Honda Civic Type R

Civic Type R Challenge - 2018: Button döntötte meg az ötödik pályacsúcsot

2018.08.06.

Ötödik, egyben utolsó felvonásához érkezett a „Type R Challenge – 2018” sorozat. Az „előadás” újfent lehengerlőnek bizonyult, ezúttal ugyanis a Hungaroringen döntötte meg az elsőkerék-hajtású, sorozatgyártású modellek köridejét az új Civic Type R.

A 2 perc 10,19 másodperces eredményt az NSX Super GT kupában induló Jenson Button érte el, ami azért is érdekes, mert az F1-világbajnok pilóta 2006-ban itt nyert először GP-t, méghozzá a Hondával.

A viszonylag keskeny Hungaroring 4,38 kilométeren át kacskaringózik, 180 fokos fordulói és összetett sikánjai Európa egyik legnehezebb pályájává teszik. Ebből fakadóan ideális helyszín volt, hogy ismét megmutatkozhasson az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer előnye, beleértve a feszes rugózást, a kiváló útfekvést és a – nagy sebességnél is tökéletes – kezelhetőséget. Szintén káprázatos teljesítményt nyújtott a precíz kormánymű és a tovább fejlesztett elektronikai csomag, miként a bődületesen erős VTEC TURBO motor is hozzájárult a rekorddöntéshez.

Az esemény után Jenson Button elmondta: „Azért jöttünk első F1-győzelmem helyszínére, hogy a Civic Type R-rel megdöntsük a fronthajtású szériaautók pályacsúcsát, és nagyon boldoggá tesz, hogy megcsináltuk.”Az első megfigyelés, amit a boxutcát elhagyva tettem, hogy mennyire semleges az autó. Olyan környezetből jövök, ahol nem a fronthajtású modellek dominálnak, így nagyon meglepő volt számomra a Type R kiegyensúlyozottsága. Természetes mivoltából fakadóan már az első métereken hatalmas élményt nyújtott, az pedig tényleg maga a csoda, hogy ennyire rövid féktávokat lehet venni egy utcai autóval. A kéziváltó ugyancsak remekül működik, ami különösen nagy öröm, hiszen manapság ezek az autók ritkán manuálisak. Nagyon jó érzés gangolni a fokozatokat, az ember sokkal közelebb érzi magát az autóhoz.”

A Hungaroring korábbi fronthajtású pályacsúcsát szintén a Honda állította be, a 2016-os rekorddöntés a Civic Type R előző generációjához köthető. A most elért kimagasló eredmény idén az ötödik volt a sorban, így teljes sikerrel zárult a „Type R Challenge – 2018”. Az új sorozat ötlete amúgy 2017 áprilisában merült fel, mikor a Civic Type R 7 perc 43,8 másodperc alatt gyűrte le a legendás Nürburgring Nordschleifét. Ez a hat rekord végleg bebetonozta előkelő pozíciójába a Civic Type R-t, kétséget kizáróan ez a kategória leggyorsabb modellje.

A rekorddöntési sorozatban a Honda öt bajnoka vett részt, ők „vitték körbe” a Civic Type R-t Európa legnevezetesebb pályáin, hogy új csúcsokat állítsanak fel a sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású modellek szegmensében. 

  • Tiago Monteiro WTCR-pilóta a portugáliai Estorilban brillírozott – 2 perc 01,84 másodperc
  • A BTCC-legenda Matt Neal az Egyesült Királyságban található Silverstone-ban döntötte meg a körrekordot – 2 perc 31,32 másodperc
  • A japán SuperGT sorozatban versenyző Bertrand Baguette a belgiumi Spa-Francorchampson repítette a kategória csúcsára a Civic Type R-t – 2 perc 53,72 másodperc
  • Esteban Guerrieri WTCR-versenyző a Magny-Cours-i aszfaltcsíkon volt a leggyorsabb – 2 perc 1,51 másodperc

A jelenlegi Civic Type R-t a tizedik generációs Civic fejlesztési programjának keretein belül dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektje. A minden porcikájában új modell a hot hatch-kategória legélvezetesebb autója, ami nem meglepő, hiszen kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja alapját. Ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót. Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategória legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője.

Button ezzel a mondattal zárta a sorozatot: „Az új Type R megmaradt éppoly ütősnek, mint mindig is volt, egy fikarcnyit sem vesztett sármjából.”

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....