elektormobilitás

Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus

2018.04.19.

Ma még nem létezik alsó-középkategóriás villanyautó a prémium szegmensben. Ezen változtathat hamarosan a Lexus CT utódmodellje

Egyre szélesebb körben elérhetők a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik, ám a realitás az, hogy az akkumulátoros villanyautók (a több száz kilométeres hatótávolsággal bíró, hidrogén üzemanyagcelláról táplált e-modellekkel szemben) ma még a városi, elővárosi közlekedésben használhatók leginkább. Itt minden előnyük érvényesül, a helyi légszennyezés teljes hiányától az egyszerű és zökkenőmentes elindulás lehetőségéig, ugyanakkor legfőbb hátrányuk, az elmúlt évek tagadhatatlanul jelentős fejlődése ellenére erősen korlátozott, 200-250 kilométeres hatótávolság az egy huzamban megtett minimális távolság miatt probléma nélkül kiküszöbölhető.

Nem véletlenül került pont a Lexus legkisebb modellje, a fényűző minőséget praktikus városi méretekkel ötvöző CT a villamosításra vonatkozó híresztelések középpontjába. A brit Auto Express tudni véli ugyanis, hogy 2020-tól a már megszokott hibrid variáns mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz a következő generációs CT modell.

Ezzel a prémium piacon elsőként vethetné meg a lábát a Lexus azon a terepen, amelyet a tömegmárkák egyre nagyobb számban népesítenek be. A Volkswagen Golftól a Hyundai Ioniq-ig több C-szegmensbeli modell is elérhető elektromos kivitelben, akár kizárólagosan, mint az Opel e-Ampera, akár más módozatokkal karöltve, mint az említett Golf vagy a Ford Focus Electric. Ugyanakkor a szubkompakt BMW i3 (4,01 m), illetve a középkategóriás Jaguar I-Pace (4,68 m) vagy Tesla Model 3 (4,69 m) között jelenleg tekintélyes űr tátong a luxus-villanyautók kínálatában.

Miközben Észak-Amerikában várhatóan befejezte pályafutását a CT, teljesen átengedve a terepet az UX crossovernek, Európában továbbra is lát fantáziát a tradicionális ferdehátúak kategóriájában a Lexus. „A CT vásárlóinak közel 75 százaléka más márkáktól érkezik hozzánk, a célközönség pedig teljesen eltér attól, akik az UX-et választanák” – idézi Pascal Ruch európai Lexus-főnököt a brit szaklap.

Az új generációs CT a Toyota-csoport TNGA padlólemezének elsőkerék-hajtású módozatára (GA-C platform) épül, legfőbb vonalaiban megegyezik majd a most bemutatott Toyota Auris modellel, beleértve annak 177 lóerős hibrid hajtásláncát is. Ugyanakkor amennyiben a CT tisztán elektromos hajtásláncot kap, az megnyithatja az utat a padlólemezt hasznosító többi modell előtt is, így hamarosan beköszönthet az elektromos városi és családi Toyota járművek kora.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....