Carlos Sainz

Eladó Carlos Sainz legendás versenyautója

2019.09.24.

Egy belga veteránautó-kereskedő kínálatában bukkant fel a Toyota ralitörténelmének egyik korai, emblematikus relikviája. Az eladásra kínált Celica ST 165-tel már világbajnokként versenyzett Carlos Sainz.

199 ezer eurót, körülbelül 66 millió forintot kérnek azért a Toyota Celicáért, amellyel a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz 1991-ben versenyzett. A Toyota az első pillanattól fogva aktív résztvevője volt a rali-világbajnokságoknak. A sportág olyan nagyágyúi versenyeztek a japán márka típusaival, mint Ove Andersson vagy Hannu Mikkola. Az áttörést a nyolcvanas évek végén bevezetett összkerékhajtású, turbómotoros Celicák, a GT Four három generációja hozta el a Toyota Team Europe számára: Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol öt év alatt négy szezon végén állhattak fel a dobogó legfelső fokára. 1990 és 1994 között egyetlen évben, 1991-ben nem sikerült a diadal.

Sainz az utolsó futam előtt egyetlen ponttal vezetett a bajnokságban, ám a Wales-ralin megfordult a cím sorsa: a hírhedten kiszámíthatatlan, késő őszi időjárással terhelt, sáros erdei szakaszokkal nehezített versenyen Sainz kicsúszott a pályáról, autója megrongálódott, így a Toyota későbbi világbajnoka, az ekkor még Lanciával versenyző finn Juha Kankkunen megelőzte legfőbb vetélytársát. Az ST 165, amely az előző évben Sainz kezében világbajnoki címhez segítette a Toyotát, ezüstéremmel búcsúzott a bajnokságtól, átadva a stafétabotot az új generációs Celica alapjaira épülő ST 185-ösnek.

A belga Deman Brussels által most eladásra kínált ST 165 GT-Four is ott volt a Wales-ralin, de nem Sainz, hanem csapattársa, Marc Duez (navigátora: Klaus Wicha) autójaként. A belga pilóta a nyolcadik helyen ért célba Nagy-Britanniában. Öt hónappal korábban, a júniusi Akropolisz-ralin viszont a Carlos Sainz–Luis Moya páros versenyzett és lett második ezzel az autóval, éppen a későbbi bajnok mögött.

Mindezt nem hallomásból lehet tudni: a Toyota Team Europe jogutódja, az 1992-től aktív Toyota Motorsport GmbH tanúsítvánnyal igazolta a versenyautó eredetiségét. Ennél is többet tettek azonban: legutóbbi tulajdonosa, egy igényes belga gyűjtő felkérésére a csapat egykori műhelyfőnöke, Ernst Kopp restaurálta az autót, eredeti konfigurációjában felkészítve azt a veterán ralikon való részvételre. Ilyenformán az autó több sporttörténeti mementónál: versenyképes, üzembiztos és teljességében eredeti Toyota, amellyel leendő tulajdonosa a legszínvonalasabb történelmi ralikra is bebocsátást nyerhet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..