járműgyártás

Az új Fabia Combival folytatódik a Škoda modelloffenzívája

2015.01.23.

Új ŠKODA Fabia Combi modelljével a cseh gyártó már a 2015-ös modellév elején igen jelentős újdonsággal szolgál. Mindössze néhány héttel az új ŠKODA Fabia ferdehátú változatának bemutatóját követően a márka máris elindította folyamatban lévő modelloffenzívája második szakaszát. A ŠKODA Fabia Combi harmadik generációja ismét mércéül szolgálhat a térkínálat terén.

Ugyancsak újszerű jóval kifejezőbb és érzelmekben gazdagabb formavilága, amit a Volkswagen Csoport MQB platformjának alapjaira épülő, legkorszerűbb technika tesz teljessé. Ezek közé tartoznak a jórészt a nagyobb járműkategóriákból átvett, innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment-rendszerek, valamint az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait is kielégítő, teljes egészében új fejlesztésű motorok. Igazi különlegesség a Fabia Combi és az okostelefonok - a MirrorLink™ (amennyiben gyártójuk részéről rendelkezésre állnak, akár az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével is elérhető) illetve SmartGate szolgáltatásokkal működő - fejlett hálózati kapcsolata. Az új ŠKODA Fabia Combi már megtalálható a márkakereskedésekben.

„Az új ŠKODA Fabia a tér, a funkcionalitás, a technika és az érzelmek ideális kombinációja” – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke. „Modern és friss modell, amely a kombi kisautók szegmensének legkedvezőbb térkínálatával a ŠKODA márka legfőbb erényeit testesíti meg, miközben a connectivity-szolgáltatások és az egyéni kialakítási lehetőségek terén jelentkező megnövekedett elvárásoknak is bőven megfelel” – folytatta Prof. Dr. Vahland.

A Fabia Combi várhatóan már január közepén megérkezik első európai piacaira. Új nemzedékével a cseh gyártó a népszerű és sokoldalú korábbi Fabia Combi sikertörténetét kívánja folytatni. E kisautó immár 2000 óta a ŠKODA modellpalettájának meghatározó tagja. Napjainkig (2014. december 31.) a ŠKODA több mint 1,1 millió darabot szállított ki ŠKODA Fabia Combi modelljeiből, amely így piaci kategóriája legnagyobb darabszámban értékesített tagja.

A ŠKODA Fabia Combi már a kezdetektől a ŠKODA alapvető erényeit ötvözte: kompakt külső méretek mellett is bőséges térkínálat, praktikus megoldások minden mennyiségben, csekély üzemanyag-fogyasztás, kiforrott technika és kiemelkedően kedvező ár/érték-arány. E kombináció máig kategóriája egyik legnépszerűbb tagjává avatja a Fabia Combi modellt.

Bőséges térkínálat, a szegmens legtágasabb csomagtere

Kompakt külső méretei mellett az új ŠKODA Fabia Combi térkínálata tekintetében mércéül szolgálhat piaci szegmensében, akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges helyet kínálva. Utastere szélességében (plusz 21 milliméter) és hosszúságában (plusz 8 milliméter) is bővült.

Az 530 literes (lehajtott hátsó üléssel 1395 literes) csomagtér a piaci szegmens legnagyobbja, amely 25 literrel múlja felül az előd modellét.

Az új Fabia Combi variálhatósága még az eddigieknél is szélesebb körű. Hátsó ülése két részben hajtható le – először az ülőfelület, majd a támla –, jelentősen növelve a beltér kihasználhatóságát. Az utastér így már akár 1,55 méter hosszú tárgyakat is elnyel. A rakodófelület 960 milliméter széles, 2 milliméterrel haladva meg a korábbi modellét. A csomagtér rakodópereme még alacsonyabban, a talajtól csupán 611 milliméterre ível, így 26 milliméterrel került lejjebb a második generációéhoz viszonyítva. Az 1028 milliméter széles csomagtérajtó 1900 milliméteres magasságig tárul fel.

Érzelmekben gazdag stílus – vonzó, dinamikus dizájn

Az új ŠKODA Fabia Combi érzelemdús formavilága kiemelkedő funkcionális erényei tökéletes kiegészítése. A ferdehátú változathoz hasonlóan a Fabia Combi dizájnján szintén felismerhetőek a VisionC tanulmánymodell bizonyos stíluselemei, mégpedig sportos arányok és modern, vonzó formai nyelvezet mentén – röviden: színtiszta dinamika.

Precízen meghúzott vonalak tanúskodnak a legmagasabb színvonalú gyártási minőségről és gondosan kidolgozott részletekről. Mindezt a kristályüvegeket idéző formák és markáns fény-árnyék játék teszi teljessé.

