BYD
A japán piac sajátos, és csak rá jellemző szegmense az úgynevezett „kei car”. A név a kei-jidosha kifejezés rövidítése, és „könnyű autót” jellent. Ebbe a piacrészbe besorolt autókra mind méretben, mind pedig motorjellemzőkben bizonyos korlátok vonatkoznak, és a miniautók tulajdonosai adóban, biztosításban, vidéken pedig parkolásban is kedvezményeket élveznek. A kei szegmenst közvetlenül a II. világháború után, 1949-ben hívta életre a japán kormány, hogy lendületet adjon az autóiparnak és ösztönözze az autóvásárlásokat. A kei-be tartozó autók legfeljebb 3,4 méter hosszúak, 1,48 méter szélesek lehetnek, két méternél nem lehetnek magasabbak, a hengerűrtartalmuk legfeljebb 660 köbcenti, teljesítményük pedig 64 lóerő lehet.
A miniautók rendkívül népszerűek a szigetországban, a japán autópiac csaknem 35 százalékát teszik ki. A szegmens ismertebb képviselői a Honda N-Boksz, a Suzuki Spacia, a Nissan Dayz és a Daihatsu Tanto, illetve az Európában is ismert Suzuki Alto és Daihatsu Cuore.

A kínai szaksajtó szerint a BYD is helyet követel ebben a jövedelmező iparági szegletben, és már meg is alkotta a saját kei autóját. A maszkos tesztautóról már megjelentek az első felvételek.A képekből ítélve az autó jellegzetes formatervezési elemeket kapott, tolóajtaja és dupla A-oszlopa van. A kínai szaksajtó szerint a jármű 20 kWh akkumulátorral van felszerelve, amellyel 180 kilométert lehet megtenni egy töltéssel.
A BYD kei autója lenne Japánban az első teljesen elektromos modell ebben a kategóriában, amelyet nem japán autógyártó fejlesztett ki.


A jármű feltehetően versenytársa lesz az elektromos kei szegmens két „bombázójának”, a Nissan Sakuránk és a Mitsubishi eK X-nek. Mindkettőt 2022-ben dobták piacra 20 kWh-s akkumulátorral és 64 lőerős motorral.
A BYD 2026 végén kezdené meg a Japánba exportálandó modell gyártását. Feltehetően meg akarja ismételni az elektromos Dolphin és Seal japán sikereit: a vállalat tavaly több mint 2223 darabot adott el belőlük, megelőzve az EV-járművek eladásában hazai terepen „versenyző” Toyotát. Míg a BYD eladásai éves összevetésben Japánban 54 százalékkal nőttek, a Toyota EV-eladásai 30 százalékkal csökkentek.