vám
Az európai és az amerikai fél egy lépéssel távolabb került egy esetleges kereskedelmi háborútól. Ez annak a bejelentésnek köszönhető, melyet az Egyesült Államok elnöke Donald Trump, valamint Jean Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke tett a Fehér Házban lezajlott találkozó sajtótájékoztatóján. A megállapodás szerint a jövőben a feszültség enyhítésére, valamint a kereskedelmi korlátok további leépítésére fognak törekedni.
Trump és Juncker megerősítették az elnöki rezindencia udvarán, megállapodásra jutottak abban, hogy a tervezett, járművekre és alkatrészekre kivetendő 25%-os védővám semmiképp sem lép életbe a tárgyalások lezárulásáig. Ugyanakkor továbbra is sújtja az autószektort a márciusban hatályba lépő 25%-os acél-, és 10%-os alumínium importvám, melynek kölcsönös előnytelenségeire hívta fel a figyelmet Juncker.
A világ legnagyobb autógyártó cégei közül három is jelezte, hogy a felvett kereskedelem politikai irány, és a kereskedelmi intézkedések negatív hatást gyakoroltak a piacra. Ezt a Ford, a General Motors és a Fiat Chrysler Automobiles által produkált eredmények is alátámasztják, hiszen mindhárom gyártó-óriás alacsonyabb profitot abszolvált, és az előrejelzések adatai is csökkenést mutatnak. A magasabb alumínium árat nevezték meg a probléma fő okozójaként, melyet talán az FCA 11%-os indexesése érzékeltet a legjobban.
A General Motors vezérigazgatója, Mary Barra azt nyilatkozta, hogy számítani lehetett az árak emelkedésére az intézkedések nyomán, de nem számítottak ilyen mértékű kihívásra.