Kia Cee'd

Bemutatkozott a Kia Ceed harmadik nemzedéke

2018.02.17.

A harmadik generációjába lépő, Európában tervezett, fejlesztett és gyártott új Ceed innovatív új technológiáival, érett, sportos formatervével és még élvezetesebb vezethetőségével még inkább megerősíti a Kia jelenlétét az európai alsó-középkategóriában.

Azóta, hogy 2006 decemberében a Kia szlovákiai gyárában megkezdődött az első generációs cee'd gyártása, több mint 1,28 millió példány készült az autóból. A modell most nevének megújuló írásmódjával - cee'd helyett mostantól Ceed - teszi még egyértelműbbé, hogy európai közönség számára, és európai formatervvel készült. A második generációból 2012-es bevezetése óta több mint 640 000 darab talált gazdára. A harmadik kiadásába lépő Ceed a várakozások szerint még nagyobb arányban részesül a Kia európai eladásaiból.

Ahogy elődeit, az új modellt is Frankfurtban, a Kia európai formatervező, termékfejlesztő és K+F részlegeinél tervezték és fejlesztették, gyártani pedig a szlovákiai Zsolnán működő Kia üzemben fogják, a Kia Sportage és Kia Venga modellekkel együtt. Az új modell nyilvános világpremierjére márciusban, a Genfi Autószalonon kerül sor, ahol először láthatjuk a modellcsalád második karosszériaváltozatát. Az ötajtós ferdehátú gyártása májusban indul. Az új Ceed értékesítése Európa-szerte 2018 második negyedévének végén veszi kezdetét.

Új Ceed: sokoldalúbb szerepvállalás az európai C-szegmensben

A C-szegmens (más néven az alsó-középkategória) 2017-ben az európai újautó-eladások 22 százalékát tette ki; a méretosztály stabilan egyike a legtöbb autót értékesítő két kategóriának. A kifutó cee'd modell a Kia európai eladásaink 16 százalékáért felelt 2017-ben; a típus 2012-es bevezetése óta töretlenül az egyik legkeresettebb modell a márka európai palettáján - a Sportage mellett. 2006-ban a Kia európai piaci részesedése 1,5 százalék körül volt. 2017-re piacrészünk elérte a 3,0 százalékot*. A cee'd bevezetése óta csaknem duplájára nőttek a Kia éves eladásai Európában: a 2006-os 225 000 autó helyett 2017-ben már több mint 472 000 darabot adtunk el. Középtávon évi 500 000 autó feletti volumenre törekszünk. A Ceed modellcsalád ezért az elkövetkező években változatlanul meghatározó szerepet játszik a Kia tartós növekedésében, mint a márka egyik legkeresettebb terméke.

A Ceed különleges helyet foglal el a Kia modellkínálatában: az ügyfelek szerint ez a legdinamikusabb és legsportosabban vezethető modell, ugyanakkor az egyik legmegbízhatóbb, legpraktikusabb és leginkább felismerhető is. A GT és GT-Line verziók érkezésével kibővített kínálat révén a Kia alsó-középkategóriás ferdehátú modellje a márka 'középpontját' testesíti meg.

Érett dinamizmus - Új formanyelv az új generációs Ceed számára

Az új Kia Ceed formaterve a márka európai dizájn központjában, a németországi Frankfurtban készült Gregory Guillaume európai formatervezési igazgató és Peter Schreyer formatervezésért felelős alelnök és vezető formatervező irányítása alatt. A Stinger sportos, érzelmekkel telített dizájnját megöröklő új Ceed elődjénél is magabiztosabb megjelenést közvetít, amely egyszerre érzelmekkel teli és pontosan kivitelezett.

A második generációs modellnél szélesebb és alacsonyabb, nagyobb hátsó túlnyúlású új Ceed hátratolt utasfülkéje érettebbé, sportosabbá teszi az autó sziluettjét. Az előd lekerekített éleit egyenes vonalak váltják fel, az orr még szélesebb "tigrisorr" hűtőmaszkot és alsó légbeömlő nyílást kap, a homlokzatot precízen megrajzolt, lineáris idomok keretezik. Az újonc alapkivitelben megkapja a LED-es "jégkocka" nappali fényeket, amelyek eddig a GT és GT-Line kivitelek sajátjai voltak. Oldalról nézve az éles, egyenes vonalak optikailag meghosszabbítják a motorházfedelet, egyben azt a hatást keltik, mintha az autó egyenesebben, függőlegesebben állna. Az érettség és erő demonstrációjaként a vállvonal az eddiginél vízszintesebb síkon fut végig. Az új modell is megkapta azt a széles C-oszlopot, amely az elmúlt években a Kia védjegyévé vált, és amely még inkább kihangsúlyozza a hátratolt utastér hatását. Nem mellékesen ez a megoldás kecses, félhold-szerű formát kölcsönöz a felső ablakívnek. Hátul új LED-es nappali helyzetjelzők teszik kiválóan láthatóvá - és azonnal felismerhetővé - a Ceed-et. A karosszéria egyenes vonalaival és a hátsó ajtó tetején elhelyezett, diszkrét légterelővel a Ceed összességében stabilabb kiállást mutat.

