elektromos autó

Elektromosautó-kvóta bevezetését javasolják a német szociáldemokraták

2017.08.11.

Martin Schulz, a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) kancellárjelöltje az őszi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választásokra azt javasolja, hogy vezessenek be Európában kötelező kvótát az elektromos autókra, arról azonban nem nyilatkozott, hogy meddig és mekkora arányt kellene elérniük az elektromos járműveknek a kontinensen.

A javaslat része Schulz német autóipar jövőjére vonatkozó ötpontos intézkedési tervének, amelyről a liberális Süddeutsche Zeitung számolt be pénteki számában. A kancellárjelölt javaslatában világosabb szabályozást követel az autóiparban, valamint szigorúbb következményeket arra az esetre, ha egy gyártó megszegi a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Schulz szerint nagyobb nyomást kell gyakorolni az iparágra, ezért szeptemberre újabb dízelcsúcs összehívását sürgeti. Az tanácskozáson - véleménye szerint -  mérlegre kellene helyezni az eddigi eredményeket. Amennyiben pedig ezek nem elégségesek, akkor a hardverfrissítést, azaz a technikai átalakítást is napirendre kell venni, természetesen a gyártók költségére.

A javaslatban az is olvasható, hogy a német autóiparnak előrébb kell lépnie az elektromosautó-gyártásban, ehhez pedig egyebek mellett létre kellene hoznia Németországnak egy saját gyárat az e-járművekhez szükséges akkumulátorok előállításához.

Barbara Hendricks német környezetvédelmi miniszter és Brigitte Zypries gazdasági miniszter a dpa német hírügynökségnek nyilatkozva támogatták párttársuk Martin Schulz kvótaötletét az e-járművekre.

Michale Fuchs, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) és bajor testvérpártja, a Keresztényszociális Unió (CSU) közös parlamenti (Bundestag-) frakciójának helyettes vezetője szerint azonban a kötelező európai kvóta nem a megfelelő út, helyette egységesen kellene szabályozni Európában a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó határértékeket.

Angel Merkel német kancellár még nem alkotott véleményt a kvóta kérdésében - mondta pénteken egyik szóvivője. A kancellár nem zárkózik el egyetlen olyan ötlettől sem, amely segíti az e-járművek terjedését.

Berlinben múlt héten rendezték a dízelcsúcsot, amelyen az iparág képviselői, tartományi miniszterelnökök és a szövetségi kormány abban állapodtak meg, hogy a gyártók több mint ötmillió Euro-5 és Euro-6 normás dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként és ingyen, így átlagosan 25-30 százalékkal csökkenhet az érintett járművek nitrogén-oxid kibocsátása. Az autók jóval költségesebb hardverfrissítését azonban elutasította a szakma.

Forrás: 
MTI

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.12.11
Elfogták a miskolci cserbenhagyásos baleset gyanúsítottját és társát a rendőrök hétfő este -....
2017.12.11
A rendkívül erős szél számos tennivalót ad Győr-Moson-Sopron megye tűzoltóinak. Kicsavart és....
2017.12.11
A Continetal Hungaria Kft. demonstratív sajtótájékoztatót tartott a Hungaroringen, ahol a....
2017.12.11
Megépül a több mint egy évtizede elkezdett, majd félbehagyott nyugati elkerülő út Gyöngyösön -....
2017.12.11
A csillagszórók és a tűzijátékok tiltott pirotechnikai eszköznek minősülnek a légiközlekedésben,....
2017.12.11
Luka Lagator Montenegróból  küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.12.11
- Idén tíz éves a SEAT prototípus fejlesztési központja, mely úttörő intézmény Spanyolországban, és....
2017.12.11
Jean Alesi szerint Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája, aki pályafutása negyedik világbajnoki....
2017.12.11
Több dunántúli járásra másodfokú riasztást adott ki a meteorológiai szolgálat a viharos szél....
2017.12.11
Az Eurotrade Kft. Magyarország 27 éve meghatározó járműértékesítő vállalata, a Tatra járművek....