Orosz autóexport

Az orosz AvtoVAZ iráni összeszerelő üzem létesítéséről tárgyal

2019.04.05.

Az orosz AvtoVAZ autógyár előrehaladott tárgyalásokat folytat autói értékesítéséről és összeszereléséről Iránban. Az oroszok számára jó lehetőséget jelent a piacszerzésre, hogy az amerikai szankciók miatt az iráni autóipar padlóra került.  

„Az Avtovaz már felépített egy összeszerelő üzemet Egyiptomban és tárgyalások folynak a lehetséges együttműködésről számos más országgal, mint például Iránnal ”, mondta Viktor Kladov, az orosz állami vállalat Rostec nemzetközi  igazgatója – írja a Rossiyskaya Gazeta. Kladov szerint az AvtoVAZ és a KamAZ aktívan jelen van a külföldi piacokon. A KamAZ összesen mintegy 800 járművet szállított Indiába, Pakisztánba, Iránba és az Egyesült Arab Emírségekbe. A gépjárműipari nagyvállalat közös vállalatokat hozott  létre Üzbegisztánban és Kazahsztánban.
 
A Lada exportja 57 százalékkal, mintegy 38 050 darab autóra nőtt tavaly. A márka értékesítése főként a volt szovjet köztársaságok, azaz a Független Államok Közössége felé irányul. Tavaly Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Üzbegisztánban több mint 26 300 autót adtak el.
 
 
Az Avtovaz értékesítési és marketing igazgatója, Jan Ptacek szerint autókat összesen 34 országban, köztük Törökországban, Tunéziában, Chilében és Kubában értékesítették. Tavaly először lett a Lada Vesta lett az exportértékesítés zászlóshajója: ez a típus tette ki a teljes értékesítés 30% százalékát.  Korábban a Lada 4x4 volt a sztár.
 
Az iráni autópiacon folyamatosan emelkednek az árak, és eddig még soha nem látott magasságokat értek el. A legolcsóbbnak számító SAIPA Pride ára 3 700 dollár. Alig egy hónappal azelőtt még 2700 dollárért meg lehetett kapni. Egy éve ezt a kis kocsit még 223 millió iráni rialért lehetett kapni. Ahz áremelkedés 115 százalékos volt.
 
Amikor az amerikai kereskedelmi szankciók nyomán a Renault és a PSA Group (Peugeot és Citroen) francia autógyártók tavaly elkezdtek elhagyni Iránt, megfigyelők úgy vélték, hogy a kínai cégek igyekeznek majd gyorsan betölteni az általuk hagyott piaci űrt. Ám a hivatalos adatok mást mutatnak. Az Iránban a kínai cégekkel együttműködésben gyártott autók száma 9,9 százalékkal csökkent 2018 márciusa és decembere között az egy évvel korábbihoz képest.
 
Az amerikai korlátozások miatt az iráni autóipar nehéz időket él át. Egy év alatt több tízezer ember vesztette el munkáját az iráni autóiparban. Az oroszok most ezt a számukra kedvező alkalmat akarják akarják kihasználni. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.20
Új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszok állnak forgalomba Budapesten, az első tizenhat....
2020.01.20
A szakszerű javítás a csere lenne, de az több mint 260.000 Ft-ra rúg. Ki fizeti a révészt? ..
2020.01.20
Úgy tűnik, a Manchester City katalán edzőjének folyamatosan meggyűlik a baja Nagy-Britanniában a....
2020.01.20
Borta Ambrozie Ovidiu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.20
A kecskeméti Neumann János Egyetem és a baden-württenbergi Albstadt-Sigmaringen Egyetem 36....
2020.01.20
A francia PSA autóipari csoport eladásai tíz százalékkal csökkentek tavaly a 2018-as értékesítési....
2020.01.20
- A gyorsaságimotoros-világbajnokság (Moto GP) jogtulajdonosaként nemzetközi utánpótlás....
2020.01.20
- A Magyar Suzuki Zrt. 2020-tól kizárólag hibrid meghajtású gépkocsikat gyárt Esztergomban az uniós....
2020.01.20
Gyakorlatilag az egész világ, de különösen az autóipar első számú témája manapság a szén-dioxid.....
2020.01.20
A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább....