Carlos Ghosn

Carlos Ghosn lemond a Nissan vezérigazgatói székéről

2017.02.26.

Szaikava Hiroto veszi át a japán autógyártó irányítását, Ghosn azért a Renault-Nissan szövetség élén megmarad.

Carlos Ghosn lemondott a Nissan vezérigazgatói székéről, ami azt jelenti, hogy a napi ügyek irányítása ezentúl már nem az ő hatáskörébe fog tartozni. A 62 éves menedzser azért szánta megát el erre a lépésre, hogy a nemrég a Renault-Nissan Szövetséghez csatolt (34 százalékos tulajdonrésszel) Mitsubishi felvirágoztatására koncentrálhasson.

Ghosn azért a Nissan elnöke marad, mint ahogy a Renault-nál és a Mitsubishinél is betölti ezt a posztot, sőt, a Renault és a Renault-Nissan Szövetségben még a vezérigazgatói szék is az övé maradt.

Ghosn utóda idén áprilistól a Nissan vezérigazgatói székében Szaikava Hiroto lesz. A 63 éves japán menedzser egész életében a Nissannál dolgozott, 1977-ben lépett be a céghez. ez idő alatt felelős volt az amerikai, aztán az európai részlegért, a globális beszerzésekért, gyártásért, beszállítói hálózatért, a kutatás-fejlesztésért és még az ügyfél elégedettségért is. A Nissannál végzett munkája mellett a Renault igazgatótanácsának is a tagja tíz éve.

„Van egy pont, amikor az embernek reálisnak kell lennie azzal kapcsolatban, hogy mennyi dolgot tud egyszerre végezni, vagyis egyszerre jól végezni. Eljött az a pillanat, amikor át kell adnom a stafétabotot egy másik embernek. Mindig is mondtam, hogy örülnék neki, ha japán lenne az utódom, Szaikava szant már évek óta felkészítettem a feladatra” – nyilatkozta Ghosn.

Ghosn 1999-ben vette át Nissan irányítását elnöki, és két évvel később vezérigazgatói szinten is. Neki köszönhető, hogy a gyenge eredményeket szállító, csőd felé tartó autógyártót felvirágoztatta, és a Toyota mögött a második legnagyobb japán gyártóvá tette. Ezt kétféle módon érte el: brutális költségcsökkentéseket rendelt el, és olyan innovatív termékekbe fektette a vállalat pénzét, mint a kompakt SUV-k legnépszerűbbike, a Nissan Qashqai, vagy a világ legnépszerűbb villanyautója, a Nissan Leaf.

A Renault, Nissan, Mitsubishi szövetséget a világ negyedik legnagyobb gyártójává tette a Volkswagen a Toyota és a General Motors mögött, 2016-ban közel 10 millió autót gyártott a három márka. Ghosn a lemondásával egy időben jelentette be, hogy a három márka frissen létrejött szövetségének első kézzelfogható jele egy olcsó villanyautó lesz, amelyet Kínában fognak árulni, közös műszaki alapokon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....