járműgyártás
A cég árbevétele 54 százalékkal megugrott az első félévben, s az autógyártó 1 millió 580 ezer jármű éves értékesítésével számol. A Geely-t jelenleg csupán VW és a GM előzi meg Kínában, miután a Nissanon, a Hondán és Toyotán túltett eladásaival ebben az időszakban.
A milliáros Li Shufu irányítása alatt a Geely keresi az utat, hogy a legújabb technológiák alkalmazásával, mint az elektronizáció és a jövő járműveinek automatizálása, meghatározó szerepet töltsön be a kínai autógyártók között. A cégvezetés félszemmel a meghatározó piacokon tartja szemét, a Geely terjeszkedik és a Volvóval alapított vegyesvállalat, a Lynk & CO márka alatt kínál járműveket.
A kontinensen a társaság piaci részesedése 6,4 százalékra nőtt az első félévben a 2017.-ik évi 5 százalékról. A Geely 2017-ben 1,25 millió gépkocsit értékesített.
A tengerentúlon ugyancsak aktív volt Li, kibővítve autóipari birodalmát. Miután a Fordtól 2010-ben megvette a Volvót, gyorsan megszerezte az ikonikus sportkocsi-gyártó Lotus Cars-t és a maláj Proton Holdingot.
Jóllehet az elektromos járművek támogatásának megvágása, valamint világ legnagyobb gazdaságainak tarifaháborúja rányomta bélyegét a gyár értékesítéseire a második félévben, a társaság képes lesz építkezni az első félév eredményeire – jelentette ki a cég vezetése.
A kínai autóeladások két egymást követő hónapban zuhantak a gazdaság lassulása miatt, az Egyesült Államokkal folytatott adok-kapok kereskedelmi háború pedig távol tartotta a vevőket az autószalonoktól. A kiskereskedelmi eladások 5,4 százalékkal, 1,6 millió járműre estek vissza júliusban.
Fordítás: Lehőcz Rudolf