Seat Ibiza
Az idén 30 éves Ibiza a legfontosabb modell a Seat történetében, mivel eddig közel négymilliót adtak el belőle. Az évforduló tiszteletére a gyár egymásnak eresztette a négy generációt egy elhagyatott spanyolországi versenypályán, az 1923-ban épített Sitges-Terramar mellett aszfaltcsíkon. Nem csak az alapváltozatokat, de a sportos kiviteleket, sőt, még a harmadikból készített WRC raliautót is kivitték a pályára.
Az első nemzedéket 1984 és 1993 között, a másodikat 1993-tól 2002-ig, a harmadikat 2002 és 2008 között, a jelenlegit 2008 óta gyártják a Seat spanyolországi gyárában Barcelona mellett, Martorellben.
„Hihetetlen látni, hogy mekkorát fejlődött az autóipar ennyi idő alatt” – mondta Isidra López, a Seat történelmi autógyűjteményéért felelős igazgatója. „Az Ibiza volt az első, 100 százalékig Seat autó” – tette hozzá.
Teo Garcia, az első nemzedéket fejlesztő mérnökcsapat vezetője elmondta, hogy az Ibiza sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy két szegmens közé lőtték be a méreteit: egyfelől alkalmas volt városi használatra, de akár arra is, hogy egy kétgyermekes család hosszabb túrákat tegyen meg vele. Garcia szerint a jó eladási eredményekben nagy szerepe volt még a sikeres formatervnek és a Porsche segítségével kifejlesztett motoroknak is.