Citroën

DS 7 CROSSBACK: bíborban, bársonyban… Már itthon is kapható az új francia luxusterepjáró

2019.02.02.

Az egykori Citroen-szenzációról, a DS típusról nevezték el a PSA új prémiummárkáját. Merész húzás – mondogatják az iparági elemzők, és nagy a várakozás: mi jön be a franciák modelljeiből?

Díszvarrott nappabőr-ülések, mívesen megmunkált belső szerelvények, bíborba forduló, gyémántszerűen csillogó LED lámpatestek, hozzá csúcstechnikájú gépészeti és digitális járműrendszerek – ilyen és ehhez hasonló luxusokkal debütált minap Pesten is a PSA Peugeot-Citroen konszern vadonatúj DS prémiummárkájának szintén teljesen vadonatúj modellje, a DS 7 Crossback. A ma oly divatos suv formákat követő 4,5 méter hosszú francia luxusterepjáró a már bevezetett riválisokkal, mindenekelőtt az Audi Q3, a BMW X1 vagy a Mercedes GLA típusokkal szemben akar betörni a zsíros prémiumpiacra – már-már szuperluxusba hajló kivitelben.

Az elemzők rámutatnak: nagy fába vágta fejszéjét a PSA. Egy új autómárka bevezetése, megismertetése a szóba jöhető vevőközönséggel mindig tőkeigényes, évekig, ha nem évtizedekig tartó vállalkozás, különösen manapság, az autóipari aréna ádáz versengésében. Ám ahogy Kanalas Gergely, a DS hazai márkaigazgatója mondta, a luxusipar (ruha-bőr-, ékszer-, szálloda- és több finommechanikai ágazat) már jó ideje recessziómentes bővülést mutat, és Franciaország e téren százados hagyományokra tekinthet vissza. Miért ne lehetne e vívmányokat összeötvözni a PSA élenjáró autótechnikájával – okoskodtak a cég marketingstratégái? Ennek mentén született a DS márka, amely nevét a kilencszázötvenes, -hatvanas években a Citroen innovációktól sziporkázó, „isteni” DS modelljéről kapta. A DS Automobiles már néhány éve felállt, szondázásképpen már korábban kijött néhány négykerekű, de az első igazán új modell, a DS 7 Crossback csak most lép piacra.

A prémiumfilozófia jegyében a gallok luxusterepjárója is a személyre szabhatóságot tartja szem előtt. Az igényes vevő már helyből ötféle belső kivitel, DS zsargonban öt inspiráció közül válogathat a fülketér kialakításához. A sok kábítás egyik extravagáns trükkje a világítás. Ajtónyitáskor a fényszórók bíborszínű fényben gyulladnak fel, majd 180 fokban elfordulnak. De a led-technika nemcsak csilivili: éjszaki vezetésnél a kibocsátott fénynyaláb hossza, szélessége az útviszonyokhoz és a kocsi sebességéhez igazodik. Általában is elmondható – olvasható a DS sajtóanyagában –, hogy vezérelv a legapróbb részletek extra kidolgozása, és ennek egyik eszköze a gilosálás. Ezt a különleges, nagy szakértelmet követelő felületkialakítási technikát a XVI. század óta a mai napig használják: a sűrűn bevésett, egymást metsző vonalakból kirajzolódó mintázatok rendkívül változatosak lehetnek, és bonyolultsága miatt például felsőkategóriás karórák számlapjának, tokjának díszítésére szolgálnak. A gilosálást a DS is beveti a járműkapcsolók nemes felületkialakításához. Így például a jármű beindításakor a műszerfal tetején elhelyezett óra fedele kinyílik, és a „gilosált” időmérő kibillen ékszerdobozszerű helyéről.

Kérdés persze, kell-e ilyen flanc a mai mobilitáshoz? Annyi bizonyos, hogy a haute couture, a régi mesterek öltésmintái, autókárpitjai ízlésficam nélkül passzolnak a Crossback (csúcs)technikájához. A nyolcfokozatú automata sebváltó, a sokféle digitális vezetősegéd, így az irány- és távolságtartó rendszer, vagy a hangzatos DS Active Scan Suspension névre keresztelt futómű-felfüggesztés mind-mind korszerű jószág (ez utóbbi technika működik a drágább Mercedesekben is). A szélvédő mögött elhelyezett, az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzet-jeladó és három gyorsulásmérő folyamatosan pásztázza-érzékeli az útfelületet, és a kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza, keményebbre, lágyabbra hangolja a Crossback rugózását.

