Detroiti Autószalon
A Kia Stinger a Detroiti Autószalon egyik legfontosabb újdonságaként mutatkozott be. Az orrmotoros, hátsókerék-meghajtású sportszedán az Audi S5 Sportback, a BMW 440i és a Mercedes C 400 vetélytársa lesz.
A külső formatervet a 2011-es GT tanulmányautó inspirálta. A széles, lapos karosszéria kupés tetőívvel és remek arányokkal rendelkezik, a sportosságot a hatalmas légbeömlők is hangsúlyozzák, amelyek még a motorháztetőn is megjelennek.
A kocsi meghajtásáról a GT nevű csúcsváltozat esetében egy 3,3 literes, 365 lóerős biturbó V6-os gondoskodik, melynek nyomatéka 510 Nm. Alaphelyzetben a hátsó kerekekre küldi az erőt a nyolcfokozatú automata váltó, de felárért összkerékhajtás is kérhető. a százas sprint 5,1 másodpercig tart, a végsebesség 269 km/h.
Később 255 lóerős turbós négyhengeres benzines és valamivel gyengébb dízelmotorok is megjelennek a kínálat alsó felében, hogy a remek futóművet és a jó formatervet olcsóbban is meg tudják venni a vásárlók.
A karosszéria 4831 mm hosszú, 1869 mm széles és 1400 mm magas, így körülbelül a 3-as és az 5-ös BMW között van félúton a méreteit tekintve. Az elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű futóművet adaptív csillapítással s ellátták, és megjelent a belső térben az üzemmódválasztó kapcsoló is, a Kia történetében elsőként.
A csúcsváltozat Brembo fékeket és 19 colos felniket is kap, a kormányzás változó áttételezésű, a villanyszervo a fogaslécnél kapott helyet, hogy jobb visszajelzéseket kapjon a vezető.