Az új ŠKODA Fabia Combi 10 milliméterrel hosszabb, 90 milliméterrel szélesebb és 31 milliméterrel alacsonyabb elődjénél. A ferdehátú változatéval megegyező eleje megnövelt szélessége és a vízszintes vonalakra összpontosító dizájn eredményeképpen kimondottan magabiztos benyomást kelt. Meghatározó elemei éles metszésű, széles fényszórói, azok csiszolt kristályüvegeket idéző kialakítása, a márkára jellemző, lamellás hűtőrács és a motorházfedél kis kiszögellésén („orr”) megjelenő márkaembléma. A formatervezők egyértelműen ügyeltek a hűtőrács és a fényszórók vizuális egységére is. Minden vonal és él precíz kidolgozású, míg a két, kívülről befelé futó él határolta motorházfedél különösen markáns benyomást kelt.

Az új ŠKODA Fabia Combi oldalnézete - lágyan ívelő sziluettje révén - egyetlen darabból öntött test benyomását kelti, kimondottan dinamikus kisugárzást kölcsönözve a teljes autó számára. Ebben éles tornádóvonala és az alatta futó, úgynevezett „Wing Line” éppúgy meghatározó szerephez jut, mint karcsú oszlopai, felületei sajátos fény-árnyék játéka és könnyűfém keréktárcsái teljes egészében megújult palettája.

Hátulnézetét letisztult, rendezett formák jellemzik, miközben a karakteres és erőteljes kontúrok itt is a vízszintes vonalakra összpontosítanak. A hátsó lámpák a ŠKODA modelljeire jellemző C-alakzatúak, s határozott kontrasztot alkotó, sötét szegélyt kaptak. Kifinomult apró részleteikben a gazdag hagyományokra visszatekintő cseh üvegcsiszoló mesterség köszön vissza.

Az új ŠKODA Fabia kínálatában különleges egyéni kialakítási lehetőségek sokasága szerepel. Teljes egészében új fejlesztésű utasterét még magasabb fokú igényesség, precízebb kidolgozás, hangsúlyosan vízszintes irányú vonalvezetés, valamint választható árnyalatok, illetve színkombinációk sokasága jellemzi.

Fejlett hálózati kapcsolatok a MirrorLink™, a CarPlay és Android Auto, illetve a SmartGate technikáival

Az új ŠKODA Fabia Combi infotainment-rendszerei szintén teljes egészében új fejlesztésűek, s a Volkswagen úgynevezett moduláris infotainment-koncepciójára (MIB) épülve a kisautók szegmensében abszolút iránymutató, vonzó alkalmazások egész sorát kínálják. Első ízben áll rendelkezésre ujjmozdulatokkal is vezérelhető érintőképernyő, miközben négy infotainment-rendszer is szerepel a palettán, köztük a beépített Amundsen rádió-navigációs berendezés.

Az új ŠKODA Fabia Combi az okostelefon és az autó rendszerének minden eddiginél egyszerűbb összekapcsolására is lehetőséget kínál, amelynek alapja a MirrorLink™ technika. Az új megoldás segítségével az okostelefon egyes alkalmazásai a Bolero infotainment-rendszer képernyőjén is megjeleníthetők, illetve vezérelhetők. Amennyiben a gyártók oldaláról a megfelelő csatlakozások is rendelkezésre állnak, Apple külső eszközök (az Apple CarPlay révén) és Android operációs rendszerű okostelefonok (az Android Auto révén) is a rendszerbe integrálhatók.

Az új ŠKODA Fabia Combi a SmartGate szolgáltatást is kínálja, amellyel a jármű bizonyos adatai a megfelelő alkalmazással az okostelefonon is lehívhatók, tárolhatók és felhasználhatók. Egy új fejlesztésű ŠKODA Drive-App segítségével például a vezető minden megtett szakaszt követően áttekintheti, mennyire gazdaságos a vezetési stílusa. Az MFA-Pro App a fedélzeti számítógép bővített funkcióival, illetve a multifunkciós kijelzőn (MFA) látható tartalmakkal szolgál a felhasználó okostelefonján, de számos további alkalmazás is szerepel a kínálatban.

Új rekordértékek az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás terén, utóbbi akár 82 g/km

Az új ŠKODA Fabia Combi minden eddiginél hatékonyabban kíméli a környezetet, üzemanyag-fogyasztása pedig akár 17 százalékkal is a Fabia Combi második generációjáé alatt alakulhat. A ŠKODA Fabia GreenLine (piaci bevezetés: 2015 második félév) esetében 100 kilométerenként 3,1 literig mérsékelt fogyasztás és kilométerenként mindössze 82 gramm szén-dioxid-kibocsátás volt mérhető. E mély benyomást keltő fejlődés mögött a benzin- és dízelmotorok teljes egészében új fejlesztésű generációja, akár 1004 kilogrammig csökkentett saját tömeg és továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságok állnak.

E kiváló értékek a Volkswagen Csoport innovatív MQB hatástechnikájának köszönhetők. Az új Fabia Combi palettáján összesen négy benzines és három dízel erőforrás sorakozik. Mindegyikük megfelel az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak és már alapkivitelében tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereit. A benzines aggregátok az 55 kW (75 LE) és a 81 kW (110 LE), míg az új háromhengeres dízelek az 66 kW (90 LE) és 77 kW (105 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel. Sebességváltóként korszerű manuális, valamint az automatizált DSG konstrukciók állnak rendelkezésre.

