Kia Picanto

Bors őrmester - Kia Picanto 1.25 MPI GT Line teszt

2017.08.11.

Az új Kia Picanto az optikai sportcsomaggal úgy néz ki, mint egy bivalyerős hot hatch, pedig csak egy 1,2 literes motor hajtja. A miniautók között azonban még ezzel is erősnek számít, és ami a legjobb benne, hogy olyan tempónál gyorsnak érezzük, amikor a VÉDA kamerák még rá sem hederítenek.

A GT Line csomaggal igen harcias a Picanto külseje

A Kia Picantónak immár a harmadik generációja mutatkozott be, de a feladata keményebb, mint bármelyik elődjének, mivel olyan jól sikerült minikkel kell küzdenie a vevőkért, mint a racionális Volkswagen Up! és ikertestvérei, a vidám Fiat Panda, az X-arcú Toyota Yaris, a farmotoros Renault Twingo, vagy a nemrég érkezett, tágas és mókás Suzuki Ignis, amely ráadásul terepen is ügyesen mozog.

A tengelytáv nőtt, az első túlnyúlás csökkent az elődjéhez képest

A harmadik Picanto változatlan hosszal, de hosszabb, 2,4 méteres tengelytávval és rövidebb első túlnyúlással készül, mint közvetlen elődje, a nagyszilárdságú acélok felhasználásának köszönhetően a karosszéria torziós merevségét úgy tudták 40 százalékkal megnövelni, hogy közben a tömege 21 kilóval csökkent. Igaz, az A-szegmensben még mindig nem számít kevésnek az a 973 kiló, ami a fehér tesztautó forgalmijába be volt írva, mivel az egy mérettel nagyobb Suzuki Swift megáll 900 alatt.

A dupla csövű kipufogó szokatlan látvány egy miniautón

A Picanto legdrágább, GT Line felszereltségi szintjéhez egy jól sikerült optikai tuningcsomag is jár, ami harciassá teszi a megjelenését. Az elöl-hátul mélyre húzott lökhárítók, küszöbök, a tetőszpojler, és a piros dekorcsíkok jól állnak a koreai mininek, csakúgy, mint a piros betétekkel feldobott hűtőmaszk, amely valójában csak egy dísz, levegőt nem képes átengedni magán, az alulról érkezik. Még attól sem riadt vissza a Kia, hogy krómozott, dupla kipufogót szereljen fel, ami igen látványos, és szerencsére fejfájást sem okoz a hangjával, mert olyan halk, mint egy kávéját kortyolgató óvónő délutáni altatás után.

100 ezer forint a felára a vészfékezőrendszernek, melynek kamerája a szélvédő mögött van

A miniautók kategóriájában nem is olyan régen még 13 colos kerekek voltak általánosak valami jó magas oldalfalú gumival. Ehhez képest a tesztautó igen látványos, 16-os könnyűfém felniket kapott, melyekre a szintén koreai, de nálunk viszonylag ismeretlen Nexen gumigyártó alacsony oldalfalú, 195/45-ös abroncsait húzták. Az alig 3,6 méteres karosszériához képest óriási kerekek szinte teljesen kitöltik a kerékjáratokat, de így válik teljessé az optikai tuningcsomag. Persze a Picanto új nemzedéke már GT Line csomag nélkül sem néz ki rosszul, a rafináltan megrajzolt, akár projektoros fényszórók, a C-alakú, LED-es hátsó lámpák, a tömpe orr és az ügyesen eltalált arányok azon is megvannak.

A látványos 16 colos felnikre húzott peres gumik javítják a tapadást, de rontják a rugózást

Sajnos a belső térnél kissé elfogyott a formatervezők lendülete, a műszerfal formája és anyaghasználata csak átlagosnak mondható, igaz, ebben a kategóriában még a Volkswagen sem kínál puha, habosított műanyagokat, sőt, az sem ritka, ha annyira lespórolják a kárpitokat, hogy a lemez is kilátszik. Ettől viszont a Picantóban nem kell tartani, sőt, a GT Line felszereltségben piros betétek, fémpedálok és mutatós, jó fogású, bőrözött sportkormány fokozza a hangulatot, így a vezető már álló helyzetben is azt érzi, hogy az átlagnál dinamikusabb autóban ül.

