SUV

Bemutatkozott az Audi Q8

2018.06.06.

Az Audi Q8 a négyajtós luxuskupék eleganciájával ötvözi a nagyméretű SUV-modellek praktikus sokoldalúságát. Igényes felszereltségével, széleskörű hálózati kapcsolataival és a műutakról távol is helytálló robusztus konstrukciójával a munka és a szabadidő során egyaránt ideális útitárs. Az Audi Q8 2018 harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra.

Sokoldalú, sportos és elegáns – méretek és térkoncepció

Az Audi Q8 a négykarikás márka minden más SUV-modelljénél intenzívebben sugározza sportos dinamikáját és nemes stílusát. Az új SUV-kupé hosszúsága 4,99, szélessége 2,00, míg magassága 1,71 méter, így szélesebb, rövidebb és alacsonyabb Q7 testvérmodelljénél. Nem egész háromméteres tengelytávján olyan térkínálattal szolgál, amely legtöbb releváns méretében – például utastere hosszúságában és fejterében – egyaránt felülmúlja közvetlen vetélytársait. Hátsó hármas ülése kívánságra hosszirányban állítható, támláit lehajtva pedig akár 1755 literig is bővíthető az elektromos működtetésű ajtó mögött feltáruló csomagtér.

A Q-család újszerű kisugárzása – a külső dizájn

Impozáns, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával az Audi Q8 a márka Q-családjának újszerű arculatát testesíti meg. Az erőteljes hatású, függőleges állású hűtőrács az előrenyúló első légterelővel, valamint a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretű légbeömlő nyílásokkal közösen magabiztos megjelenést kölcsönöz számára. Az elegánsan ereszkedő tetőív erősen megdöntött D-oszlopokba csatlakozva támaszkodik a nagyméretű, akár 22 col peremátmérőjű kerekeket rejtő sárvédők jellegzetes domborulataira („quattro-blister”). A formavilág számos részlete határozott utalás az „Ős-quattro” modellekre. Az erőteljes kontúrok és az atletikusan feszes felületek erőt és igényességet sugároznak, az állandó összkerékhajtás különleges dinamikája mentén. A légterelők, a kerékjárati burkolatok, az ajtóborítások és a diffúzorelem egyaránt színében elkülönülve emelik ki az újdonság offroad-megjelenését.

Már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók világítják meg az utat, kívánságra akár HD Matrix LED kivitelben. A háromdimenziós hatású nappali menetfény digitális karaktert sugároz, akárcsak a hátsó lámpák. Utóbbiakat karakteres fénysáv köti össze, amely az „Ős-quattro” modellekhez hasonlóan fekete alapon húzódik. A Q8 vezetője a myAudi App segítségével számos világítási funkciót kívülről, okostelefonjáról is aktiválhat.

A vezetés sportos élménye – futómű és hajtásrendszer

Az Audi a quattro és a quattro az Audi – különösen is érvényes ez a Q8 modellekre, a márka csúcs SUV-sorozatára. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja. 254 milliméteres szabadmagassága, rövid karosszéria-túlnyúlásai és lejtő-asszisztense révén az Audi Q8 ott is folytathatja útját, ahol a műutak már véget érnek. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet és a vezető igényei szerint akár 90 milliméteres tartományon is változtathatja a karosszéria magasságát.

Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás mellett, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik, az Audi extrafelszerelésként összkerékkormányzást is kínál. E technika akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket, kis sebességeknél az agilitás növelése érdekében az első kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a fokozott stabilitás szolgálatában velük megegyező irányban.

Az új mild-hibrid technikának (MHEV) köszönhetően a hajtásrendszer mindegyik változatában különösen gazdaságos. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat két fontos műszaki komponenst foglal magában: az egyik a lítiumion-akkumulátor, a másik a szíjhajtású indítógenerátor. A lassítások során utóbbi akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, amit az akkumulátor tárol. Az MHEV-technika a leállított motorral támogatott, tartós szabad gördülési fázisokat („vitorlázás”), illetve az automatikus motorleállítás és indítás rendszerének (Start-Stop System) már 22 kilométer/óránál működésbe lépő szabályzását is lehetővé teszi.

A letisztult stílus az új prémiumkarakter – az utastér

Könnyen értelmezhető grafikák jellemzik az Audi digitális precizitását, illetve magas fokon integrált architektúráját és kezelését. Központi elemként a felső MMI touch response képernyő szolgál, amely Black Panel kialakításával kikapcsolt állapotában szinte alig láthatóan alkot nagyméretű fekete felületet. Minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz, a légbefúvó nyílások karcsú sávjától egészen a középső alagút a tiptronic sebességváltó karját is magában foglaló, széles konzoljáig. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető kontúrvilágítás emeli ki az utastér meghatározó dizájnvonalait, illetve szolgál – kiváló példaként az Audi részletek iránti figyelmességére – a kesztyűtartófedél lézeresen kimunkált, háromdimenziós hatású quattro-emblémájának háttérvilágításaként. Kívánságra masszázs- és szellőztető funkciót is kínáló Individual komfortülések, négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, valamint illatosítót és ionizátort is tartalmazó légminőség-csomag (Air Quality Paket) teheti teljessé a nemes hangulatot.

