elektromos autó

Elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták

2017.08.11.

Martin Schulz, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) kancellárjelöltje az őszi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választásokra azt javasolja, hogy vezessenek be Európában kötelező kvótát az elektromos autókra, arról azonban nem nyilatkozott, hogy meddig és mekkora arányt kellene elérniük az elektromos járműveknek a kontinensen.

A javaslat része Schulz német autóipar jövőjére vonatkozó ötpontos intézkedési tervének, amelyről a liberális Süddeutsche Zeitung számolt be pénteki számában. A kancellárjelölt javaslatában világosabb szabályozást követel az autóiparban, valamint szigorúbb következményeket arra az esetre, ha egy gyártó megszegi a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Schulz szerint nagyobb nyomást kell gyakorolni az iparágra, ezért szeptemberre újabb dízelcsúcs összehívását sürgeti. Az tanácskozáson - véleménye szerint -  mérlegre kellene helyezni az eddigi eredményeket. Amennyiben pedig ezek nem elégségesek, akkor a hardverfrissítést, azaz a technikai átalakítást is napirendre kell venni, természetesen a gyártók költségére.

A javaslatban az is olvasható, hogy a német autóiparnak előrébb kell lépnie az elektromosautó-gyártásban, ehhez pedig egyebek mellett létre kellene hoznia Németországnak egy saját gyárat az e-járművekhez szükséges akkumulátorok előállításához.

Barbara Hendricks német környezetvédelmi miniszter és Brigitte Zypries gazdasági miniszter a dpa német hírügynökségnek nyilatkozva támogatták párttársuk Martin Schulz kvótaötletét az e-járművekre.

Michale Fuchs, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és bajor testvérpártja, a Keresztényszociális Unió (CSU) közös parlamenti (Bundestag-) frakciójának helyettes vezetője szerint azonban a kötelező európai kvóta nem a megfelelő út, helyette egységesen kellene szabályozni Európában a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Angel Merkel német kancellár még nem alkotott véleményt a kvóta kérdésében - mondta pénteken egyik szóvivője. A kancellár nem zárkózik el egyetlen olyan ötlettől sem, amely segíti az e-járművek terjedését.

Berlinben múlt héten rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása. Az autók jóval költségesebb hardverfrissítését azonban elutasította a szakma.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.07.22
Úgy tűnik, Kína élt a világpiaci konjunktúra adta lehetőséggel. Az idei év első félévében robusztus....
2018.07.22
Fabio Fonocchioli Olaszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.07.22
Hat személygépkocsi összeütközött az M0-s autóút Szeged felé vezető oldalán, Dunaharasztinál....
2018.07.22
Társul a járművek közötti kommunikációs technológiát szállító (V2X – vehicle-to-everything....
2018.07.22
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi....
2018.07.22
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe:A kabrió az kabrió ..
2018.07.22
- Új vezérigazgatót neveztek ki a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) élére, miután a tisztséget eddig....
2018.07.22
- Késsel támadt egy trolibuszvezetőre egy budapesti férfi Zuglóban, a sofőr a jobb karján sérült....
2018.07.22
Hiába Tóbiás és Balambér kedvenc időszaka a nyár, ilyenkor is vannak ránk leselkedő veszélyek. Ezek....
2018.07.22
- Teherautókat és buszokat ellenőriznek a rendőrök a jövő héten - közölte a rendőrség a honlapján.....