menetpróba

Csak a név a régi – Ford Focus 2018

2018.08.21.

Dél-Franciaországban tartották meg a negyedik generációs Ford Focus menetpróbáját. Noha az új modell stílusában érzékelhetően ott vannak a focusos gének, mégis egy teljesen új autóról beszélünk

A Ford ebben az évben szinte teljesen bevette a Nizza környéki utakat. Korábban ugyanis itt tartották az új Fiesta és Mustang sajtóeseményét is, most a Focuson volt a sor, mely a márkaoffenzíva kétségtelenül legfontosabb modellje.

A Focus 1998-as piacra lépése egy mérföldkő lett a Ford az életében. A Escortot leváltó modell három szériájából világszerte csaknem 16 millió példány talált gazdára. Kategória lett a kategórián belül, flottakedvenc. Így mindennél fontosabb volt a gyár számára, hogy a negyedik generáció továbbvigye mindazt a népszerűséget, aminek a korábbi nemzedékek megágyaztak. Nem is aprózták, el teljesen új alapoktól kezdték a tervezést. És, aki azt gondolná, hogy a márkaarculatba illő hűtőmaszk és a látszólagos méretazonosság nem hozott kardinális változásokat az nem járta eléggé körbe az autót.

Az ST-Line ötajtós változata

A Ford vadonatúj C2-es platformjára épült Focus ferdehátú kivitele a 1,8, míg a kombi 10,8 centiméterrel lett nagyobb a tengelytávok egységesen 5,2 centivel lettek hosszabbak. A kasztin könnyebb és merevebb lett, amiben az úgynevezett habtechnológia is közrejátszik. (Az összeszereléskor bepumpált nedves hab, a fényezéskor hő hatására megkeményedik, így további merevséget biztosít a karosszériának.)

A széthúzott frontrész optikailag is szélesítik az autót

Mondanunk sem kell, hogy a méretnövekedés magával hozta a magasabb komfortot, ami a hátsó lábtérben érezteti leginkább a hatását. Itt 5 centit tudtak javítani és a hivatalos passzus szerint a válltér is növekedett 6 centivel az elődhöz képest. Míg a kombi esetében jól érzékelhető volt a második üléssor kibővített szabadsága, addig a ferdehátú testvérénél ez nem volt ennyire szembeötlő.

A Focus felirat a csomagtérajtóra került

És, ha már belemerültünk a méretekbe itt jegyezzük, meg, hogy az alapverzióhoz képest, a kínálat legújabb tagjaként színre lepő Active 30 mm-es emelést vele szemben az ST-Line változat 10 mm-es ültetést kapott.

A paraméterek megváltozása a külcsínben is tetten érhető, a dizájn oldalnézetből – véleményem szerint – roadsteres hangulatra hajaz, amit elsősorban a nyújtott géptető, a hátrébb tolt „A” oszlop, a rövid túlnyúlások, a nagyobb kerekek összességének köszönhető. Az autó frontrésze tulajdonképpen árulkodó jegye is az egyes a felszereltségi szinteknek. A hűtőrács például a Vignale, az ST-Line és az Active felszereltségnél eltér egymástól, de aktív szerepet játszanak a motor hűtésében, amikor a helyzet úgy kívánja, lezárulnak.

Hosszabb géptető, rövid túlnyúlások jellemzik

Az utastér is megváltozott, a gombok kevesebbek a fedélzeten, de mondhatni uniformizálódott is, hiszen gyakorlatilag a nem rég debütált Fiesta műszerfala köszön vissza ránk. Ez persze bocsánatos bűn, ami ma simán bevállalható a gazdaságossági szempontokat nézve. (egyébként ez nem csak a Fordra igaz) Összességében pedig egy jó megoldásról van szó, ami tágasságot áraszt. Ezt megfejelvén az automata verziók forgótárcsás kapcsolási módot kaptak, ami még tovább növelik az első traktus térérzetét.

ST-Line kombi változatban

A Focus esetében nem elég pusztán csak egy verzió alá nézni, hogy megtudjuk, milyen futómű van alatta. Ugyanis ebben sincsen azonosság, itt a teljesítmény határozza meg, hogy a gyáriak milyen egységet alkalmaztak. A kisebb teljesítményűek a csatolt lengőkaros, míg a nagyobbak 150 lóerőtől a kettőslengőkaros független rendszeren gurulnak. Összességében háromféle futómű és kétféle – aktív és passzív – csillapítás dolgozik hátul a Focusokban. Mondhatni ahány modell, annyi fajta. Nem mellesleg sok minden más mellett a Focusban elérhető egy úgynevezett a kátyú felismerő rendszer. A technológia képes felismerni a kátyúkat és belehajtás esetén a visszarugózáskor már csillapít. A rendszer olyan gyors, hogy mire a hátsókerék is beleszaladna az úthibába, már aktíválja magát kisimítva ezzel a felütést.

A fedélzet a Fiestára hajaz

Az erőforrások tekintetében benzines fronton háromhengeres erőforrásokat találunk. Az 1.0 és 1.5 literes aggregátok közül a kisebb 85, 100, 125, míg a nagyobbik 150 és 182 lóerősek. A hengerlekapcsolással is bíró motorokról méltán lehet felsőfokban beszélni, hiszen egyáltalán nem érezni a technológiából fakadó rezonanciát, vibrációt. Menetkomfort tekintetében pedig egyetlen pillanatig sem érződik az alacsonyhengerszám. Esteleg a letekert ablaknál vagy kívülről hallgatva foghat gyanút az ember, de a menet közben hihetetlenül csendes marad az autó, amihez persze hozzájárul a kiváló hangszigetelés is. Mi az ST-Line verziót vezettük a legtöbbet. Ez a konfiguráció annyira eltalált, hogy őszintén szólva nem is nagyon akartunk kiszállni belőle. Az alacsony űrtartalom mellett 182 lóerőt produkáló változat, mindamellett, hogy elasztikus, nincs bennünk nyomatékhiány érzete sem.

Az automata verzió forgótárcsás kapcsolót kapott

A dízeles fronton továbbra is elkötelezett Ford így a Focus kínálatából sem hiányoznak a gázolajos erőforrások, itt 1.5 illetve 2.0 literes űrtartalmakból lehet választani, az előző kétfajta teljesítményszinttel 95 és 120, míg legnagyobb 150 lóerős. Egyes motorverziókhoz a Ford nyolcsebességes automataváltója is kapcsolatható, minden egyéb hajtásláncban a hatsebességes kézi váltó dolgozik.

Kiváló 1.0 és 1.5 literes motorok

Az új Focusban akkora a vezetéssegítő és kényelmirendszerek tárháza, hogy a végét nem látni a felsorolásnak, így a teljesség igénye nélkül mazsolázunk a kínálatból. Két féle Parkolási segédletet is találunk a palettán, az egyik – mondjuk úgy – hagyományos, amikor a vezető a gázért és a fékért felel a kormányzást meg a rendszer végzi. A másik az automataváltós verzió, ahol már nem kell semmit csinálnunk csak hatra dőlni, ugyanis a mindet elvégez helyettünk az automatika.

A Focus Vignale kinézetben

Van már dugóban is működő adaptív tempomat, a sávtartó asszisztencia pedig már nem csak az útburkolati jelek alapján tájékozódik, hanem valóban észleli az útszéleket. Az új Focusban okos fényszóró is világíthat, a LED technológiás fényforrás, nem csak vakításmentes, hanem már a kanyar előtt bevilágítja annak ívét. De, van úgynevezett MY-Key kulcs rendszer is, amiben a szülő számos dolgot be tud programozni, hogyha a gyerek viszi el az autót. Ilyen például a biztonsági öv bekapcsolása, vagy a sebesség limit, hogy csak kettőt emeljünk ki a funkcióiból. De akár 10 eszközt is csatlakoztatunk a WI-FI-re, ha megvesszük az opcióként kínált modemet.

A Ford az új Focussal olyan alternatívát ajánl, ami nem csak a prémium márkák kínálatával vetekszik, hanem akár egy olyan mérföldkő is lehet, ami új időszámítás kezdetét is jelentheti szegmensen belül.

Az új Ford Focus alapára: 5,55 millió forint.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.11.17
E heti rajzunk készítője T-boy. Rajzának címe: A jövő már itt van! ..
2019.11.17
Angela Merkel a napokban vesz részt a német autóipar csúcstalálkozóján, ezt megelőzően pedig egy....
2019.11.17
Csak 2020 negyedik negyedévében kerülhet a mozikba a legendás hétszeres Forma-1-es világbajnok....
2019.11.17
Wels, Bécs és Budapest között létesít új vasúti szállítási kapcsolatot az Osztrák Szövetségi....
2019.11.17
Roberto Sergio Castillo Rodriguez Kubából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.11.17
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája egy 10. és egy 12. helyezéssel zárta a túraautó-....
2019.11.17
Az okostelefonos alkalmazásoknak köszönhetően ma már jóval egyszerűbb és kényelmesebb az utazás,....
2019.11.17
Levonulóban a Sajó árvíze, így vasárnaptól már nincs vízátfolyás miatt lezárt út Borsod-Abaúj-....
2019.11.17
A rendőrségre szerdán érkezett bejelentés arról, hogy egy férfi egy budakalászi családi ház udvarán....
2019.11.17
A DJI dróngyártó cég új alkalmazásával csupán egy okostelefon segítségével gyorsan azonosíthatók és....