Audi Q-sorozat

Eldőlt: 2019-ben érkezik az Audi Q4

2017.03.20.

Az Audi kompakt szabadidő-autóját a 2014-es TT Offroad tanulmány inspirálja.

Az Audi a szokásos éves beszámolóján jelentette be, hogy 2019-ben kezdi el árusítani a Q4-es modellt. Ez a típus az új SUV offenzíva fontos szereplője lesz az elektromos Q6 és a fényűző Q8 mellett. A Q4 feladata az lesz, hogy a BMW X2-től, a Mini Countryman-től, a Range Rover Evoque-tól és a Mercedes-Benz GLA-tól csábítson el vevőket. Ugyanarra az MQB platformra épül majd, mint amit a hamarosan érkező, második generációs Q3 is használ. Már egy éve lehet tudni, hogy az új Q3 Győrben készül majd 2018-tól, még azt sem lehet kizárni, hogy a műszakilag a Q3-ra épülő Q4 gyártása is a magyar üzam feladata lesz.

Az Audinál dolgozó belső források az Autocar c. lapnak elárulták, hogy a Q4 hossza legalább 4,5 méter lesz, ami 11 centivel több, mint a jelenlegi Q3 hosszúsága. A dizájn a 2014-es Pekingi Autószalonon bemutatott TT Offroad tanulmány továbbgondolásából születik meg, ami azt jelenti, hogy a kupés tetőív és a lapos ötödik ajtó valószínűleg a szériaautón is megjelenik majd.

A belső térben minden olyan fejlesztés megtalálható lesz, amit a Volkswagen-konszern a következő generációs MQB-alapú autók számára fejleszt. Ilyen például a full HD felbontású digitális műszerfal, a gesztusvezérlés, a 9,2 colos érintőképernyő, a vezeték nélküli telefontöltés és a legújabb hálózatba kapcsolási lehetőségek.

A motorválasztékban megjelennek az 1,5 literes négyhengeres benzin és dízelmotorok. Ennek a motorcsaládnak az első tagja a frissített Golfban nemrég jelent meg. Természetesen a mai kétliteresek is elérhetőek lesznek frissített formában, az RS Q4 nevű csúcsmodellt pedig a 2,5 literes, öthengeres turbómotor fogja hajtani, akár 400 lóerővel.

Ahogy ma már elvárás, hibrid is lesz a választékban. Egyelőre csak annyi biztos ezzel a változattal kapcsolatban, hogy elektromos módban 50 kilométert biztosan meg tud majd tenni – ennyi ugyanis a Kínai törvények szerinti előírás, és az Audi nem hagyhatja figyelmen kívül az egyik legfontosabb piaca követelményeit. A pekingi TT Offroad tanulmányban is konnektoros hibrid hajtás dolgozott 408 kombinált lőerővel és 880 kilométeres hatótávolsággal. Azt még nem tudni, hogy az indukciós töltés lehetősége a tanulmányból a szériaautóba is átjut-e. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....