kötelező felelősség-biztosítás

Az idősebbek többször koccannak, de kevesebb kárt okoznak

2014.09.06.

Bár logikusnak tűnik, hogy az életkor emelkedésével nyugodtabbak a sofőrök, a kárstatisztikák ezt csak részben támasztják alá.

A 43-52 éves korosztály esetében a legmagasabb az átlagos kárérték, ami mintegy 10 százalékkal haladja meg a 402 ezer forintos átlagkárt. Ennek hátterében pedig a fiatal sofőrök állnak: a 43-52 évesek gyermekei által okozott balesetek rontják ebben a korcsoportban a statisztikát – derül ki a K&H biztosítójának elemzéséből. Az 53 év fölöttiek esetében is érdekesek a számok: ebben a korosztályban az okozott károk összértéke ugyan alacsonyabb, a károk gyakorisága viszont az életkor előrehaladtával párhuzamosan nő.

A számok azt mutatják, hogy 29 éves kor felett 43 százalékkal kevesebb a kár, mint a 22 év alatti kategóriában. Jellemzően a fiatal sofőrök okoznak több balesetet, hiszen kisebb rutinnal rendelkeznek és gyakran kevésbé megfontoltan vezetnek. Az 53. életévnél azonban megfordul a trend és innentől az okozott károk száma folyamatosan emelkedik az életkorral párhuzamosan.

Változik a kárérték is

A K&H biztosítójának adatai szerint az átlagos kárérték a kötelező gépjármű felelősségbiztosításoknál 402 ezer forint volt 2013-ban, ami 1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Azonban az átlagos kifizetések mértéke életkoronként eltér: a K&H-nál a 36-42 éves korosztályban az országos átlagnál közel 30 százalékkal alacsonyabb az átlagos kárérték. Ezzel szemben a 43-52 éveseknél kiugróan magas az okozott kár értéke – több mint 10 százalékkal haladja meg az átlagot, azaz a két korcsoport között szinte 40 százalék különbség tapasztalható.

„A 43-52 éves korosztályban tapasztalt növekvő kárértékre egyszerű a magyarázat: ebben a korcsoportban a legmagasabb azoknak az aránya, akik odaadják az autójukat a tapasztalatlan, friss jogosítvánnyal rendelkező gyerekeiknek” - értékelte az adatokat Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese, és hozzátette: természetesen az átlagosnál magasabb kárösszeg a díjakban is megmutatkozik.

A 43-52 éves korosztályban tehát a teljes portfólióra vetített átlagnál lényegesen, 10 százalékkal magasabb a kárérték. Ahogy a károk gyakoriságánál, a kárérték esetében is fordul a kocka az 53 évnél idősebb sofőrök esetében. Esetükben az átlagnál 20 százalékkal alacsonyabb az egy kárra jutó kárösszeg, ami az alacsonyabb díjakban is megjelenik.

Az 53 év felettieknél tehát érdekes kettősség mutatható ki: bár az átlagosnál több kárt okoznak, de ezeknek a károknak az értéke elmarad a fiatalabb korosztály által okozott károkétól. „Ez részben a romló reflexekkel magyarázható, de az ügyfelek ezzel tisztában vannak, az érintett korosztály tagjai jellemzően lassabban vezetnek, ez az oka, hogy kárgyakoriság emelkedésével párhuzamosan a kifizetett összeg nem növekszik” – tette hozzá Kaszab. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....