A LED-es hátsó lámpák éjszaka is felismerhetővé teszik a Picantót

A GT kivitelhez izzasztó fekete műbőrkárpitozás jár, a kemény tömésű és keskeny ülések kényelme pedig csak átlagos, az egy mérettel nagyobb Rióba sokkal komfortosabb ülőalkalmatosságokat tesz a Kia. Legalább az üléspozíció viszonylag magasan van (és tovább is emelhető), ami főleg a hölgyek tetszését nyerheti el, mivel így remek kilátás nyílik a forgalomra. Szokatlan ebben a kategóriában az ülés-és kormányfűtés megléte, a GT Line felszereltséghez ez is jár, csakúgy, mint ahogy a könnyen használható 7 colos érintőképernyő, a fedélzeti wifi és a jó felbontású tolatókamera is.

A Kia halad a korral: wifire is rá lehet csatlakozni

A helykínálat megfelel a kategória átlagának, két 175 centis felnőtt még aránylag kényelmesen elfér egymás mögött, de attól a tipikus miniautó-problémától a Picanto sem mentes, hogy az utastere meglehetősen keskeny, két vállas férfi már összeérhet benne. Hátra középre csak rövid utakra ültessünk utasokat, egyrészt a válltér hiánya, másrészt az ülőpad formázása miatt. Igaz, már az is nagy szó, hogy a kis Kia öt személyt szállíthat, mert a miniautók egyre gyakrabban négyszemélyes kialakításúak.

Rövid utakra két felnőtt is beülhet hátra

A duplapadlós csomagtartó 255 litere bőven elég a hétvégi nagybevásárláshoz, a 60/40 arányban lehajtott hátsó ülésekkel viszont több mint egy köbméteresre bővíthető. Ha ilyenkor a mozgatható csomagtérpadlót a magasabb állásba tesszük, sík felület keletkezik.

A kategóriában nagynak számít a 255 literes csomagtér

A Picanto egyelőre kétféle motorral kapható: az alapigényeket a háromhengeres, egyliteres, 67 lóerős blokk szolgálja ki, aki viszont többre vágyik, választhatja a tesztautóban is dolgozó 1,2 literes, 84 lóerős négyhengerest is, amivel 170 km/óra a végsebesség, és 12 másodpercig tart a százas sprint. Persze a tempós haladáshoz még ezt az erősebb motort is pörgetni kell, amire magyarázat, hogy a 122 Nm-es maximális nyomaték csak 4000-es fordulatszámnál jelentkezik.

Az 1,2-es nyomatékosabb és kulturáltabb az ezres háromhengeresnél, és alig eszik többet

Szerencsére a kihúzatás nincs ellenére a lelkes és sima járású motornak, aki nem kergeti a piros mező közelébe a fordulatszámmérőt, nem is tudja, milyen jó műsorról marad le. Gyorsabbnak érződik, mint amit a száraz adatok sugallnak, legális tempónál is megvan benne a sebesség élménye. Városban 6,5, városon kívül egy literrel kisebb fogyasztással lehet számolni, ami igazolja azt, hogy miért tűntek el az utóbbi időben a miniautókból a dízelmotorok: egyszerűen nincs szükség rájuk, mert már a benzinesek is igen takarékosak.

Könnyen leolvasható műszerek középen digitális kijelzővel

Ezzel az 1,2-es motorral városon kívülre is nyugodtan ki lehet merészelni, igaz, a hosszú váltó és a kevés nyomaték miatt 120 km/óra fölött már nagyon mérsékelt a gyorsulás, de városban tényleg olyan fürge a Picanto, mint amire a sportos külseje alapján számít az ember. Annak is tartogat egy meglepetést a Kia, aki még több erőre vágyik: hamarosan a Rióból ismert egyliteres, 100 lóerős turbós háromhengeressel is elérhető lesz a Picanto, amivel méltó ellenfele lehet akár az új Volkswagen Up! GTI-nek is.

