SEAT

Beülhet a SEAT Leon kormányához anélkül, hogy elhagyná az otthonát

2020.04.24.

A virtuális valóság egyre elterjedtebb az autóiparban. A tervezők már jóval a gyártás megkezdése előtt vezethetik a jövőbeli autókat, és még a belső elrendezésüket is meghatározhatják a prototípus megépítése előtt.  Ezt a technológiát kihasználva beülünk egy Leon kormánya mögé, hogy felfedezzük annak belső terét, és körbe autózhassunk Barcelona utcáin anélkül, hogy el kellene hagynunk az épületet, ahol éppen tartózkodunk.

A formatervező központban. „Amikor helyet foglalunk az új Leonban, a vezetőt és az utasokat annak érzése keríti hatalmába, hogy az utastér központjában vannak.” - mondta David Jofré, a SEAT belső terének formatervezője.  Ez volt a tervező csapat egyik fő célja. Az új Leonban minden arra összpontosul, hogy azonnal hatást gyakoroljon az utasokra. „Új tervezési funkciók kerültek a műszerfalra és az ajtókra, hogy egyfajta körbe ölelő hatást hozzunk létre. Ezt az érzetet a műszerfalon körbefutó és az első ajtók mentén folytatódó dekoratív díszlécek teremtik meg.”- magyarázza David Jofré.

Mint egy kesztyű. Minden egyes elemet ergonómiai pontossággal terveztek azért, hogy a belső teret kényelmesebbé tegyék. "Az ülések magas háttámlái és a beltér felső részének maximális szélessége nagyobb kényelmet és védelmet nyújt, miközben hangsúlyozza az autó sportos jellegét." - mondja a tervező.

A sima felületek és az utas körül lévő nagy felületek olyanok, mint egy kesztyű, amely a védettség érzését nyújtja.  Az új Leon tengelytávja 50 millimétert nőtt, melynek köszönhetően a hátsó ülések tágasabbak lettek, ami közvetlen hatással volt a térdeknek rendelkezésére álló hátsó lábtérre.  „Az ember azt gondolhatná, hogy 50 milliméter nem olyan sok, de éppen ez jelenti a különbséget ahhoz, hogy az utas térde megérinti-e az első üléseket, vagy sem. Ha a kényelemről beszélünk, akkor ez nagy teret jelent, és ez volt az egyik legfontosabb kihívás, amelyet magunk elé állítottunk.”- hangsúlyozta Jaume Sala, a SEAT belső terének formatervezési vezetője.

Körbefutó világítás. A gépkocsi külsején a teljes LED-es fényszórók és a teljes szélességben futó hátsó lámpa már jelzi a változást az új Leon formatervezésében, a belső világítás ugyanilyen fontos eleme ennek az átalakulásnak. A fény körülveszi az egész műszerfalat, és az ajtók mentén folytatódik, ezzel növelve a körbeölelő hatást. Sőt, ez nem csak díszítés. "Számos kiemelkedő tulajdonsággal rendelkezik, így például jelzi a hátulról közeledő motorkerékpárost." - magyarázza David Jofré.

Digitális forradalom. A műszerfal közepén elhelyezkedő 10 hűvelykes infotainment kijelző a “sztár attrakció” a beltérben. Ez olyan mozdulat vezérelt rendszerrel rendelkezik, amely nagyban megkönnyíti kapcsolatát a felhasználóval. “A képernyő megemelt pozíciója növeli a járművezető élményét, hogy uralhatja és irányíthatja   a gépkocsit, legyen szó akár a multimédiás eszközök, a klímaberendezés, vagy a vezetési segédprogramok kezeléséről.”- mondja Jaume Sala. A “lebegő” kijelző másik előnye, hogy a műszerfalat alacsonyabbra tették, javítva ezáltal a kilátást.

Most volt az első alkalom, hogy a teljes tervezési felületet a SEAT új digitális laboratóriumában alkották meg.  „A tervezési és a digitális részlegek  már a kezdetektől fogva szorosan együttmûködtek, hogy mindegyik szakterület a saját legjobbját produkálhassa.  A cél az volt, hogy a kezelőgombok számának minimálisra csökkentésével teljes digitális élményt nyújtsunk, annak érdekében, hogy a vezető egy szempillantás alatt hozzáférhessen az összes tartalomhoz.”- mondja David Jofré. Jaume Sala megjegyezte, hogy „teljeskörű forradalom volt a szakterületeiken, a digitális és a beltéri tervezés területén, és büszkén mondhatjuk, hogy ebből nagyon szép eredményt sikerült kihoznunk.”

360 fokos ökoszisztéma. „A maximális funkcionalitás érdekében a konzol minden része könnyen hozzáférhető és látható. A különféle mindennapi használati tárgyaknak a lehető legtöbb tárolórekesz került asz autóba anélkül, hogy engedményt kellett volna tenni a beltér letisztult megtervezésének lényegét illetően.”- mondja Jaume Sala. Röviden: egy olyan belső tér jött létre, amelynek célja, hogy az élményt a gépkocsi vezetésén túl is tovább erősítse. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
- Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az....
2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....