SEAT
Hasonlóan a Volkswagen Golf GTI-hez, a műszakilag közeli rokonnak tekinthető Seat Leon Cupra is kétféle karosszériával (három- és ötajtós) és kétféle teljesítménnyel készül, igaz, ezek mind nagyobbak a német testvér számainál. A sima Cupra új fejlesztésű, kettős (szívócső és közvetlen) befecskendezésű, változó szelepvezérlésű, kétliteres turbómotorja 265, a „Cupra 280”-é 280 lóerőt, a 350 Nm-es nyomaték és a 6,4 literes átlagfogyasztás (start-stop rendszerrel) megegyezik.
A leglassabb Leon Cupra is 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a Cupra 280 DSG váltóval viszont még ebből is képes két tizedet lefaragni. Minden változat végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra. Mivel a csúcs-Leonok elsőkerék-meghajtásúak, nagy segítséget jelent az erő útra vitelében a Golf GTI-ből már ismert elektronikus vezérlésű, de mechanikus, többtárcsás tengelykapcsolóval működő önzáró differenciálmű, amely szélsőséges esetben akár a motor teljes erejét képes az egyik első kerékre továbbítani. Ez a fontos kiegészítő a Skoda Octavia RS-hez nem érhető el.
Természetesen a futóművet felkeményítették, a fékrendszert megerősítették a normál Leonhoz képest, a kormányzás pedig változó áttételű lett, amit a fogasléc változó fogazásával oldottak meg. Felárért mágneses elven működő adaptív lengéscsillapítás is rendelhető, mely akkor a legfeszesebb, amikor a menetdinamikai kapcsolót Cupra állásba kapcsolják. Ilyenkor a kormány rásegítése is csökken, a duplakuplungos váltó magasabb fordulatszámnál vált fel, az ESP engedékenyebbé válik, a gázpedál érzékenyebb lesz, és még a belső hangulatvilágítás is fehérről vörösre vált.
A spanyol hot hatch külsejét sportos lökhárítókkal és küszöbökkel, 18 (Cupra 280: 19) colos könnyűfém kerekekkel, szériában adott teljesen ledes fényszórókkal és hátsó lámpákkal, diffúzorral és mindkét oldalon egy-egy vaskos kipufogóvéggel vadították meg. Belül többek között a két sportülés és az egyedi Cupra kormánykerék jelenti a különbséget a Leon FR-hez képest.