Porsche 911

Báránybőrbe bújt farkas

2016.03.06.

Igazi klasszikust élesztett fel a Porsche a 911 R képében: a GT3 alapjaira épülő változat vadságát diszkrét külső mögé rejti.

Kezdjük a rossz hírrel. A versenyautók ősesszenciáját nyújtó 911 R limitált példányszámban készül, aki tehát semmiképp nem szeretne lemaradni róla, igyekezzen a márkakereskedésbe, hiszen a rendelések már leadhatók a különleges modellre. Jogosan merülhet fel a kérdés: mégis, miért olyan különleges ez a jármű? Nos, kezdjük a nevével és a történelmével. Árulkodó az R betű, amely a Racing rövidítése, tehát már nevében is a versenyzésre utal. Csupán hangzatos elnevezésekkel azonban az igazi ínyenceket nem lehet levenni a lábukról. Szerencsére a betű mögött izgalmas történelmi szerep is megbújik, ugyanis elődje 1967-ben egyetlen céllal debütált, a versenyautók homologizációjához biztosította az alapot. Ennek megfelelően csak néhány tucat készült belőle.

2017-ben ünnepli 50. jubileumát a 911 R

Elődjének szellemiségét viszi tovább az új 911 R is. Könnyűszerkezetes építésmóddal és nagy teljesítménnyel a vezetés színtiszta örömére fókuszál. A számok nyelvére lefordítva ez 500 lóerőt jelent, miközben az autó tömege mindössze 1370 kilogramm! Alapját a 911 GT3 szolgáltatja, ám annak jellegzetesen nagy hátsó légterelője nem hivalkodik az R változaton. Így első pillantásra nem is gondolnánk, mekkora erő lakozik a már említett csúcsmodelleknél ötven kilogrammal könnyebb autóban. A 323 kilométer/óra végsebesség felé gyorsítva azért felnyílik hátul egy légterelő, hogy biztosítsa a nagyobb tempónál szükséges leszorítóerőt. A négyliteres boxermotor 460 newtonméter nyomatékát hatfokozatú manuális sebességváltó továbbítja a kerekek felé. Ezzel is jelzi, egy olyan vásárlói réteget céloz, akik a GT3 modellek automatizált sebességváltói helyett másfajta, közvetlenebb élményre vágynak. Hiszen amennyiben a vezető ügyesen kezeli a váltókart, a gyorsulás sem marad el számottevően: akár 3,8 másodperc alatt elérhető a 100 km/h sebesség, míg a GT3 RS csak egy fél másodperccel gyorsabb. További élményfokozó a sebességváltó gombnyomásra aktiválható funkciója, amely a visszaváltásoknál gázfröccsel szinkronizálja a fordulatszámot.

Piros, vagy zöld csíkokkal kérhető a 911 R

A kanyarvadászat élvezetét – és nem utolsósorban biztonságát – garantálják a kormányzott hátsó kerekek, a mechanikus hátsó differenciálzár és a karbon-kerámia kompozit fékek. A 20 col peremátmérőjű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák matt alumínium központi kerékanyával készülnek. A Porsche Stability Managment menetstabilizáló rendszert a márka motorsport részlege hangolta át a 911 R számára. Kellemes ráadás, hogy ezek a műszaki csemegék mind-mind alapáron járnak. Szintén a vezetési élményt növeli a már említett kis tömeg, amelyet többek között szénszálas motortérfedél és magnézium tető bevetésével sikerült elérni. Ugyanakkor a fogyókúra áldozatául esett a légkondicionáló berendezés és a rádió. Persze szükség esetén ezek is rendelhetőek, ahogy az első tengely emelőrendszere is. Ez gombnyomásra 30 milliméterrel megemeli az autó elejét, rendkívül megkönnyítve ezzel a mindennapi használatot.

A tömegcsökkentés érdekében a hátsó szélvédő és a hátsó oldalablakok könnyű műanyagból készültek

A címben már utaltunk rá, hogy a 911 R igazából nem az, aminek látszik. Kevésbé vad a megjelenése, mint a GT3 modelleké, azonban az orrát és az oldalsó küszöböket tőle örökölte, ugyanakkor a hátsó kerekek előtti légbeömlők eltűntek. Az éles szeműeknek feltűnhet a hátsó diffúzor is, amely kimondottan az R változat sajátja. A hátsó lökhárító viszont újfent a GT3-ról származik, ahogy az egész autó is annak padlólemezére épül a márka motorsportközpontjában. A biztos felismerhetőségről viszont a színes csíkozás és a Porsche felirat gondoskodik az autó oldalán.

Az utastérben egy csipet hatvanas évek fűszerezi a hangulatot, főként az üléseket borító pepita szövetnek köszönhetően. Természetesen ezek modern, szénszálas kagylóülések, azonban szintén a tömegcsökkentés érdekében a hátsó férőhelyektől megfosztották a modellt. Karbon díszbetétek is feltűnnek, illetve az utas oldalán egy alumíniumplakett jelzi a limitált példányszámban készülő autó sorszámát. További különlegesség a hevederes ajtónyitó és az egyedi, 360 milliméter átmérőjű GT sportkormány. A Porsche 911 R májusban kerül a bemutatótermekbe, ám ahogy említettük, már előrendelhető 189 544 eurós áron.

A kipufogórendszer titán alkatrészeket is kapott

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.27
A  Magyar Kormány nevében Varga Mihály pénzügyminiszter köszöntötte Magyarország tíz legnagyobb....
2024.05.27
Az ÖBB – Osztrák Szövetségi Vasútak -  létszámhiánnyal küzd. A vasútspecifikus foglalkozások a....
2024.05.27
Péntekről szombatra virradó éjszaka egy Hyundai személykocsi csapódott fának Nagymácséd (Galántai....
2024.05.26
Szigetújfalu közelében találták meg vasárnap a Verőcénél múlt szombaton történt hajóbaleset hatodik....
2024.05.26
A megújított Superb kombi változata akkor lép piacra, amikor a riválisok mezőnye ritkul, a....
2024.05.26
A hazai közönség előtt szereplő Charles Leclerc, a Ferrari versenyzője nyerte a vasárnapi Forma-1-....
2024.05.26
Akármilyen pop-up szolgáltatásra átalakítható lenne a Renault és együttműködő partnereik elektromos....
2024.05.26
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Drága a jogsi. ..
2024.05.26
Ha igazán belegondol az ember, egészen meglepő valahol, hogy a Mercedes haszongépjárműveket is árul....
2024.05.26
Vecsésen történt a súlyos közlekedési baleset, amelyről az Országos Katasztrófavédelmi....