innováció

Elektromos forradalom

2017.08.03.

Fél évtizeden belül átveheti a technológiai vezető szerepet az akkumulátoros meghajtású elektromos autók piacán a Toyota. A titok egy vadonatúj felépítésű akkumulátor, amely a villanyautók minden jelenlegi hátrányára hathatós megoldást ígér.

Japán sajtóértesülések szerint a Toyota öt éven belül forgalomba hozza új generációs, tisztán elektromos meghajtású modelljét, amely a világon elsőként szilárd elektrolitos (szilárdtest) akkumulátort alkalmaz majd. Ez az új akkumulátortechnológia biztonságosabb, jóval nagyobb kapacitású és nagyságrendekkel gyorsabban feltölthető, mint a jelenleg használatos lítium-ion akkumulátorok. A Toyota cégközpontjától mindössze negyven kilométerre, Nagoya városában működő Csunicsi Simbun napilap állításaira reagálva a Toyota hivatalos közleményt adott ki, amely szerint: „az új generációs akkumulátorok közül jelen pillanatban a szilárdtest akkumulátorok állnak legközelebb a gyakorlati (járműipari) felhasználáshoz. A technológia jelenleg a kutatási és fejlesztési fázisban van, beleértve a szilárdtest akkumulátorok sorozatgyártásának előkészítését. A tervek szerint a következő évtized elején megkezdődhet a technológia kereskedelmi felhasználása, ám konkrét terméktervekről egyelőre nem áll módunkban nyilatkozni.”

 

A szilárdtest akkumulátorok ezzel szemben biztonságosak, percek alatt feltölthetők, energiatároló képességük pedig jócskán meghaladja a lítium-ion akkumulátorokét, azaz maradéktalanul alkalmasnak ígérkeznek a tömeges hétköznapi autóipari felhasználásra. Azzal természetesen a Toyota is tisztában van, hogy a számos tudományos partnerrel, többek között a Tokiói Technológiai Intézettel közösen folytatott kutatások során elért eredmények nem ültethetők át közvetlenül, változtatások nélkül a gyakorlatba, ezért is nem nyilatkoztak korábban a már öt évvel ezelőtt rendkívül ígéretesnek tartott, ám akkor még jobbára feltérképezetlen szilárd elektrolitos akkumulátorok potenciális felhasználásáról. Ahogy annak idején a hibrid technológia bevezetését megelőző években, most is számos különböző, ígéretes akkumulátor-technológiát – így fém-levegő, nátrium-ion vagy magnézium anódos akkumulátorokat – kutatnak és fejlesztenek párhuzamosan, ám ezek közül a mai napig egyedül a szilárdtest akkumulátorok váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....
2024.05.21
Május 24-26. között idei első aszfaltos versenyén, a II. Hell Diósgyőr Rallye-n áll rajthoz Turán....
2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....