sportautó

Bemutatkozott az új Audi R8

2015.02.26.

Szögletesebb karosszériát és kétféle V10-es motort kapott az Audi középmotoros szupersportkocsijának második generációja.

Hardcore középmotoros V10-es az Audi műhelyéből
 
A Genfi Autószalonon mutatkozik be az Audi R8 második nemzedéke, ami műszakilag a tavaly bemutatott Lamborghini Huracán közeli rokonának tekinthető. A sportkocsi külsejéhez csak finoman nyúltak hozzá az Audi formatervezői, a lámpatestek és a szélesebb, méhsejt-mintájú hűtőmaszk is sarkosabb, határozott élekkel megrajzolt formákat kapott, de a kocsi védjegyének tekinthető, kontrasztos színű oldalsó betéteket meghagyták. A fényszóró alapáron LED-technikával készül, de felárért elérhető a lézeres távolsági fénnyel ellátott változata is, amely sötétben 600 méteres látótávolságot biztosít. Az alapváltozaton csak nagy sebességnél emelkedik ki a hátsó szárny, a V10 Plus változat azonban fix szárnyat kap, amely szénszál-erősítésű műanyagból készül. Nemcsak a szárny, hanem a trapéz alakú, öblös kipufogók közé beépített diffúzor is jelentős leszorítóerőt termel nagy sebességnél, a hátsó szélvédő különlegességét pedig az adja, hogy rajta keresztül bárki megnézheti a kocsi szívét, az 5,2 literes, szívó V10-es benzinmotort.
A korábbi R8-asból átvett, de jelentősen átdolgozott erőforrás a normál modellben 540, a V10 Plus változatban 610 lóerőt ad le magas fordulatszámnál, a maximális nyomatéka a motoroknak 540 illetve 560 Nm. A gyengébb motorral 3,5, az erősebbel 3,2 másodpercig tart a százas sprint, a R8 végsebessége 320 illetve 330 km/h. Bár javultak a menetteljesítmények, az R8-as fogyasztása 11,8, illetve 12,4 literre csökkent. Továbbra is széria a quattro összkerékhajtás, amely alaphelyzetben a nyomaték 100 százalékát küldi a hátsó tengelyre, de szükség esetén a teljes nyomaték mehet az első kerekekhez is. Hátul önzáró differenciálmű gondoskodik arról, hogy az Audi át is tudja adni az erejét az útra. Már nem készül kézi váltós R8-as, mindkét motorhoz alapáron adják az átdolgozott, gyorsabban kapcsoló hétfokozatú duplakuplungos S-tronic váltót. Háromféle automata üzemmód közül lehet választani a váltónál, de a kormány mögötti váltófülekkel kézi kapcsolás is lehetséges.
Az alapváltozat 19 colos kereket és acél féktárcsákat kap, a V10 Plus viszont 20 colos felniken gördül, amelyek mögött karbon-kerámia féktárcsák bújnak meg. Az új Space Frame vázban alapvetően alumíniumból készül, de szénszálat is használtak hozzá, aminek köszönhetően nem csak 50 kilogrammal sikerült csökkenteni a saját tömeget, de a karosszéria merevségét is jelentősen, közel 40 százalékkal tudták növelni. Belül az új TT-hez hasonlóan digitális műszerfalat kapott az R8, a jó felbontású, 12,3 colos kijelző szabadon konfigurálható. Az új R8-as nyártól lesz kapható, az alapmodell Németországban 165 ezer, a V10 Plus 187 ezer euróba fog kerülni.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....