orosz piac

Brutális lista: itt a kilenc legdrágább orosz autótípus

2018.05.11.

Unja már, hogy az utcákon mindig ugyanazokat a márkákat látja? Ki akar emelkedni a tömegből, amikor kocsijával kihajt a garázsból? A mainstream márkákkal ezt soha nem fogja megtapasztalni. Ám léteznek olyan autótípusok, amelyekkel biztosan megtörné a szürke aszfalton sorjázó egyenjárművek egyhangúságat. Csak Oroszországig kell menni. A szláv országokkal foglalkozó Slavorum hírportál brutális listát készített: összegyűjtötte azt a 9 orosz gyártmányú autótípust, amelyek jelenleg a legdrágábbak és legegyedibbek az orosz autópiacon. Van közöttük kifejezetten otromba, találni több évtizedes modellt, és olyat is, amelynek katonai változatát az orosz hadsereg jelenleg is a világ forró pontjain veti be. A civil változattal pedig ez orosz újgazdagok hencegnek. Íme.

1. A “Marussia” SUV-ja -  120 ezer dollár



Világ életedben egy jeepről vagy egy SUV-ról álmodoztál? No problem! Íme egy SUV, amelynek 3,5 literes, 340 lóerős szíve képes elvinni bárhová. A dizájn határozottan más, mint amit megszoktál az európai márkáknál. Inkább a japánok által gyártott autókra hajaz. Az ára néhány éve még 120 ezer dollár volt, de ma már valamivel olcsóbb. Óh, igen – már nem árusítják – a gyártó cég nemrég csődöt jelentett.

2. Gaz-13, azaz “Csajka” vagy Sirály – 120 ezer dollár

A szovjet idők igazi legendája a Gaz-13, „Csajka”. A típus nem került magánforgalomba a bresznyevi-andropovi-gorbacsovi korszakban. Kizárólag olyan párt és állami funkcionáriusok használhatták hivatali célokból, akik kiemelkedő hazafias érdemeket szereztek. A Szovjetunióban összesen 3 ezer darabot gyártottak belőle. Mai ára 120 ezer dollár.  

3. „Marussia” – 180 ezer dollár

Íme, a klasszikus Marussia, a márka másik sportkocsija. A gyár első és leggyorsabb modellje 3,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres sebességet. Nagyratörő dizájn, erős motor, mindez csupán 180 ezer dollárért. De megintcsak le kell írnunk: a gyár nem létezik többé. Ami van, az van.

4. SUV "Medved" - több mint 200 ezer dollárért



A „Medved”, vagyis a Medve SUV valami olyasmi, mint az amerikai katonai Humvee, csak orosz változatban. A jelenleg futó modell kétéltű változatban készül. Nagy és erős kerekeivel a jármű bárhová képes elvinni utasát, átkel akár a folyómedren is. A futómű a GAZ-66-osé, a motor Nissané. Tonnányi üzemanyagot fogyaszt ugyan, de gyakorlatilag semmi nem áll útjában. Alapvetően olyan, mint egy Lada Niva, amit felpumpáltak szteroidokkal. Az ára meghaladja a 200 ezer dollárt.

5. Az orosz SUV, ami a „Tigris” nevet viseli – 250 ezer dollár

A sorban az ötödik az orosz „Tigris”, potom 250 ezer dollárért. Jelenleg sorozatgyártásban készül, előállítanak belőle civil, katonai és rendőrségi változatot is. A „polgári” változat valamivel komfortosabb, míg a katonai modell páncélozott és egy 5,9 literes motor dübörög benne. Az orosz felső tízezer kedvenc játékszere és büszkesége. A civil változatból csupán korlátozott számú példány készül. Ez az orosz újgazdagok vágyának titokzatos tárgya.

6. T98 “Combat” – 250 ezer dollár

A masszív felépítésű T98 „Combat” 250 ezer dollárba kerül, de az ára nem jelent gondot az orosz milliárdosoknak. Az élmény olyan, mintha ők vezetnék Arnold Schwarzenegger autóját valamelyik akciófilmben. A páncélozott autó imázsának üzenete: „Én vagyok az a SUV, amit extrém helyzetekre terveztek”. A Combat a világ leggyorsabb SUV-ja, egyedül álló élményt nyújt a vezetése annak, aki élvezi, hogy a kocsii zabálja az utat.

7. „Amulet” – 300 ezer dollár

Elsőre úgy néz ki, mint egy  retro jármű, avítt formákkal. Sokan amolyan földönkívüli luxuskocsinak tartják. Nem csoda, hisz a kanadai bivalybőr külső olyanná teszi, mintha valamiféle bionikus bevonattal rendelkezne. Belső tere viszont igazi művészi alkotás: az üléseket és a műszerfalat drága bőr borítja, a kilincsek, valamint a különböző gombok és fogantyúk elefántcsontból készültek.  Eddig egyetlen darabot gyártottak belőle, aminek 300 ezer dollár az ára.   

8. „Volga” V12 Coupe – 600 ezer dollár

Egy újabb emlék a múltból: a modernizált limuzin egyfajta öszvér keveréke a szovjet idők klasszikusának, a GAZ-21 Volgának és BMW-850-nek. Ebből a változatból is csak egy készült idáig: 17 hónapon át tervezték és építették. Gyakorlatilag valamennyi alkatrész kézi gyártású. Ennek megfelelő az ára is: 600 ezer dollár.

9. „Russo-Balt” – 2 millió dollár

A Russo-Balt jelenleg a legdrágább orosz gyártású autó. A márkanév eredete még a birodalmi Oroszországba nyúlik vissza. A gyártó cég ezzel a modellel szeretné újjáéleszteni az egykor híres márkanevet. Külalakja meglehetősen retrónak tűnik, a szíve viszont egy V12-es motor. Az ára 2 millió dollár. Annyiban biztosan emlékeztet a birodalmi időkre, hogy ilyen összeget csak a cár udvartartásának tagjai tudtak áldozni bármire is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....
2018.10.16
Magyarország európai szinten is vezető szerepre készül az összekapcsolt és autonóm közlekedésben,....
2018.10.16
Spanyolország legérdekesebb fesztiváljai, ami sok ember számára egyet jelent a felhőtlen....
2018.10.16
Ovidiu Serb Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.16
Világszerte 939 100 gépkocsiját szállította ki szeptember végéig ügyfeleinek a ŠKODA az idén, 7,8....
2018.10.16
Az Audi az első autógyártó, amely a DTM új korszakát egy ügyfélcsapat bemutatásával köszöntheti. A....
2018.10.16
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettõs elõször állt rajthoz az elképesztõ népszerûségnek örvendõ....
2018.10.16
Berzai Zsolt rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára számolt be a nemzetközi és hazai....
2018.10.16
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének. A fix útvonalon....
2018.10.16
A Lexus UK egy brit sportcipő-manufaktúrával közösen megalkotta a márka első lábbelijét. Az....