Érzékeny és lényegretörő – a kezelés és a kijelzők

Az Audi Q8 MMI touch response kezelési koncepciójában csaknem minden funkció két nagyméretű képernyőre hívható le. A felső 10,1 col képátlójával az infotainment- és a navigációs rendszerek kezelésére szolgál, míg a 8,6 képátlójú alsóról a légkondicionáló berendezést, további kényelmi funkciókat és a szövegmegadást vezérelheti a vezető. Utóbbi során kezét mindvégig kényelmesen a sebességváltókaron pihentetheti.

A kezelés gyors és biztonságos, egy-egy funkció aktiválását jól érzékelhető és hallható kattanás erősíti meg. A természetes hangvezérlés intelligens beszélgetőpartnerré avatja az Audi Q8 modelleket. A vezető szabadon fogalmazhatja meg utasításait, s a hangvezérlés egész mondatokat – például „Éhes vagyok” – is értelmezhet, máris közeli éttermeket ajánlva.

A kijelzőtartalmak az Audi virtual cockpit teljes egészében digitális műszeregységen jelennek meg, amelynek 12,3 col átmérőjű, nagyfelbontású kijelzőfelületén a multifunkciós kormánykerékről kétféle nézet is választható. Extrafelszerelésként a plusz változat egy harmadik, különösen sportos megjelenítést is kínál. Mindezt a Head-up kijelző egészítheti ki, amely a fontos információkat – köztük az útkereszteződések részletes térképével a navigáció számára – a szélvédőre kivetítve jeleníti meg.

Okos hálózati kapcsolatok – az Audi connect és a vezetői segédrendszerek

A német piacra már alapkivitelben a csúcsszínvonalú MMI navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik az Audi Q8, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül. A navigációs rendszer az adott útvonal alapján felismeri a vezető személyes preferenciáit, így intelligens javaslatokkal szolgálhat. Az Audi connect online-szolgáltatások előretekintő módon egészítik ki az útvonaltervezést, így a két Car-to-X szolgáltatás – a közlekedési táblák információi és a veszélyhelyzet-információ – egyaránt profitálhat az Audi-flotta kollektív intelligenciájából. Az extrafelszerelésként rendelhető Audi connect kulcs Android operációs rendszerű, kompatibilis okostelefonról is lehetővé teszi az autó nyitását és zárását, illetve motorjának beindítását. A kulcs egyéni felhasználói profiljaiban több vezető akár 400 különböző beállítása is tárolható. A myAudi App segítségével a vezető különleges úticélokat továbbíthat a navigációs rendszerre, zenét streamelhet, de okostelefonja határidőnaplójának tartalmát is importálhatja az MMI-rendszerre.

Az Audi Q8 az Audi phone box és a Voice-over-LTE technikái révén a hang és telefonkapcsolat-minőség terén is csúcsszínvonalat képvisel – akárcsak a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely a magasságbeli térdimenzió adataival mind az öt üléshelyen vonzó térhangzással szolgál. A zenék ily módon úgy szólalhatnak meg, ahogy a koncertteremben rögzítették őket.

Legyen éppen szó parkolásról, városi közlekedésről vagy hosszú túrákról, az Audi Q8 számos menethelyzetben támogatja vezetőjét. Ennek technikái közé tartozik egyebek mellett az adaptív menetasszisztens, a gazdaságossági asszisztens, az útkereszteződés-asszisztens, a sávváltást segítő rendszer, az útpadka-figyelmeztetés és a környezetmegfigyelő kamerák rendszere. Igazi különlegesség a 2019 elején érkező távirányítású garázspilóta (Remote Garage Pilot), amely a vezető felügyelete mellett önállóan manőverezi a garázsba a SUV-modellt, illetve áll ki vele. A vezető előzetesen kiszállva a myAudi App segítségével okostelefonjáról indíthatja el a folyamatot. Hasonlóan magas színvonalú kényelmet kínál a távirányítású parkolópilóta (Remote Parkpilot). Mindezen megoldások mögött a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége áll, amely folyamatosan sokrétű képet alkot az autó környezetéről, ennek alapján irányítva az egyes vezetői segédrendszereket. A szükséges adatokat felszereltségtől függően akár öt radarszenzor, hat kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és a lézerszkenner szolgáltatja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.22
Chen Sun Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2018.06.22
Tim Gábor pályaversenyzésben már megszokta, hogy az autósporttal jár a műszaki hiba. Voltak idényei....
2018.06.22
Partneri megállapodást kötött a SEAT és a Shazam. Ennek köszönhetően a spanyol vállalat lett az....
2018.06.22
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Forma-1-es Francia Nagydíj pénteki első....
2018.06.22
Hobby modellezést tekintve, a futómű beállítása és ennek a témának a boncolgatása nem feltétlenül....
2018.06.22
A mértékadó FLEETEUROPE a Corporate Vehicle Observatory (Cégautó Figyelő) 2018-as barométerének....
2018.06.22
Magyar Mapei Betonkenu Kupának ad otthon június 22-én, pénteken a Moson-Duna aranyparti szakasza....
2018.06.22
A főút Alap és Alsószentiván közötti szakaszát teljes szélességében lezárták - jelentette a VÉSZ....
2018.06.22
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság alapszabályában rögzítetteknek....
2018.06.22
A Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) és a Világ Erőforrásai Intézet (WRI) együttműködési....