elektromos átállás
A General Motors felülvizsgálja az elektromos jövő iránti elkötelezettségét a Cadillac luxusmárkája esetében. Míg korábban a vállalat azt tűzte ki célul, hogy 2030-ig a Cadillac teljes modellpalettáját átállítja elektromos hajtásra, a vállalat vezetőinek legutóbbi nyilatkozatai már rugalmasabb megközelítést sugallnak. Nem zárják ki, hogy az elektromos és benzines modellek még jó néhány évig egymás mellett fognak létezni, legalábbis hasonló szellemben nyilatkozott a minap John Roth, a Cadillac alelnöke.
Ennek megfelelően, bár 2030-ra minden szériát kínálnának elektromos hajtással, alternatívaként továbbra is elérhetők lennének benzinmotorokkal felszerelt autók is. Az Automotive News idézi a Cadillac szóvivőjének sokatmondó nyilatkozatát, miszerint "a benzinmotoroktól való átállás lassabb lehet a vártnál".
A 14 márkát számláló Stellantis, sok más autógyártóhoz hasonlóan ugyancsak késleltetné az elektromos átállásra vonatkozó ambíciózus terveit, és a változó piaci igényekhez igazítaná a stratégiáját. A világ negyedik legnagyobb járműipari konszernje eredetileg ugyancsak azt tervezte, hogy egyes modelleket kizárólag elektromos hajtásláncokkal kínál majd, de az elektromos járművek iránti lassúló globális kereslet miatt alternatív hajtásláncokat is fontolgat. A minap a Stellantis csoport vezetői is hangosan gondolkodtak azon, hogy bizonyos modelleket hagyományos belsőégésű motorokkal kínálják az elektromosok alternatívájaként.
A Stellantis már meg is tette az első lépéseket: újból benzin- és dízelmotorokkal is kínálja a kisteherautó-sorozatait, a Citroën Berlingót, a Peugeot Riftert és a Fiat Doblót. A szóban forgó autók személygépkocsi-változatait a közelmúltban még kizárólag elektromos hajtással forgalmazták. A Peugeot a múlt hónapban jelentette be, hogy a Travellerek dízelmotorjait beépítik a Stellantis közepes méretű teherautóinak személygépkocsis változatába, amelyeket eddig ugyancsak kizárólag elektromos hajtással kerültek fortalomba.
Az elektromos átállás lassulásának másik példája az ugyancsak Stellantis csoporthoz tartozó Jeep, amely a hibrid hajtásláncokra helyezi a hangsúlyt, és olyan modelleket kínál, mint például az Avenger, amelyet elektromos és benzines hajtásláncokkal is ellát. A hamarosan megjelenő modelleket, például a Jeep Recon és a Wagoneer S-t, amelyeket eredetileg csak elektromos motorral terveztek felszerelni, most átkonfigurálják benzinmotorosra.
A sikeres stratégiaváltás kulcsát jelentheti az adaptálható platformok fejlesztése, amelyek elektromos és belsőégésű motorok elhelyezésére egyaránt alkalmasak. Ez a megközelítés biztosítja a gyártók számára a rugalmasságot, hogy gyorsan reagálhassanak a változó piaci dinamikára, miközben változatos modellválasztékot biztosítanak.