Különös hangsúlyt fektettek a tervezők a futómű még magasabb színvonalú lengéskényelmére. Az új elektromechanikus szervokormány, az új motorok, illetve azok szintén új tervezésű felfüggesztéseinek kifinomult összhangjával a teljes futómű hangolását jól érzékelhetően továbbfejlesztették a mérnökök. A kényelem és a menetstabilitás így egészen új színvonalat képvisel.

Az új modell elöl 30, hátul 31 milliméterrel megnövelt nyomtávja és 5 milliméterrel megnyújtott tengelytávja szintén nagyban hozzájárult ehhez. Az új Fabia Combi alapjául olyan koncepció szolgál, amely messzemenőkig a moduláris keresztmotoros platform (MQB) technikájára épül. Ennek például a motorok éppúgy alapvető elemei, mint az elektromechanikus szervokormány és az elektromos rendszer túlnyomó része (egyebek mellett szabályozóegységei), a kombinált műszeregység, valamint az infotainment rendszerek és vezetői segédrendszerek.

A jelentős műszaki és kényelmi fejlesztés ellenére az új Fabia Combi saját tömegét is sikerrel mérsékelték a tervezők, amely így második generációjával összevetve – kiviteltől függően – akár 61 kilogrammal is könnyebb lehet (a felszereltségbeli eltérésekkel nem számolva). A ŠKODA Fabia Combi háromhengeres 1,0 MPI motorjával vezető nélkül mindössze 1004 kilogramm.

Az MQB-technika az aktív és passzív biztonság szolgálatában – a nagyobb járműkategóriák technikái

Az új ŠKODA Fabia Combi kiemelkedő biztonsági színvonalával is meggyőzőnek bizonyul. A Volkswagen Csoport MQB-technikája révén a legkorszerűbb biztonsági rendszerekkel készül, amelyekkel mindeddig csupán a nagyobb járműkategóriákban találkozhattunk. A városi vészfék-funkcióval kiegészített, extrafelszerelésként kínált Front Assistant szükség esetén akár megállásig fékezve mérsékli hatékonyan a ráfutásos balesetek veszélyét. A másodlagos ütközésvédelem a balesetet követően fékezi le önműködően az autót, így előzve meg a további ütközéseket.

A vezető figyelmének lankadását a fáradtságérzékelő rendszer (Driver Activity Assistant) követi, az új sebességhatárolóval (Speedlimiter) pedig előre meghatározott értéken rögzíthető a jármű maximális sebessége. Emelkedőn elinduláskor az hegymenet-asszisztens (Hill Hold Control) segít, s az új Fabia az EU-országok piacain már alapkivitelben tartalmazza az elektronikus gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszert.

A biztonságos kanyarvételek szolgálatában az új ŠKODA Fabia Combi alapfelszereltségében az elektronikus differenciálzár-hatású funkció bővített változata (XDS+) is szerepel.

A passzív biztonsági koncepció részeként az EU-országokban értékesített változatokban hat légzsák működik együtt a hárompontos biztonsági övekkel.

Kényelem nagybetűvel

Harmadik generációjával új szintre emelkedett a ŠKODA Fabia Combi kényelme is. Első alkalommal kínálja e modell a kulcs nélküli automatikus nyitási-, zárási- és motorindító rendszert (Keyless Entry Start and Exit System; KESSY), de a Fabia Combi számára eddig csak hátra rendelhető helyett az első és hátsó parkolóradar is premierjét tartja e modellsorozatban.

Az út mindenkor optimális megvilágításáról a fény- és esőérzékelő (Rain-Light Assistant) gondoskodik, amely integrált érzékelőjével biztosítja az ablaktörlők és a fényszórók szükség szerinti automatikus működtetését. Az esőszenzor a törlés gyakoriságát is önműködően szabályozza, míg a fényérzékelő a környezeti fényviszonyok szerint kapcsolja be illetve ki a tompított világítást.

Szintén újdonság a ŠKODA Fabia modellekben az új elektromechanikus szervokormány, az úgynevezett C-EPS (Column-Electric Power Steering), amely az eddigi elektrohidraulikus kormánymű leváltásával takarít meg tömeget és üzemanyagot.

Első ízben rendelhetik meg az ügyfelek nagyméretű panoráma-üvegtetővel ŠKODA Fabia Combi modelljüket, amely még kellemesebb közérzetet biztosít az utastérben.

A lehető legmagasabb szintű kényelemről gondoskodik a légkondicionáló berendezések legújabb generációja, amelyek szabályzása szintén a moduláris keresztmotoros platform (MQB) technikájára épül. A kínálatban a manuális berendezés és a teljesen automatikus Climatronic szerepel, utóbbi a korábbi kivitelénél jóval gazdaságosabb működésű.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..