MÁV-Start

Belső vizsgálatot indít és feljelentést tesz a MÁV-Start a monori vonat ügyében

2019.06.16.

Belső vizsgálatot indít és foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt feljelentést tesz a MÁV-Start a pénteken kimaradt és több utassal tárolóvágányra húzott monori vonat ügyében az eset mielőbbi tisztázására, és kártérítést nyújt az érintetteknek - közölte a Mávinform szombaton az MTI-vel. 

A közleményben felidézték: péntek délután a menetrend szerint 17.38-kor Monorra induló, S50-es jelzésű járat mozdonyvezetője röviddel az indulási idő előtt a Nyugati pályaudvaron jelentette, hogy a mozdony műszaki hibája miatt a vonat nem fog tudni közlekedni. A vasúttársaság üzemirányítása úgy döntött, hogy a nagyobb késések elkerülése érdekében ezt a monori járatot lemondja.  

Hozzátették, hogy ezek után az utasokat leszállították, a Nyugati pályaudvar utastájékoztató kijelzőire kiírták, hogy a vonat nem indul. A hangosbemondón többször felhívták az utasok figyelmét arra, hogy szálljanak át a 17. vágányon álló szerelvényre, az lesz a következő induló járat Monor felé. 

Mint írták, az utasok leszállása után a szerelvényt az állomás tolatómozdonyával kihúzták egy távolabbi tárolóvágányra. Később a MÁVDIREKT-et felhívta egy a személykocsiban maradt utas, aki elmondta, hogy többen is a vonaton vannak. A pályaudvar ügyeletese a helyszínre küldte a biztonsági őrség munkatársait, hogy kísérjék vissza az utasokat a peronokhoz a mintegy 200 méterre lévő tárolóvágánytól.

A vasúttársaság belső vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy az indulásra váró vonaton megfelelően tájékoztatták-e az utasokat a járat lemondásáról és a kivontatás megkezdésekor meggyőződtek-e a személykocsik kiürítéséről. 

A MÁV-START emellett kártérítést nyújt azoknak az utasoknak, akik péntek délután a Nyugati pályaudvarról nem tudtak elutazni a 2786-os számú monori személyvonattal.

A visszatérítési és kártérítési igényeket a vasúttársaság ügyfélszolgálata kezeli és bírálja el, amelyhez az utazásra jogosító menetjegyet, bérletet bemutatva fordulhatnak az utasok. A kérelmeket e-mailben az eszrevetel@mav-start.hu címre kell eljuttatni, személyesen a Keleti pályaudvaron (a 9. vágány mellett) lehet intézni, de az utasok benyújthatják kártérítési igényüket a vasúttársaság jegypénztárainál is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.14
Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs....
2019.10.14
- A digitalizáció és a fenntarthatóság a kulcsa annak, hogy a KLM hosszútávon megmaradjon a piacon....
2019.10.14
- A piaci várakozásoknál kevesebb autót szállított, de így is értékesítési rekordot ért el a....
2019.10.14
A vitorlás szezon végét jelentő tradicionális regatta fényét a BMW Vision M NEXT tanulmányautó és....
2019.10.14
Egy piros sapka a történelmi rekordot meghozó győzelmi serlegben – a hatodik bajnoki győzelem....
2019.10.14
Magyarország területén október 11-én 0 órától 13-án 24 óráig a rendőrök 175 személyi sérüléses....
2019.10.13
A 100. rész: tekintélyes, szép és erős, 8 éves 5-ös GT BMW. Ha minden jó, bőven ötmillió felett tud....
2019.10.13
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Abszolút fapados.  ..
2019.10.13
A Hyundai hidrogénhajtású kamionjai 2020-ban forgalomba állnak Svájcban. A szükséges infrastruktúra....
2019.10.13
Az egyre növekvő utasforgalom kiszolgálására új utasterminált építenek a debreceni repülőtéren –....