közlekedésbiztonság

Égetővé vált a súlyos sérüléses közúti balesetek visszaszorítása

2015.10.14.

Az Európai Parlament ismételten felhívta a figyelmet a súlyos balesetek visszaszorítására vonatkozó európai célkitűzésekre. Szeptember 9-én, az Európai közlekedési stratégia 2011 óta eltelt időszakának felülvizsgálatával kapcsolatos szavazáson a tagországok gyors elfogadását kérték a 2020-ra kitűzött célokkal kapcsolatban, melyek a közúti közlekedési balesetben súlyosan megsérültek 40%-os csökkentését irányozza elő.

Sajnálatos tény, hogy 2010 óta a közúti közlekedési balesetben megsérültek száma csupán 1,6%-kal csökkent, míg a halálos áldozatok számában sikerült 18%-os csökkenést produkálni. 2014-ben ráadásul romlott a statisztika, hiszen mintegy 3%-kal, 203500-ra ugrott meg a sérültek száma. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) régóta küzd azért, hogy a súlyos sérültekre vonatkozóan külön legyenek meghatározva a közlekedésbiztonsági célkitűzések, mintegy kiegészítve a közúti balesetek halálos áldozatainak feleződésére vonatkozó 2001-es (később 2010-es) célokat.

Úgy tűnik, az Európai Bizottság megakadt az üggyel kapcsolatban

Az Európai Bizottság elkötelezte magát fenti célkitűzés teljesítése érdekében. Két évvel ezelőtt meghatározták és elfogadták a sérülések típusaira vonatkozó egységes definíciókat. Akkor a célok meghatározását akkor 2015 első félévre irányozták elő, és márciusban meg is jelent a Bizottságnak egy ezzel kapcsolatos rövid közleménye.

De úgy tűnik, az Európai Bizottság visszatáncolt, és jelenleg egyáltalán nem világos, mikor fogják kitűzni a teljesítendő célokat. Az ETSC 70 szakértő, közlekedésbiztonsági szervezet, és az áldozatokat képviselő csoportok, valamint 12 Európai Parlamenti tag nevében levélben fordult Jean-Claude Juncker-hez, a Bizottság elnökéhez, hogy megsürgesse a célok meghatározását.

A támogatók között van az F1 legenda Gerhard Berger is (forrás: ETSC Twitter)

Egyébként szeptemberben várhatóan az Egyesült Nemzetek Szervezete lefekteti a fenntartható fejlesztéssel foglalkozó célkitűzéseit, mely magában foglalja a közúti balesetben meghaltak számának, és a súlyos sérültek számának visszaszorítását is. A sors fura fintora, hogy ez a célkitűzés – elfogadása esetén – érvényes lesz minden európai uniós tagországra.

Lehet, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezete beelőz?

„A szavazás, valamint az Egyesült Nemzetek Szervezete által kijelölt – és szeptember végéig várhatóan elfogadásra kerülő – bátor célok új lendületet adhatnak az Európai Bizottságnak arra, hogy még 2015 év végéig meghatározza a súlyos sérültek számának visszaszorítására vonatkozó céljait, és az ezzel kapcsolatos intézkedéseket. A közúti balesetben súlyosan megsérültek óriási teherként nehezednek az Európai Unió vállára. A célok meghatározásával egyértelműen kifejezhetővé válik a politikai szándék arra vonatkzóan, hogy ezzel a helyzettel mihamarabb kezdeni kell valamit.” – mondta Antonio Avenoso, az ETSC elnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....