ICDP

Az autókereskedelem nagyágyúi

2019.05.21.

Az ICDP kutatói évek óta foglalkoznak a kereskedések jövőjével. Egyik legfontosabb állításuk, hogy hosszú távon csak az igazán nagy és hatékony, valamint a kisebb, de az autókereskedelem egy bizonyos részére jól specializálódott szereplők maradhatnak versenyben hosszútávon. Legutóbbi kutatásaik során példákkal is szolgáltak, így nézzük meg mi is, kik uralják a világ autókereskedelmét, kik a legnagyobb játékosok.

Kezdjük Európában, egy Magyarországon sem ismeretlen csoporttal: Aki nagyjából tisztában van az európai autókereskedelemmel, minden bizonnyal nem lepődik meg, hogy az Emil Frey-ről beszélünk. A Svájcban, 1924-ben alapított vállalat kezdetben motorkerékpárokra specializálódott, majd később fordultak az autóipar felé. 2017-ben 11 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak, ami több, mint duplája az összes magyar kereskedő által generált forgalomnak ugyanabban az évben.

Az autósport szerelmesi számára talán nem ismeretlen a Penske Automotive csoport sem, hiszen több versenyosorzatban is érdekeltek, például az IndyCar bajnokságon is indulnak saját csapatukkal. Elsősorban az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában aktívak, de a kontinentális Európában is vannak érdekeltségeik. 2017-ben 620.000 autót értékesítettek, melyek közül 386 ezer új jármű volt. Ez háromszor annyi, mint a Magyarországon évente eladott új autók száma.

A forgalmat tekintve legnagyobb játékosnak számító Jardine Matheson csoport története is igen érdekes. A kínai alapítású vállalat még az 1800-as évek elején indult, kezdetben kereskedőházként, míg mára egy több iparágban érdekelt konglomerátummá fejlődött a közel kétszáz éves történelme során. Az autókereskedelem jelenti elsőszámú bevételforrásukat, de érdekeltek üzemeltetésben, informatikában, ingatlanokban, élelmiszergyártásban, hotelekben, logisztikában és infrastrukturális fejlesztésekben is. 2017-ben 766.000 autót értékesítettek, forgalmuk pedig meghaladta a 24 milliárd eurót.

Ezek a vállalatok különöseb szerencsés helyzetben vannak az utóbbi néhány évben, ugyanis számos, náluk jelentősen kisebb kereskedőcsoport küszködik nehézségekkel, így tökéletes célpontot jelentenek, ha felvásárlás általi növekedésről van szó.

Magyarországon egyelőre csak az Emil Frey csoport aktív, több márkát is kizárólagosan a svájciak hazai leányvállalatáról vásárolhatunk meg. Ugyanakkor a jelenlegi környezetben és felvásárlási lázban nem lenne nagy meglepetés, ha újabb, hasonlóan nagy játékos lépne be a magyar piacra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.08.17
Az ICDP egyik vezető kutatója érdekes kísérletet végzett. Elővette húsz évvel ezelőtt írt....
2019.08.17
Zamárdi térségében, az M7-es autópálya közelében szerencsésen földet ért a gép - írja a....
2019.08.17
Befagyaszták az autógyártókra, az üzemanyag-fogyasztás alapján kibaszott büntetéseket, viszont....
2019.08.17
A Porsche továbbra is konzekvens módon bízik az elektromobilitásban és a Panamera után a Cayenne....
2019.08.17
Daneil Weissland veszi át szeptember elejétől az Egyesült Államokban az Audi eladások vezetését. A....
2019.08.17
Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak....
2019.08.17
Vitorlás hajó, hűtőszekrény, kábeldob, mosogatótálca – egyebek mellett ezeket hagyták el az autósok....
2019.08.16
New Yorkban lestük meg a Ford idén bemutatott izomgépét. A Shelby GT500 nem kevesebb, mint 700....
2019.08.16
Valódi megoldásokkal segítik a franciák a fogyatékkal élő dolgozókat. ..
2019.08.16
Makhmudjon Eshonkulov Üzbegisztánból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....