Az új ötajtós Ceed bevezetésekor 12 különböző színárnyalatban lesz elérhető. A vevők többféle méretű és kialakítású keréktárcsa közül választhatnak, a 15 colos acél keréktárcsától a 16 colos acél vagy könnyűfém keréktárcsán át a 17 colos kéttónusú Diamond Cut könnyűfém keréktárcsáig.

A beltérben minden eddiginél jobb ergonómia várja az utasokat, a felhasznált anyagok általános minősége jelentősen javult. A belső tér kialakítása a legújabb generációs Kia modelleknél alkalmazott dizájnt követi. A műszerfal vízszintes elrendezése révén plasztikusabb, precízen illeszkedő, kecses kialakítású. Ráadásul ez az elrendezés tágasabb teret és jobb térérzetet is teremt az első utas oldalán, ami nagyobb lábteret és jobb kilátást eredményez.

A műszerfal vízszintesen kétfelé osztott: a felső részen a "lebegő" érintőképernyős infotainment rendszer helyezkedik el, míg alul az audiorendszer, valamint a fűtés és szellőzés kezelőszervei kaptak helyet. A vezetőközpontú elrendezésű középkonzol enyhén a vezetőülés felé fordul, megkönnyítve a menet közbeni használatot. A beltérben a korábbinál nagyobb arányban alkalmaztak kifinomult, puha tapintású anyagokat, kihangsúlyozva a kifinomult, elegáns környezetet. A felületek fémhatású vagy selyemfényű króm dekorációt kaptak, a kárpitok választéka a különféle szövetektől a mesterséges bőrön át a természetes bőrig bőséges. Opcióként bőr kormánykerék és sebességváltó gomb is kérhető.

A Kia új 'K2' padlólemezére épülő új Ceed 20 mm-rel szélesebb (1800 mm) és 23 mm-rel alacsonyabb (1447 mm) a kifutó modellnél. A tengelytáv változatlanul 2650 mm, ám az első túlnyúlás 20 mm-rel rövidebb (880 mm), a hátsó pedig ugyanennyivel hosszabb (780 mm) lett. A Ceed új padlólemeze gazdaságosabb helykihasználást tett lehetővé. Az új modell csomagtartója nagyobb, 395 literes, továbbá megnőtt a hátsó válltér és az első fejtér, míg a vezető mélyebben ül.

Európai utakra

Az új Ceed-et kizárólagosan az európai utakra, az európai autóvezetők igényeit szem előtt tartva fejlesztettük ki. A modell rugózását és vezethetőségét úgy hangoltuk, hogy dinamizmusával és közvetlenségével egyaránt felülmúlja az elődmodellt. Az új, teljesen független felfüggesztés fürgébb, direktebb kormányreakciókat biztosít, amit a módosított rugók, az áthangolt csillapítás és a kisebb kormányáttétel is támogat. A rugózás hangolása során figyelembe vettük az Európa-szerte rendkívül változatos útminőséget, így az autó megőrizte rugózási kényelmét, miközben kanyarban csökkent az oldaldőlési hajlam, nagy sebességnél pedig javult az egyenesfutás.

Az új Ceed modellcsalád hajtásáról sokszínű motorpaletta gondoskodik. A benzines kínálatban megtalálható a Kia népszerű 1,0 literes T-GDi (közvetlen benzinbefecskendezéses, turbós) motorjának modernizált, 120 lóerős változata, valamint egy új 1,4 literes T-GDi erőforrás. A korábbi 1.6 GDI motor helyébe lépő új 'Kappa' 1.4 T-GDi legnagyobb teljesítménye 140 LE, ami a kisebb lökettérfogat ellenére 4 százalékkal több, mint elődjéé. A motor turbója a korábbinál szélesebb nyomatéksávot eredményez, így az erőforrás változatosabb menethelyzetekben mutat jobb gázreakciót, miközben károsanyag-kibocsátása is csökken. A kínálat tagja lesz még egy 100 lóerős, 1,4 literes MPI (szívócső befecskendezéses) benzinmotor is.

Az új Ceed emellett a Kia vadonatúj 'U3' dízelmotorját is megkapja. A legújabb, igen szigorú Euro 6d TEMP károsanyag-kibocsátási norma által előírtnál is kedvezőbb emisszióra képes új 'U3' 1.6 CRDi (közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses) motor SCR (szelektív redukciós) aktív emissziószabályozása nagymértékben csökkenti a kibocsátott károsanyagok mennyiségét. Az új motor kevesebb szén-dioxidot, koromrészecskét és nitrogén-oxidot bocsát ki a Kia korábbi dízeleninél. A 115 és 136 lóerős kivitelben választható, új 1,6 literes dízelmotor legnagyobb forgatónyomatéka 280 Nm. Az új motorral szerelt Ceed CO2-kibocsátása a várakozások szerint az új WLTP (könnyű gépjármű harmonizált tesztfolyamat) vizsgálatokon 110 g/km (NEDC ciklus ekvivalens érték) alatt marad.

