rendőrautó

Az első „újkori” LADA a rendőrség szolgálatában

2017.10.27.

LADA 4x4 Classic lett az Érdi Rendőrkapitányság Törökbálinti Rendőrőrsének legújabb, a helyi vállalkozók és lakosság adományaiból vásárolt járőr kocsija, amelyet a LADA Sipos érdi márkakereskedésében vásároltak meg. Mivel a támogatási összeg összegyűjtése hosszabb időt vett igénybe, a vásárlást Törökbálint Önkormányzata hónapokkal ezelőtt előfinanszírozta.

A legendás terepjáró egyedüli használója Pallai Tamás körzeti megbízott, járőrkutya vezető - a belga juhász járőrkutya, Sophie gazdája. Tőle tudtuk meg, hogy több dolog is amellett szólt, hogy választásuk a LADA 4x4-re esett.

A legnyomósabb érv, hogy a terep, amelyen Pallai Tamás szolgálatot teljesít, olyan domborzati viszonyokkal rendelkezik, ami indokolttá tette egy kiváló tereptulajdonságokkal rendelkező, megbízható és időtálló terepjáró vásárlását. Tamás körzete bővelkedik hegyes-dombos területekben, akár 50-100 méteres szintkülönbséggel, kevés aszfaltúttal, vagy olyan utakkal, amelyeket személyautóval lehetetlen bejárni. Pedig neki körzeti megbízottként az a feladata, hogy a nehezen megközelíthető helyeken lakó állampolgárokhoz is eljusson. Ehhez kerestek olyan autót, ami terepadottságokban megfelel a kihívásnak.

A következő érv, ami a LADA 4x4 mellett szólt, hogy korábban volt már egy Nivája a rendőrőrsnek, ami tisztességesen állta a sarat és nagyon meg voltak vele elégedve. A harmadik, de semmiképpen sem kevésbé fontos indok az elérhető ár volt, ugyanis az adományozók pénzét felelősséggel szerették volna felhasználni. És persze fontos szempont volt az is, hogy a rendőrautónak alkalmasnak kellett lennie kutyaszállításra is, hisz Sophie hűséges társa a körzeti megbízott rendőrnek.

 „Nagyon meg vagyok elégedve az autóval, jelentősen megkönnyíti a munkámat. A vásárlás után szükség volt egy kis finomhangolásra, de a motor és a futómű szépen teszi a dolgát. Bármerre megyek, mindenhol a csodájára járnak, látszik, hogy az emberek érzelmileg kötődnek a régi Nivához. Az autó terepképességeit napi szinten használjuk, és kijelenthetem: nem ismer akadályt. Többször volt már rá példa, hogy rossz időjárási körülmények között semmilyen más autó nem tudott bemenni az adott terepre csak az én LADA 4x4-em. Valóban rettenetes útviszonyok között is képes volt közlekedni. Szépen, kitartóan végigdolgozta magát a mély mocsaras, ragacsos, saras részeken, mindezt a négyévszakos gumival. Hamarosan felkerül rá a téli terepgumi, így télen sem lesz előtte akadály.” – nyilatkozta Pallai Tamás. Majd így folytatta: „Bízunk benne Sophie-val, hogy hosszú időn át lesz a munkatársunk a LADA 4x4 Classic. Mivel én használom egyedül, mindent megteszek annak érdekében, hogy megkíméljem. Azt gondolom, hogy ezzel az adományozók jóindulatát és segítségét is megbecsülöm.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.16
A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves....
2025.12.16
Egy Toyota Camry tetejére landolt, illetve zuhant egy kisrepülőgép az Egyesült Államokban, a sofőr....
2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....