ANK

Az ICDP már a 2015-2016-os akciótervén dolgozik

2015.03.05.

Amint arról már korábban beszámoltunk, az Autószektor kiadásáért felelős Autós Nagykoalíció 2015 januárjában csatlakozott az ICDP autóipari kutatásokkal, elsősorban a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó független, nemzetközi non-profit szervezethez. Ennek köszönhetően az érdekképviselet hazai tagvállalatai a jövőben közvetlenül is részesülnek az autóipar kulcságazatait érintő időszakos kutatások eredményeiből, sőt, az előkészítési fázisban bele is szólhatnak a kutatási irányok kialakításába.

A most induló cikksorozatunkban beszámolunk az ICDP kétéves kutatási akciótervéről, rávilágítunk a szektort érintő változásokra, valamint az ebből következő változtatások, a jövőre való felkészülés szükségességére.

Az ICDP több mint 20 éve kutatja az autóipart, annak disztribúciós folyamatait. Ezekre az eredményekre és tapasztalatokra támaszkodva a nemzetközi szervezet a szektorban aktívan tevékenykedő tagjainak (így az Autós Nagykoalíciónak) közreműködésével már javában a 2015-2016 évi programját, kutatási és akciótervét készíti elő. A következő időszak egyik legfontosabb feladata a szervezet számára, hogy a strukturális és viselkedési szokások változásait figyelembe véve minél jobban meghatározza, hogyan fog kinézni a szektor 2020-ban. Ennek elősegítése érdekében ki kell dolgozni azokat a módszereket, melyekkel a piaci pozíciók védhetők, és a szükségszerű változásokhoz való alkalmazkodás szabályozott keretek között tud végbemenni.

Vajon mit hoz a jövő az autószektorban? (forrás: Flamholc.com Car Giant karácsonyi reklám)

Az ICDP most is, mint korábban, azzal alapozta meg a következő időszak tevékenységének irányait, hogy széleskörű kutatómunkát végzett, melynek során összetett szempontrendszer alapján elemezte a területet. Ez teszi lehetővé, hogy a szakemberek megbízható képet kapjanak a jelenlegi állapotról, és az európai disztribúció jövőbeli irányairól. Az ICDP fogyasztói kutatásainak ilyen kombinációja valószínűleg egyedülállóak a szektorban, beleértve a tagvállalatok és más, a témában jártas szakemberek közreműködésével végzett primer kutatásokat, valamint a témát érintő szekunder kutatásokat egyaránt. A kollaboratív megközelítés egyrészt a költségek megosztását jelenti, mindeközben pedig a tagok kétségtelenül máshonnan nem beszerezhető értéket kapnak a pénzükért.

Az ICDP programjában való részvétel tulajdonképpen befektetés a jövőbe. A szervezet tagsági díjai - figyelembe véve a szükséges befektetéseket és a kockázatokat –s a lehetséges jövőbeli bevételek és a profit tükrében elenyészőek. Egyetlen innen merített jó ötlet, egyetlen elkerült kockázat, és a befektetés máris megtérül. Az ICDP tagdíjai egyébként a következő tervezési időszakban azzal együtt sem változnak a korábbi évekhez képest, hogy jelentősen nő a kutatási spektrum, és a tapasztalatok megosztását új csatornákon is biztosítani fogják a tagok részére. A vállalatok a tagságuk révén pedig – ahogy fent már említettük – befolyásolni tudják a kutatások célját és irányait, ami remek lehetőséget jelent, hogy a kutatások valóban a célzottan a számukra megfelelő és hasznos témákra terjedjenek ki.

Az ICDP kutatásai lekövetik a magán és üzleti vásárlói szokásokkal kapcsolatos változásokat az online és fizikai vásárlási folyamatok esetében egyaránt. Az elemzések különös figyelmet fordítanak a márkaélmény, a pénzügyi szolgáltatások és csomag ajánlatok, valamint a tulajdonlás és más használati konstrukciók vásárlókra gyakorolt hatásaira. A következő időszak jelentős feladata, hogy a szervezetnek kezdenie kell valamit a szektorban összegyűlt óriási adathalmazzal (big data), ezért minél gyorsabban fel kell mérni az ezek használatában rejlő lehetőségeket. Az új és használtautó értékesítés folyamatainak, a vásárlás utáni szolgáltatásoknak továbbfejlesztése érdekében ezzel párhuzamosan tovább kell finomítani az adatok elemzésének módszereit is. Meg kell vizsgálni, a szabályozást és a felelősségi köröket érintő változások hogyan és milyen mértékben gyakorolnak hatást az értékesítést és javítást végző cégek tevékenységében, továbbá ezeknek a vállalkozásoknak milyen beruházásokkal és erőforrás szükségletekkel érdemes számolniuk a jövőben. A kutatásoknak foglalkozniuk kell a csomagban kínált biztosítási és szerviz konstrukciókra, valamint ezek piaci részesedésre, szervízgazdálkodásra, és alkatrészellátásra gyakorolt hatásaira. Végül, de nem utolsósorban érdemes lesz megvizsgálni a humán erőforrás követelményeket, hiszen a megfelelő emberek, szervezettség és motiváció elengedhetetlen annak érdekében, hogy felkészüljünk a jövőre.

Márpedig a klasszikust idézve (Alvin Toffler, a Future Shock írója szerint – a szerk.) „A változás az a folyamat, ahogy a jövő behatol az életünkbe.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
A korábbi évet tíz százalékkal meghaladóan több mint 5,5 millióra emelkedett tavaly Letenyén a....
2020.01.25
Ha valahol, Kanadában pontosan tudják, milyennek kell lennie egy túlélőjárműnek. A Lexus helyi....
2020.01.25
El akarta kerülni az útdíjfizetést egy román teherautó-sofőr ezért más rendszámot szerelt fel....
2020.01.25
A Skoda védjegyévé váltak a mindennapi közlekedés során használható „Simply Clever” okos megoldások....
2020.01.25
A Forma 1-et követő sajtó kedvenc témája az utóbbi időben Charles Leclerc és Sebastian Vettel....
2020.01.24
A hatszoros világbajnok hamar összeszokott új autójával, a Toyotával, és hetedik itteni győzelmére....
2020.01.24
Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy....
2020.01.24
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.24
A Moszkvában car-sharing rendszerben közlekedő gépkocsik száma 2019. év végén meghaladta a 30 ezret....
2020.01.24
Az Európai Beruházási Bank hiteléből a társaság 3200 darab új, környezetbarát buszt vehet. ..