Az összes motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár, illetve az új 1.4 T-GDi és 1.6 CRDi motorhoz a Kia hétfokozatú duplakuplungos robotváltója is megrendelhető.

Műszaki innovációk

Az új Kia Ceed lényege az innováció: a modell piacra kerülésekor kategóriája legmodernebb technológiájú képviselőjének számít majd.

Az utastérben új technológiák széles kínálata nyújt minden eddiginél magasabb szintű kényelmet és praktikumot. A "lebegő" infotainment rendszer 5,0 vagy 7,0 colos érintőképernyővel szerelt audiorendszerrel, illetve 8,0 colos érintőképernyős navigációs rendszer kivitelben is elérhető. Az ügyfelek ezen túl Clari-Fi zenei helyreállító technológiával rendelkező, nagyteljesítményű JBL Premium audiorendszert is rendelhetnek. Minden esetben alapfelszerelés a teljes körű Bluetooth okostelefon integráció, a szürkületérzékelős világításvezérlés és a kulcs nélküli nyitó-indító rendszer.

A Drive Mode Select kapcsolóval kiválasztható normál vagy sport üzemmód segítségével a vezető testre szabhatja az autó által kínált vezetési élményt. A Drive Mode Select beállítása módosítja a kormányzás erőszükségletét, és a motorkarakterisztikát is. Normál üzemmódban a motor az üzemanyag-takarékos működést részesíti előnyben, és a kormányzás is "pihentetőbb" reakciókat ígér. Sport üzemmódban ellenben a feszesebb gázreakciókkal fürgébbek a gyorsítások (álló helyzetből vagy lendületből egyaránt), és a kormányrásegítés ereje csökken.

A rendelhető fűthető szélvédő (amely szinte láthatatlan vezetékek segítségével melegíti fel az üveget) még barátságosabbá teszi a Ceed-et a téli hónapokban. A Kia által első ízben alkalmazott megoldással egy gombnyomásra megszabadulhat a jégtől és a párától. A rendelhető felszerelések listáján vezeték nélküli okostelefon töltő, fűthető, szellőztetett első ülések, valamint fűthető hátsó ülések is szerepelnek.

Ami a külső stíluselemeket illeti, az új Ceed alapkivitelben kínálja a frissen tervezett, "jégkocka" stílusú LED-es nappali világítást. Ez korábban csak a GT és GT-Line modellekhez volt elérhető, és míg azoknál az első lökhárítóba süllyesztve helyezték el, most a fényszóróba integrálták. Opcióként teljesen LED-es fényszórók is rendelhetők.

A Ceed ECO csomagjába tartozó aktív hűtőtakaró lamellák a motor hűtési igényeitől függően nyílnak vagy záródnak: az autó aerodinamikai jellemzőit javító funkció csökkenti a fogyasztást. Az ECO csomag része még a fenéklemez-burkolat és az ültetett felfüggesztés - amelyek a jármű alatti légáramlatok optimalizálását szolgálják -, valamint a csekély gördülési ellenállású Michelin abroncsok.

Az alapfelszerelésként kínált hét légzsákon túl olyan fejlett vezetőtámogató technológiák is rendelkezésre állnak, amelyek aktív biztonsági rendszerek segítségével mérséklik az ütközés kockázatát. Biztonsági alapfelszerelés az adaptív távolsági világítás, a vezető éberség-felügyeleti rendszer, a sávtartó, valamint az automata ütközés-megelőző funkcióval kiegészített, ráfutásos ütközésre figyelmeztető berendezés.

Az új Ceed az első olyan, Európában forgalmazott Kia modell, amelyet 2. szintű autonóm mobilitási funkcióval: sávkövető asszisztens technológiával szereltek fel. A sávkövető asszisztens nyomon követi a Ceed előtt haladó járműveket, és a szomszédos sávokban rendelkezésre álló helyeket felmérve képes úgy módosítani a nyomvonalat, hogy sűrű forgalomban is biztonságosan előbbre jusson. A rendszer a felfestéseket azonosítva képes sávjában tartani a Ceed-et autópályán, valamint az elöl haladó járművek viselkedése függvényében szabályozni a gyorsítást, a lassítást és a kormányzást is. A rendszer külső szenzorok segítségével tart biztonságos követési távolságot 0 és 130 km/óra között.

A további vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az intelligens sebességtartó automata stop&go funkcióval, a holttérfelügyeleti rendszer és hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, az automatikus parkolást segítő rendszer, valamint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető berendezés is. Utóbbi részét képezi a gyalogosfelismerő rendszer, amely a kormány rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt.

Minden esetben alapfelszerelés a Kia VSM járműstabilitás-szabályozó rendszere, amely fékezés és kanyarodás közben a gépkocsi menetstabilizáló rendszerének (ESC) szabályozásával tapadásvesztés esetén segít a vezetőnek megőrizni az uralmat járműve felett.

Az új Kia Ceed gyártása 2018 második negyedévében indul be a szlovákiai Zsolnán működő Kia üzemben. Az új Ceed-re is érvényes a Kia minőségi ígérete, amit a piacvezető 7 éves, 150 000 kilométeres újautó-garancia testesít meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....