járműsport

Egy korszak vége: 14 győzelemmel zárta az Audi a Formula E pályafutását

2021.08.20.

Az Audi Sport a berlini finálén győzelemmel fejezte be hivatalos gyári részvételét a Formula E világbajnokság sorozatában. A következő felvillanyozó projekt, ami Julius Seebach csapatára vár, a Dakar-rali megmérettetése lesz. 

„Köszönjük Formula E, igazán felvillanyozó volt”: ez az üzenet szerepelt a Lucas di Grassi és René Rast által vezetett két Audi e-tron FE07 versenyautó glóriáján a hétvégén. Egy üzenet az első, elektromos versenyautók számára meghirdetett – és 2014. szeptember 13-án Lucas di Grassi pekingi győzelmével elrajtolt - világbajnokság szervezőinek és rajongóinak.

Fotó: Audi

Ugyanez a Lucas di Grassi volt az, aki a hetedik szezon két utolsó versenye közül az elsőt szintén győzelemmel zárta szombaton Berlinben. Az elektromos versenysorozatban megszerzett tizenkettedik első helyével a brazil pilóta nem csupán annak az esélyét őrizte meg, hogy az utolsó futamon a világbajnoki címet begyűjtse, de a Formula E történetének legsikeresebb csapatában sok embernek könnyet csalt a szemébe. „Nagyon érzelemdús hétvége volt” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „Hét év alatt elképesztő sokat elértünk az Audi Sport, az ABT és a Schaeffler csapatával. Igazán nagy kár, hogy ez a sikeres együttműködés most véget ér.”

„Az Audi volt az első német autógyártó, aki gyári szinten kötelezte el magát a Formula E mellett.” – nyilatkozta Julius Seebach, az Audi Sport GbmH ügyvezető igazgatója, aki a motorsport területért felel. „Az Audi Sport ABT Schaeffler a Formula E legsikeresebb csapata és úttörő ebben a versenysorozatban. Most pedig a motorsport világának egyik legnagyobb kihívása vár ránk: a Dakar-rali.”

A sikeres Formula E projekt fontos elemei tovább élnek az Audi RS Q e-tron modellben, amely készen áll arra, hogy 2022. januárjában most először rajthoz álljon a híres, országokat átszelő raliversenyen. Az Audi e-tron FE07 250 kW teljesítményű motor-generátor egysége (MGU) – amelyet házon belül az Audi Sport fejlesztett – szintén felhasználásra kerül a Dakar-ralira készülő innovatív hajtás részeként, egyből három módon: az első illetve a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy MGU gondoskodik az elektromos quattro hajtásról. A két MGU külön-külön kevesebb, mint 35 kilogramm súlyú, hatékonyságuk pedig 97 százalékos, ami egy újabb meggyőző bizonyíték az elektormos mobilitás által kínált teljesítmény mellett. A harmadik MGU – egy igazán hatékony TFSI motorral együtt – egy energiaátalakító egységet képez, amely az Audi Sport által fejlesztett nagyteljesítményű akkumulátort tölti menet közben az igényeknek megfelelően.

Lucas di Grassi és az Audi MGU05 a mexikói Pueblában és a németországi Berlinben ünnepelhetett győztesként, míg csapattársa René Rast révén az Audi Sport ABT Schaeffler egy első-második helynek örülhetett Pueblában. A német pilóta 2021-ben hat alkalommal szerzett extra pontokat a leggyorsabb versenyköridőért, ebben a tekintetben a Formula E újonca lett a legsikeresebb versenyző az évben.

Még két leggyorsabb kör, három pole pozíció és összesen öt dobogós helyezés: ez a mérlege az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatának , amely Robin Frijns és Nick Cassidy révén két pilótát illetve két Audi e-tron FE07 versenyautót indított az idei szezonban.

„Az idei évben a legnagyobb erősségünk kétségkívül a hajtáslánc versenyen mutatott hatékonysága volt.” – nyilatkozta Allan McNish, az Audi Sport ABT Schaeffler csapatvezetője. „Lucas és René két győzelmükkel, a mexikói első és második helyükkel és elképesztő felzárkózásaikkal hozták lázba a rajongókat. A szezon hihetetlenül szoros volt, komoly csaták zajlottak a pályán és a csapatunk nagyon büszke lehet a közösen elért eredményére. Fantasztikus utazás volt.”

Hét év után az Audi Sport ABT Schaeffler a Formula E sorozat legsikeresebb csapata 84 versenyen gyűjtött 1 380 pontjával. A hét szezon során 14 győzelem mellett 47 dobogós helyezést szerzett az alakulat. Lucas di Grassi nyerte a pilóták versenyét a 2016/2017-es szezonban, az Audi Sport ABT Schaeffler csapat pedig első olyan évében, amikor gyári alakulatként szerepelt, rögtön elhódította a csapatok mezőnyének első helyét 2017/2018-ban.

A Formula E sorozat utolsó versenynapja csalódás volt a csapat számára. René Rast a bokszutcából rajtolt és onnan küzdötte fel magát a kilencedik helyre. Lucas di Grassi a huszadik helyen zárt egy áthajtásos büntetés után. „Az időmérőn mindössze egy tized másodperccel maradtam le a pole pozícióról.” – nyilatkozta di Grassi. Az első rajthely helyett azonban a brazil pilóta a rajtrács 17. helyén találta magát. „A Fomula E sorozatban mindig nagyon közeli időket autózunk. De még sosem éreztem ennyire szorosnak.”

Lucas di Grassi és René Rast végül a hetedik és tizenharmadik helyen zárta a szezont a pilóták versenyében. A csapatok összesítésében az Audi Sport ABT Schaeffler a negyedik helyen végzett.

Az Envision Virgin Racing az ötödik helyen fejezte be a szezont a csapatok versenyében, Robin Frijns és Nick Cassidy pedig az 5. és 15. helyen zárta a világbajnoki versengést a pilóták mezőnyében.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....