A jó fogású kormány csak fel-le állítható, de átlagos méretű vezetővel ez nem gond

Ugyanis kanyargós igazán elemében van a Picanto, kis tömege miatt nagyon könnyen és késedelem nélkül vált irányt, a váltója karcos, de pontos és a kormánya közvetlen, még ha nem is ad túl sok visszajelzést. Szerencsére a rásegítés már nem annyira eltúlzott, mint az elődjében, ezért a vezető magabiztosabban fordítja rá az ívekre a kocsit, és úgy érzi, van kapcsolata a gépészettel. Szintén ügyesen eltalálták a futómű hangolását, amely jó kompromisszumot jelent a kényelem és az útfekvés között.

Kormány- és ülésfűtés is jár a legdrágább verzióhoz

Persze a peres gumikkal az úthibák fokozottabban érezhetőek, mint egy ballonossal, de cserébe sima úton meglepő kanyarsebességre képes a kis koreai, és alulkormányzottságra is csak a legvégső esetben hajlamos. Ilyenkor elég finoman elvenni a gázt, és akkor a kocsi fara engedelmesen és élvezetesen szűkíti az ívet, ami a sportos vezetőknek állandó örömforrás. Ha baj lenne, a kikapcsolhatatlan ESP azért időben beavatkozik, de a kisebb játszadozást még örömmel engedi. Autópályán és országúton is szokatlanul csendesen fut a legkisebb Kia, ilyenkor csak a fokozott oldalszél-érzékenységre kell figyelni, ami a kis tömeg és a viszonylag magas építésmód miatt jelentkezik.

A szélesség az 1,6 métert sem éri el, ami megkönnyíti a kiszállást szűk helyeken

Az új Picanto erős ajánlat lett a miniautók között, nemcsak jól néz ki, de kellően praktikus és vezetési élményt is ad, ráadásul a piacon egyedüliként 7 év garancia jár hozzá. Kár, hogy az erősebb motoros tesztautó ezzel a leggazdagabb GT Line felszereltséggel 4,369 millió forintba kerül listaáron, mert ennyiért nálunk inkább az egy mérettel nagyobb kisautókat keresik a vevők, amelyek már családi használatra is alkalmasak.

A GT Line csomag nagyon jól áll a Piacantónak, hot hatch-nek néz ki tőle

Viszont már egymillióval olcsóbban is igen jól felszerelt (LX + Exclusive csomag) 1,2-es Picantót lehet venni ködlámpával, elektromos ablakokkal, multikormánnyal, manuális klímával, központi zárral és bluetooth-os hifivel. Az erősebb motor 200 ezres felárán nem éri meg spórolni, mert országúton sokkal biztonságosabban lehet vele előzni, mint az ezres háromhengeressel, a drága és vagány GT Line csomag viszont csak azoknak éri meg, akiknek fontos, hogy az autójuk már a külsejével is kitűnjön a városi minik közül.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.08.20
A jó hangulatú statikus versenynapok és a hétközi kánikula után az időjárás kissé megviccelte a....
2017.08.20
A Magna Steyr Thondorf-ban levő gyárában készül 2018-tól a BMW Z4 - írja a Kleine Zeitung. ..
2017.08.20
Michel Roman Franciországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.08.20
Augusztus vége felé járva érkezik el országunk egyik legfontosabb ünnepe, az államalapítás....
2017.08.20
Az M-Sport észt versenyzője jó úton van első aszfaltos győzelme felé, a vb-pontversenyben vezető....
2017.08.20
A megnövekedett forgalom miatt torlódnak a személygépjárművek a hegyeshalmi határátlépési pont....
2017.08.20
Az időjárási viszonyok nem teszik lehetővé a fővárosi légi parádé tervezett eseményeinek teljes....
2017.08.20
Elhagyja a Maseratit Jörg Ross, a jövőben az Aston Martin motorfejlesztésért felelős vezetője lesz....
2017.08.20
Egy néhány hetes kisgyerekkel kaptak sorozatlopáson egy magyar párt Ausztriában. A bűnesetek....
2017.08.20
Testvére véletlenül becsukta a nyitott ajtót, az autóban ülő öccse pedig a forró autóban rekedt. A....