.

Az EU gyártói nem feltétlenül támogatják a kínaiak elleni vámokat

2024.03.27.

Az európai autóipar erősen megosztott abban a kérdésben, hogy érdemes-e vámokat bevezetni a kínai gyártók nyomulása ellen.

Kínai autómárkák növekedése az európai piacokon az utóbbi időben gyakran a címlapokon szerepelt. Sokan örülnek neki, sokan nem nézik jó szemmel, ahogy letarolják az európai autópiacot.

A legfontosabb hír az utóbbi időben, hogy az Európai Bizottság március 5-én rendeletet adott ki, amely szerint bizonyítottnak tekintik, hogy a kínai kormány támogatásokat nyújt hazai autógyártóknak, ami versenyelőnyhöz vezetett más gyártókhoz képest az európai piacon. Ezekre az átmeneti eredményekre hivatkozva elrendelték, hogy a kínai gyártású autók importja az EU-ba ezen a dátumon rögzítésre kerüljön, a jelenlegi 10%-os tarifa fölé további vámot alkalmazva.

Az átmeneti döntést július elejéig kell közzétenni, és a végső döntést novemberben, így ez érinti azokat az autókat is, amelyeket már elkészítettek az európai piacra, és azokat, amelyek jelenleg úton vannak, valamint a jelenlegi gyártási terveket is. Ezért nagy hír mindenki számára, aki Kínából származó autókat forgalmaz, ami nemcsak azokat a márkákat jelenti, amelyeket azonnal kínainak gondolunk, mint például a BYD, a Great Wall és az MG, hanem olyan márkákat is, mint a BMW, a Dacia, a Lotus, a Polestar, a Tesla és a Volvo. Attól függően, hogy hogyan reagálnak, ez valamilyen módon érinti a forgalmat, a nyereséget és az árazást az év hátralevő részében.

Eközben az európai autóipar megosztott, kevés olyan hang emelkedik, amely határozottan támogatja a vámokat megoldásként, de legalábbis visszafogottabb válasz érkezik olyan márkáktól, mint a Renault és a Stellantis, akiknek kínai üzletága gyenge, valamint aggodalom mutatkozik a német márkáknál, akiknek továbbra is erős az értékesítésük és jelentős része a nyereségük Kínából származik, és aggódnak a megtorló intézkedések miatt.

Még e háttér mellett is meglepő volt látni Ola Kallenius-t, a Mercedes-Benz vezérigazgatóját, aki az elmúlt héten egy interjúban erőteljesen kifogásolta a vámokat a Financial Timesnak adott interjúkában. Nemcsak az új vámok ellen érvelt, hanem azt is javasolta, hogy a meglévő vámokat csökkentsék, hiszen hiszi, hogy a verseny erősebbé tesz. Eddig a kínai márkák Európában főként az alsó árszegmensben voltak jelen, nem versenyeztek közvetlenül olyan márkákkal, mint a Mercedes, de ez változik a BYD (Yangwang), a Chery (Jaecoo), a Geely (Zeekr), a Great Wall (Wey) és az SAIC (IM) prémium almárkáinak piacra lépésével. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....
2024.05.15
Kevésen múlt a tragédia egy tahó manőver miatt - nagyot mentett a Renault sofőrje. ..
2024.05.15
Immár nemcsak letöltendő börtönbüntetést, hanem vezetői engedélyének akár tíz évre szóló....
2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..