435.636 hathengeres motort és 40.240 nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres erőforrást gyártottak a vállalatnál.

Elképesztő a választék is. Hat különböző Otto- illetve három különböző dízelmotor készült 202 változatban. A leggyengébb motor teljesítménye 63 kW (86 LE), a legerősebb pedig 449 kW (610 LE). Mint az köztudott, a motorgyártás területén naponta mintegy 6.000 munkatárs több mint 8.800 motort gyárt.

Motorgyártás: napi 8800 darab hagyja el a gyárat.

Rekordot produkált 2015-ben az Audi Hungaria járműgyára is. Összesen 160.206 autó készült, ebből 28.093 Audi TT Coupé és 7.417 Audi TT Roadster, 107.834 Audi A3 Limousine, valamint 16.862 Audi A3 Cabriolet. 2014-ben összesen 135.232 Audit gyártottak Győrben, vagyis 2015-ben 25.000-el több autó gurult le a szerelősorról.

Győrött gyártott Audik a hazai piacon 

A győri Audi Hungaria Motor Kft.-ben készült autók közül 350-et nem kellett exportálni, azok ugyanis magyar fogyasztók kezébe kerültek.

Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungaria Audi márkaigazgatója elmondta, 2015-ben a Győrött készülő autók közül az A3 limuzin volt a legnépszerűbb, ebből több mint háromszáz darabot adtak el itthon. Az A3 kabrió verzióját 15 magyar vásárolta meg.

A TT sportautók közül 26-ot rendeltek magyarok. Huszonegy vásárló a TT Coupét rendelte meg, míg öten a vadonatúj TT Roadsternek örültek.

A győri gyár eredményeinek ismertetésekor érthetőn büszkén és elégedetten nyilatkozott Peter Kössler: „A 2015-ös esztendő kihívásai ellenére rekordokat döntöttünk, hiszen több mint kétmillió gyártott motorral mérföldkőhöz érkeztünk vállalatunk történetében. Járműgyárunk ugyancsak csúcseredményt ért el. Ezeket a sikereket képzett és motivált munkatársainknak köszönhetjük”, mondta Peter Kössler, ügyvezető igazgató.

Az idei évről úgy fogalmazott: „2016-ban is folytatjuk az Audi Hungaria nemzetközi versenyképességét elősegítő beruházásokat, amelyek nem utolsó sorban az Audi-konszern győri telephelybe fektetett bizalmát jelzik.”

Az Audi gyára madártávlatból: jók a kilátások idénre is.

Az eredmények közzététele alkalmából az Audi Hungaria felidézte a 2015-ös esztendő fontosabb történéseit. Hangsúlyozzák, mind a motor-, mind pedig a járműgyártásban a jubileumok éve volt a távozott esztendő. Szeptemberben készült el a 4 milliomodik Global Engine motor, egy R4 Otto-TFSI erőforrás. Novemberben két alkalommal is mérföldkőhöz érkezett a motorgyártás: ebben a hónapban hagyta el a gyártósort a 3 milliomodik V6 Otto-TFSI motor, valamint az 1 milliomodik 1,2 és 1,4 literes R4 Otto-motorcsaládból származó erőforrás. Alig egy hónap múlva a járműgyárban legördült a 300.000. autó a gyártósorról: egy, az USA-ban megrendelt viperazöld színű S3 Limousine.

A motor- és járműgyártás rekordja mellé egy foglalkoztatási rekord is társult. 2015. december 31-én 11.411 munkatárs dolgozott a vállalatnál, 2014 végén ez a szám 11.274 volt.

Egy munkatárs a 11.411-ből. Egy kisvárosnyi embert foglalkoztat az Audi Magyarországon.

S hogy a legek még fokozhatók, arra bizonyíték az, hogy tavalyi eredményei alapján ismét az Audi Hungaria Motor Kft. lett a világ legnagyobb motorgyára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2016.06.25
Király hangulatban az Audi Hungaria Kommunikáció szurkolói csapata. Hajrá, Magyarország! - ez a....
2016.06.25
A Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja harmadik alkalommal rendezte meg az ország....
2016.06.25
A magyar buszgyártók kapacitásaik alapján képesek kielégíteni a hazai városi és helyközi....
2016.06.25
A budapesti kismúzeumok között három útvonalon elektromos kisautók is közlekednek majd, amelyek a....
2016.06.25
– A magyarországi ŠKODA márkakereskedések kiválóságának egyértelmű jele, hogy a hatodik....
2016.06.25
A franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság vasárnap esti magyar-belga meccsét követően várható....
2016.06.25
A Volkswagen Aktiengesellschaft részvényesei az éves közgyűlésen megszavazták az igazgatótanács....
2016.06.25
Az Euro NCAP egyszerre tesztelte a két, azonos alapokra épített kompakt szabadidő-autót. ..
2016.06.25
Ismét szigorúan ellenőrzi az osztrák rendőrség a Hegyeshalomnál Ausztriába belépő, illetve....
2016.06.24
A fiatalabbaknak talán már a nagyszülei is tudták, hogy ha igazán megbízható autót akarnak akkor....