audi hungaria motor kft

Az első hivatalos dizájnvázlat az új győri TT-ről

2014.02.20.

Megérkezett az első várva várt, sokat sejtető dizájnvázlat a hungaricumnak számító győri Audi TT harmadik generációjáról.

Az új modellt márciusban, a Genfi Autószalonon mutatják be, és az autó teljes egészében Győrben, az Audi Hungaria 2013-ban megnyitott új járműgyárában készül majd. Itt préselik a karosszériát, azt itt szerelik össze, itt lakkozzák, majd szerelik készre az autót.

Az új Audi TT elején a vízszintes vonalak dominálnak, Singleframe hűtőrácsa széles és lapos rajzolatú. A motorházfedélen V-alakban két határozott kontúrvonal húzódik. Újszerű a négy karika elhelyezése is, amelyek ezúttal a motorházfedél közepén, az R8 modellekkel egyértelmű rokonságra utalva kaptak helyet.

A nagyméretű légbeömlő nyílásokat bordák tagolják. A fényszórók szintén e motívumot ismétlik, s elválasztó bordák osztják meg őket, amelyek a nappali menetfényt sugározzák. Extrafelszerelésként a fényszórók LED technikájú vagy az iránymutató Mátrix-LED kivitelben is rendelhetők, utóbbi esetben a távfényt egyenként szabályozható fénykibocsátó diódák állítják elő.

Az új kupé számos részletében az első generáció klasszikus dizájnját idézi. A küszöb kontúrja erőteljes fénytörési élt formáz, a széles kerékjáratok sajátos geometriai alakzatokat alkotnak. Az első közülük a motorháztető fúgáját is áttöri, a fedél vonala egyébként tornádóvonalként folytatódik az ajtón keresztül egészen a farig. Az utastér lapos üvegezett felülete („üvegház”) szintén önálló geometriai test benyomását kelti. Az enyhe töréssel („knick”) futó C-oszlopok nyomán a TT erőteljes és atletikus hatást kelt, további feszültséget kölcsönözve megjelenésének.

Hátul szintén vízszintes orientáltságú vonalak emelik ki a TT sportos szélességét. A hátsó lámpatestek bordái a fényszórók hasonló motívumaira rímelnek. A hátsó lámpák folytonos világítási képe az Audi további újdonsága, köztük a karcsú sávként húzódó harmadik féklámpa biztosít összeköttetést. A kipufogórendszer mindegyik motorváltozatnál a diffúzorba integrált két nagyméretű, kerek végcsőben zárul. A TTS, mint az Audi minden S-modellje, négy végcsövet kap.

Utasterében szintén a könnyed, szinte lebegő vonalvezetés emeli ki az új Audi TT letisztult sportautó-karakterét. A középkonzol és az ajtókárpitok folyamatos, egymással harmonikus összhangban álló formákat alkotnak. Felülről rátekintve a műszerfal leginkább repülőgépszárnyra, míg a klasszikus TT-elemként kerek légbefúvó nyílások – amelyek a légkondicionáló berendezés kezelőelemeit is rejtik – a sugárhajtóművekre emlékeztetnek. E mesteri megoldás, illetve az Audi virtual cockpit által kiváltott központi MMI-képernyő elhagyásával a tervezők megkapóan karcsú architektúrával formálhatták meg a műszerfalat.

Az Audi TT vérbeli dizájn-ikonként harmadik generációjában is kívül és belül egyaránt következetesen továbbfejlesztve, izgalmas sportautóként mutatkozik be. Különösen feltűnőek karakteresen éles vonalai, amelyeket kimondottan dinamikus és precíz kidolgozás jellemez. A felületek sajátos összjátéka a teljes karosszérián különös feszültséget teremt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....