Packaging of the Year 2016

Bukott elnöki modellek

2016.11.17.

Ínséges időkben is búsás hasznot hoznak gyártóiknak, mert a gazdag vevők még válság idején sem a luxusautón spórolnak.

Mercedes W100, vagyis a protokoll 600-as

Virágzó szegmens

Ez az a kategória, amelyik még a legmélyebb gazdasági válság idején is folyamatosan bővült, mind mennyiségében, mind kínálatában. A 2015-ben ötmillió darabos szegmens a globális piac közel öt százalékát jelenti, ami nem sok, de ezek a legnyereségesebb modellek. Globálisan és a magyar piacon is dinamikusan nőnek a prémium autómárkák eladásai, de többször változott a sorrend, és egyre szorosabb a verseny. Olyannyira, hogy az amerikai elnököket is szolgáló klasszikus márkák nem csak kiszorultak a Fehér ház parkolójából és a piacon is leszorultak dobogóról, de eltűntek a süllyesztőben

Audi A8-as

Német dominancia

Volt idő, amikor néhány klasszikushoz kötődött a luxusautó meghatározás: Európában évtizedeken át a Mercedes állt a dobogó csúcsán, aztán jöttek a vetélytársak: az Audi és a BMW. A jó üzlet reményében a japánok is kreáltak prémiummárkákat, a Honda arisztokratája az Acura, a Nissané az Infiniti, a Toyotáé pedig a Lexus. Az egykor inkább sportkocsikra fókuszáló brit Jaguar is egyre nagyobb szeletet hasít ki a tortából, csakúgy mint a svéd Volvo.

Mercury Eight 1941-ből

Első volt, aztán megszűnt

Egyre kevésbé számítanak az amerikaiak, vagyis a General Motors Cadillacje és a Ford Lincolnja, mert az USA autópiacán és globálisan is elveszették már elsőségüket. A Cadillac 1903-1924-ig, majd 1950-1997-ig vezette a luxuspiacot, közben néhány évtizedre, egészen pontosan 1925-tól 1949-ig a Packard volt a trónon, ám 1958-ban nem csak a trónról taszították le, de meg is szűnt a patinás márka.

Aztán jött megint a Cadillac-éra, majd a másik elnöki beszállító, a Lincoln került az élre, de csak egyetlen évre, mert 1999-ben a Mercedes vette át az uralmat, ám a német márka uralkodása sem tartott tovább, mert az ezredfordulótól az USA-ban folyamatosan a japán Lexus vezeti a prémiumautók listáját.

Páncélozott Lincolnok a Ford múzeumban, Dearbornban

Elnöki flottások

A korábban évtizedeken át éllovas és az amerikai elnöki flottába is bekerülő Cadillac meg Lincoln valószínűleg végleg lecsúszott a dobogóról: az idei év nyolc hónapjában együtt kevesebb autót adtak el hazai pályán, mint egyedül a BMW. Az USA piacán 5 százalékos idei visszaesése ellenére is 210 ezer autó adott el a Lexus, mely tartja vezető helyét a prémiumszegmensben. Európában a az idei első nyolc hónapban az Audi vezet (556 ezer db), majd a Mercedes (545 ezer db) és a BMW (532 ezer db) következik. Ami biztos, hogy napjainkban globálisan is ez a három német márka uralja a prémium szegmens, csakúgy, mint versenypályákon.

Cadillac a General Motors színpadán

A Packard márka majdnem negyedszázadon át volt amerikai elnöki beszállító  

NÉMET PRÉMIUMÁRKÁK VERSENYE

(darab és százalékos változás egy év alatt)

EU+EFTA 2016 I-VIII

Audi 556 ezer +8%

Mercedes 545 ezer +14,2 %

BMW 532 ezer +12%

USA 2016 I-VIII

Mercedes 242 ezer +1,3 %

BMW 205 ezer -8,3 %

Audi 135 ezer +3,5 %

H 2016 I-VIII

Mercedes 1731 +30%

Audi 1670 +11%

BMW 1551 +13%

Forrás: ACEA, OICA, Carinfo

 

Acura, a Honda legújabb modellje a prémiummezőnyben

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....