Genfi Autószalon

Elektromos sportkocsival érkezik Genfbe a DS

2016.02.26.

A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezéssel kombináló E-TENSE a márka technológiai és formatervezési jövőképe. Az autó elektromos hajtáslánca több mint 400 lóerős.

 
A DS E-TENSE a 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be. Az avantgárd stílus a 4,72 méter széles, és 1,29 méter magas autó hátsó kialakításán érhető tetten: nincs hátsó ablaküveg, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális „visszapillantó” bemutatására. 
 
Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok (DS ACTIVE LED VISION) megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó tekintetét gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan 
az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez. 
 
Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása. 
 
A különlegesen megmunkált utastérben olyan kiegészítők kaptak helyet, amelyek francia luxusmárkákkal való együttműködésben készültek, munkájuk eredménye tökéletesen tükrözi a DS márka alapértékeit. 
 
 
Ezt az órát a BRM Chronographes a DS E-TENSE vezetője számára készítette. Hordható a csuklón viselve, de rögzíthető az autó középkonzolján is. A háza 90 ° -ban döntött helyzetű, így vezetés közben is leolvasható róla az idő. 
 
A tökéletesen zajszigetelt utasteret a FOCAL 9 hangszórós Utopia hifi rendszere varázsolja valóságos auditóriummá. A francia FOCAL szakértelme és az alkalmazott technológia tovább emeli a különleges autó nyújtotta élvezetet. 
 

 
A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-TENSE modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A DS E-TENSE egyértelműen a nagy teljesítményű GT-k kategóriájának képviselője. A lítium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról. 
 
 
A jelenlegi DS modellek DS LED VISION fényszórótechnológiája DS E-TENSE-ben magasabb szintre lép. Az aktív LED modulok 180° -ban képesek elfordulni. 
 
Az autóban olyan innovatív megoldásokat találunk, mint a hátsó kamerához kapcsolt digitális „visszapillantó”, vagy a « clean cabin » technológia, amely érzékeli, elemzi és folyamatosan szűri a kívülről jövő szennyező részecskéket, így biztosítva az utastér egészséges levegőjét. 
 
A karbonból készült karosszériaszerkezet alá kettős háromszög lengőkaros futómű került. Az alacsony súlypont precíz irányíthatóságot és stabilitást garantál, míg a karosszériaforma, a karbon szálas diffúzor és a teljesen sík padlólemez nagyban javítják a DS E-TENSE aerodinamikai tulajdonságait. Ne feledkezzünk speciális gumiabroncsokról sem, amelyek tökéletesen alkalmazkodnak a nagy nyomatékú elektromos hajtáslánc által támasztott követelményekhez. 

TECHNIKAI JELLEMZŐK

- Méretek : H 4,72 x SZ 2,08 x M 1,29

- Motor : 100 % elektromos, 402 LE

- Akkumulátorok : 53 kWH (360 V)

- Gyorsulás : 4,5 s 0 - 100 km/h

- Autonómia : 360 km (városi ciklus) vagy 310 km (vegyes ciklus)

- Maximális nyomaték : 516 Nm

- Végsebesség : 250 km/h

- Tömeg : 1,8 tonna

- Gumik : MICHELIN Pilot Supersport ; Elöl : 245/35 ZR 20 ; Hátul : 305 /30 ZR 20

- 2 hajtott kerék

- Önhordó karbon karosszéria

- Audiorendszer : Focal Utopia 9 hangszóróval, 640 W, digitalis jelprocesszor 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.30
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.05.30
Nagyon várta a szezon második futamát a Velenczei-Vánsza kettős, hiszen az első versenyt hamar be....
2024.05.30
Valaki bort, mások táskát terveztetnek autómárkájukhoz, a Nissan most Smell My Dust néven dob....
2024.05.30
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.30
Nézze meg a videót! ..
2024.05.30
Május 25-én, szombaton a Magas-Tátrában, a Hunfalvy-hágó (Chata pod Rysmi) közelében lezuhant egy....
2024.05.30
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei....
2024.05.30
Kategóriát teremtett a Toyota 1994 májusában, amikor a városi SUV első generációját bemutatta. Ma....
2024.05.30
Az egyre növekvő kereslet kielégítése érdekében a klímaberendezésekre, párátlanításra és fűtésre....
2024.05.30
Veszélyes jelenetek voltak az A12-es autópályán hétfő reggel Ausztriában. Egy teherautó-sofőr....