Ami a Crossback motorjait illeti, a jelenlegi kínálatban a PSA más autóiból már jól ismert öt erőforrás – három benzines és két dízel – közül lehet választani, 130 és 225 lóerő között mozgó teljesítménnyel. A nagy dobásnak azonban az év végén megjelenő 300 lóerős, hálózatról tölthető, hibrid motor ígérkezik. Ezt a Crossback-et már egy 200 lovas benzinüzemű és két, elöl hátul elhelyezett 80 kW-os elektromotor hajtja, az első tengelyre keresztben beépített nyolcfokozatú automata váltó közbeiktatatásával és összkerékhajtással. Itt is háromféle hajtásmód lehetséges, a tisztán elektromos esetében 50 kilométeres hatótávolságot ígér a gyártó, s a gyorsított idejű töltés ideje alig 2,5 órát vesz igénybe. A sajtóanyag megjegyzi, hogy nagy hangsúlyt helyeztek a helykínálat és a csomagtér térfogatának megőrzésére, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy a hátsó villanymotor áramellátását biztosító lítium-ion akkumulátor-pakk a hátsó ülések alá került, vagyis nem vesz el helyet az 555 literes csomagtartóból, a hátul ülők számára pedig teljesen sík padlózat áll rendelkezésre.

A DS 7 Crossback ára 9 millió forint körül startol az extrákkal halmozottaké pedig 18 millióra is felkúszhat. Kanalas Gergely márkaigazgató hangsúlyozta, ezért az árakért a konkurens modellekénél legalább egy kategóriával nagyobb kocsiknak megfelelő méretet és felszereltséget kínálnak.

HEIMER GYÖRGY

A DS Magyarországon

A DS hazai árusító és szervizpontját a budapesti Nagykőrösi úton lévő Peugeot-Citroen központ szalonjában alakították ki, ezután kizárólag itt lehet megvásárolni, javíttatni a sajátos cirkalmazású emblémát viselő DS négykerekűeket.

Az új márka frissen kinevezett igazgatója, a Citroen eddigi sajtófőnöke Kanalas Gergely, akinek legfontosabb feladata, hogy itthon bevezesse a DS-t, így ő felel az importért, a kocsik jövedelmező árszintjének kialakításáért, a marketing- és pr-tevékenységért, röviden tehát a DS Automobiles magyarországi értékesítésének sikeréért. Mint ahogy portálunknak elmondta, már jelenleg is rendelkeznek egy kisebb készlettel a DS 7 Crossback-ből, azonnal tudnak szállítani, ha viszont valaki álmai DS-ét akarja, annak három hónap rendelési idővel kell számolnia.

A DS Store – ahogy a szalont nevezik – a prémiumos autókhoz mérten szolgáltatásaikban is exkluzíveket kínál. A betérő vásárlók választását digitális eszközökkel, köztük egy speciális, konfiguráló szemüvegen át megkönnyítik, amely a legkisebb részleteket is működés közben demonstrálja. Túl azon, hogy a cég öt évre, vagy 100 ezer kilométerig nyújt gyári jótállást, a magánvásárlók számára ingyenesen vállalja a megvásárolt kocsik rendszeres karbantartását és a meghibásodások javítását a garancia időtartama alatt. A vevők kényelmét szolgálja az is, hogy javításra akár házhoz mennek a kocsikért, a javítási időre pedig pótautót is felajánlanak.

 

A márkaigazgató az idén 150 kocsi eladásával kalkulál, amibe beleszámítja a kifutó modellnek számító, korábbi DS3 típust is. Ígérete szerint a választék folyamatosan bővül. Májusban érkezik az új DS 3 Crossback, várhatóan idén ősztől nálunk is kapható lesz majd a 300 lóerős összteljesítményű hibrid DS 7 Crossback, 2020 folyamán pedig megjelenik egy DS limuzin is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.23
A Bridgestone Corporation az egyetlen olyan világszintű olimpiai és paralimpiai partner, amelynek....
2019.07.23
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában az idei évben tovább folytatódik az M1-es autópálya....
2019.07.22
A Volvo Cars több mint 500 ezer autóját rendelte vissza ellenőrzésre világszerte egy hibás....
2019.07.22
Újabb generációkat boldogít a hármas legújabb változata. A ma még a tehetős üzletemberek céges....
2019.07.22
Az eddig még ritkasággal felérő vízbefecskendezést még tovább gondolták: az új szűrés révén....
2019.07.22
Husan Sodiqov Üzbegisztánból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.07.22
Hercegszántónál egy kilépésre jelentkező kistehergépjármű csomagterében hat elektromos kerékpárt....
2019.07.22
- A Mol 6 forinttal csökkenti a 95-ös benzin és 4 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán....
2019.07.22
Növelte eladásait, bevételét és nyereségét a második negyedévben a dél-koreai Hyundai autógyár -....
2019.07.22
Évente nyolcvan ország mintegy kétszázezer ügyfelét fogja kiszolgálni a PSA-konszern 550 millió....