elektromos autó

Elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták

2017.08.11.

Martin Schulz, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) kancellárjelöltje az őszi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választásokra azt javasolja, hogy vezessenek be Európában kötelező kvótát az elektromos autókra, arról azonban nem nyilatkozott, hogy meddig és mekkora arányt kellene elérniük az elektromos járműveknek a kontinensen.

A javaslat része Schulz német autóipar jövőjére vonatkozó ötpontos intézkedési tervének, amelyről a liberális Süddeutsche Zeitung számolt be pénteki számában. A kancellárjelölt javaslatában világosabb szabályozást követel az autóiparban, valamint szigorúbb következményeket arra az esetre, ha egy gyártó megszegi a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Schulz szerint nagyobb nyomást kell gyakorolni az iparágra, ezért szeptemberre újabb dízelcsúcs összehívását sürgeti. Az tanácskozáson - véleménye szerint -  mérlegre kellene helyezni az eddigi eredményeket. Amennyiben pedig ezek nem elégségesek, akkor a hardverfrissítést, azaz a technikai átalakítást is napirendre kell venni, természetesen a gyártók költségére.

A javaslatban az is olvasható, hogy a német autóiparnak előrébb kell lépnie az elektromosautó-gyártásban, ehhez pedig egyebek mellett létre kellene hoznia Németországnak egy saját gyárat az e-járművekhez szükséges akkumulátorok előállításához.

Barbara Hendricks német környezetvédelmi miniszter és Brigitte Zypries gazdasági miniszter a dpa német hírügynökségnek nyilatkozva támogatták párttársuk Martin Schulz kvótaötletét az e-járművekre.

Michale Fuchs, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és bajor testvérpártja, a Keresztényszociális Unió (CSU) közös parlamenti (Bundestag-) frakciójának helyettes vezetője szerint azonban a kötelező európai kvóta nem a megfelelő út, helyette egységesen kellene szabályozni Európában a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Angel Merkel német kancellár még nem alkotott véleményt a kvóta kérdésében - mondta pénteken egyik szóvivője. A kancellár nem zárkózik el egyetlen olyan ötlettől sem, amely segíti az e-járművek terjedését.

Berlinben múlt héten rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása. Az autók jóval költségesebb hardverfrissítését azonban elutasította a szakma.

Forrás: 
MTI

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.08.20
A jó hangulatú statikus versenynapok és a hétközi kánikula után az időjárás kissé megviccelte a....
2017.08.20
A Magna Steyr Thondorf-ban levő gyárában készül 2018-tól a BMW Z4 - írja a Kleine Zeitung. ..
2017.08.20
Michel Roman Franciországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.08.20
Augusztus vége felé járva érkezik el országunk egyik legfontosabb ünnepe, az államalapítás....
2017.08.20
Az M-Sport észt versenyzője jó úton van első aszfaltos győzelme felé, a vb-pontversenyben vezető....
2017.08.20
A megnövekedett forgalom miatt torlódnak a személygépjárművek a hegyeshalmi határátlépési pont....
2017.08.20
Az időjárási viszonyok nem teszik lehetővé a fővárosi légi parádé tervezett eseményeinek teljes....
2017.08.20
Elhagyja a Maseratit Jörg Ross, a jövőben az Aston Martin motorfejlesztésért felelős vezetője lesz....
2017.08.20
Egy néhány hetes kisgyerekkel kaptak sorozatlopáson egy magyar párt Ausztriában. A bűnesetek....
2017.08.20
Testvére véletlenül becsukta a nyitott ajtót, az autóban ülő öccse pedig a forró autóban rekedt. A....