vám

Az autógyártók is megszenvedik az USA védővámjait

2018.08.27.

A nemrég lezajlott EU-USA egyeztetésen megfogalmazott irány, miszerint a két fél között idén fellépő problémák okait felszámolják, bízatónak mondható, azonban a megállapodás ellenére az eddig bevezetett vámok változatlanul hatályosak, valamint még mindig fennáll ajármű- és alkatrész import-vám bevezetésének veszélye, ahogy erről az autocarnál is olvashatunk.

Az európai és az amerikai fél egy lépéssel távolabb került egy esetleges kereskedelmi háborútól. Ez annak a bejelentésnek köszönhető, melyet az Egyesült Államok elnöke Donald Trump, valamint Jean Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke tett a Fehér Házban lezajlott találkozó sajtótájékoztatóján. A megállapodás szerint a jövőben a feszültség enyhítésére, valamint a kereskedelmi korlátok további leépítésére fognak törekedni. 

Trump és Juncker megerősítették az elnöki rezindencia udvarán, megállapodásra jutottak abban, hogy a tervezett, járművekre és alkatrészekre kivetendő 25%-os védővám semmiképp sem lép életbe a tárgyalások lezárulásáig. Ugyanakkor továbbra is sújtja az autószektort  a márciusban hatályba lépő 25%-os acél-, és 10%-os alumínium importvám, melynek kölcsönös előnytelenségeire hívta fel a figyelmet Juncker.

A világ legnagyobb autógyártó cégei közül három is jelezte, hogy a felvett kereskedelem politikai irány, és a kereskedelmi intézkedések negatív hatást gyakoroltak a piacra. Ezt a Ford, a General Motors és a Fiat Chrysler Automobiles által produkált eredmények is alátámasztják, hiszen mindhárom gyártó-óriás alacsonyabb profitot abszolvált, és az előrejelzések adatai is csökkenést mutatnak. A magasabb alumínium árat nevezték meg a probléma fő okozójaként, melyet talán az FCA 11%-os indexesése érzékeltet a legjobban.

A General Motors vezérigazgatója, Mary Barra azt nyilatkozta, hogy számítani lehetett az árak emelkedésére az intézkedések nyomán, de nem számítottak ilyen mértékű kihívásra.  

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.20
Új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszok állnak forgalomba Budapesten, az első tizenhat....
2020.01.20
A szakszerű javítás a csere lenne, de az több mint 260.000 Ft-ra rúg. Ki fizeti a révészt? ..
2020.01.20
Úgy tűnik, a Manchester City katalán edzőjének folyamatosan meggyűlik a baja Nagy-Britanniában a....
2020.01.20
Borta Ambrozie Ovidiu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.20
A kecskeméti Neumann János Egyetem és a baden-württenbergi Albstadt-Sigmaringen Egyetem 36....
2020.01.20
A francia PSA autóipari csoport eladásai tíz százalékkal csökkentek tavaly a 2018-as értékesítési....
2020.01.20
- A gyorsaságimotoros-világbajnokság (Moto GP) jogtulajdonosaként nemzetközi utánpótlás....
2020.01.20
- A Magyar Suzuki Zrt. 2020-tól kizárólag hibrid meghajtású gépkocsikat gyárt Esztergomban az uniós....
2020.01.20
Gyakorlatilag az egész világ, de különösen az autóipar első számú témája manapság a szén-dioxid.....
2020.01.20
A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább....