használtautó átvizsgálás

De, volt ebből V6-os!

2024.03.31.

Csak soha nem volt jó választás.

Renault Espace. Az Európában addig szinte ismeretlen szegmensbe, az egyterűek állóvizébe a Renault dobott sziklát 1984-ben amikor az Espace első generációja megjelent. Persze itt még szó sem volt hétüléses kivitelről, mindössze egy „minivan” készült, sok-sok ötlettel. Kezdetben a gyár szkeptikus volt, sokáig halogatták a piaci bevezetést, aztán mi történt? Bejött! Úgyhogy az Espace 2023-ban már a 6. generációjával jelentkezett, igaz a korábbi karosszéria forma a korszellemnek megfelelően SUV-os lett és a hazai kereskedésekben Austral néven találjuk meg.

Espace IV.

Mi nemrégiben egy 4. generációs használt Espace vásárlás előtti átvizsgálására kaptunk megrendelést weboldalunkon. A 2006-os gyártású, 250.000 km-en is túllévő egyterű hétszemélyes Renault különlegessége a motorja volt, ugyanis a más Renault modellekben (például a több mint furcsa VelSatis-ban) is használt 241 lóerős „háromfeles” V6-os benzinmotorral szerelték.

Ritka állatfaj lehetett már a gyártás során is, hiszen ezeket leginkább a 2.0-2.2 dCi motorokkal vásárolták. Itt nincs kecmec, egy ilyen motor a garázsban is benyakalja a 12 litert. Cserébe a sportos családapa a dízelek 12 másodperces 100-as sprintje helyett 8,1-et mérhetett stopperen. Valamit valamiért.

Kinek kell egy 18 éves V6-os egyterű?

A kérdés nem csak a megrendelőre vonatkozik, hanem arra is, aki ezt a konkrét példányt 2023. év elején behozta az országba. Azt hinnénk, hogy hiba volt, mert ugye eladhatatlan, de a mi ügyfelünk éppen ilyet keresett, meg is néztünk neki már három darabot.

Mai esettanulmányunkban az első kiszemelt Espace tapasztalt állapotát mutatom be.

Végig szervizelt

De tényleg! Nem nagyon lehetett belekötni a karbantartások listájába, s így tulajdonképpen a kijelzett futásteljesítménybe sem. A 250.000 km valósnak tűnt a kocsi utasterének állapota alapján is.

Többször leírtam már azonban, hogy a „végig szervizelt” kifejezést az eladók inkább arra értik, hogy az olajcserék megtörténtek. Kicsit úgy hangzik ez, hogy a kocsi minden nyűgje meg van csinálva, pedig az olajcsere (meg a szűrők cseréje) nem egyenlő a méltó karbantartással.

Próbakör

A kocsik kipróbálása mindig a vásárlás előtti átvizsgálás utolsó mozzanata, most mégis előre venném. Azonnal feltűnt a megnövekedett kormány holtjáték, ami menet közben az első futómű felől érkező kopogással társult.

Nem jó előjel, mert ha a kormányösszekötők és axiális csuklók cseréjével nem oldódik meg a dolog, akkor a kormánymű felé kell tapogatódzni, ami kicsit megdobja a költségeket.

Jó hír volt ugyanakkor, hogy a motor és a váltó meglepően remekül működött, nem lehet azt mondani, hogy se híre se hamva a 241 lóerőnek. Olajfolyás sem volt látható, a váltó nem rángatott, de ugye egy autó nem csak e két főegységből áll. (Azért írom ezt le, mert sok TikTok néző az elő adásban szinte csak és kizárólag a motorok megbízhatóságáról érdeklődik egy típus kapcsán.)

Hemzsegnek a vezérlőegységek a hibáktól

A TPMS rendszer, vagyis az abroncsnyomás felügyelet nem működik, mert a felszerelt kerekekben nincsen szenzor. Adnak ugyan nyári készletet a kocsihoz, de abba meg nem láttunk bele. Reméljük a legjobbakat, mert a szenzorok pótlása nem piti összeg.

Az Espace klímakezelői az első ajtókárpitba vannak integrálva. Sajnos a vezérlőegység egyik oldali panellel sem kommunikál megfelelően. Ez is egy olyan hiba, hogy egyelőre nincs következménye, aztán egyszer csak nem tudod állítani pl. a hőfokot. Oldd meg!

Nem működik a parkolóradar sem, pedig egy ekkora autónál azért nem hátrány, ha csipog. A diag szerint a jobb első szenzor hibája miatt álla a rendszer. A navigációs rendszer ugyan elindul, de a vezérlőegysége belső hibát tartalmaz. (Mondjuk ez negálható, 2024-ben senki nem fog egy 2006-os navival közlekedni.)

A világításvezérlés tápfeszültség problémákkal küzd, meg kell majd vizsgálni a xenon-rendszer elemeit.

Összelegózták

A 7-személyes autókból gyakran eltűnik a 3. üléssor. Ebben sem a sajátja volt már, mert míg az első és a középső sorban az eredeti, bőrkárpitozású ülések voltak, hátul bőr-szövet kombinációs kialakítást találtunk.

A vezetőülés kartámaszát már nem lehetett állítani, úgy van, ahogy van.

4 javított ajtó, egy ép elem

Nem várhatjuk a nagykorú autóktól, hogy korábbi javításoktól mentesek legyenek. A lényeg, hogy a szerkezeti elemek gyáriak. Ezen az autón a négy ajtót javították. Egyrészt ez egyáltalán nem baj, másrészt megnyugtató, hogy a mért festékréteg vastagsági értékek maximuma 260 mikrométer volt, ami inkább színátfújást jelent, mint nagyobb deformáció javítását.

Az összkép alapján azonban nem lehet megkíméltnek mondani a karosszériát: a jobb első sárvédőt leszámítva, sajnos minden mező besárgult a szemlelapunkon. Fénysérült az első-hátsó vészhárító, a kilincs környékén korrodálnak az ajtók és a rozsda a hátsó sárvédőről leverődött festék helyén is felütötte már a fejét.

Kavicsnyomok vannak a motorház fedélen, a tetőlemez első részén és sajnos az első szélvédőn is, bár ez utóbbi nem olyan vészes, hogy cserélni kelljen a bazi nagy üvegtáblát.

A kocsi jobboldala 2-3 csíkban mélyen végig karcolva. Ha ezeket még ki hozná egy polírozás, a lejjebb lévő fénysérülésekre az már biztosan nincs hatással.

De ehhez méltó az ára is

Ez az autó 1,6 millióért volt kirakva. Ár-érték arányban még mindig jó lehet, de a meglévő hibák, hiányosságok, a magas fogyasztás, a nagy köbcenti miatti magasabb adók igazán kedvét szegték az ügyfelünknek.

Érezzük valahol, hogy 1.6 millió forintért nem szabad ilyen autót venni? Nem is kérdés, hogy még egyszer ennyi rámegy és akkor még mindig csak bőven 10 liter felett fogyasztó 18 éves autónk van.

Persze nem gond ez, csak mindenki legyen vele tisztában. Meg azzal is, hogy autóvásárláskor tudunk segíteni.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
Felborult egy mélyhűtött élelmiszert szállító kamion kedden éjjel az M3-as autópálya 141-es....
2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....