járműsport

Élete legjobb eredményével tért vissza az ERC mezőnyébe Csomós Miklós

2023.08.01.

Összesen 8 autósport versenyző képviselte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) színeit Európa számos versenypályáján, július utolsó hétvégéjén. Közülük is kiemelkedett Csomós Miklós, aki a Kanári-szigetek Rallyn elszenvedett szörnyű bukása után élete legjobb eredményét érte el a Rally Eb olaszországi futamán.

AUTÓSPORT

Közel három hónap szünet után, Rómában tért vissza az ERC mezőnyébe Csomós Miklós, oldalán egy új navigátorral, a nemzetközi tapasztalattal is rendelkező Bán Viktorral kellett felvennie a küzdelmet a 41 főt számláló Rally 2-esek mezőnyében. Az első napot a 15. helyen zárták a fiúk, úgy, hogy még egy defekt is hátráltatta őket, de folyamatosan tudtak gyorsulni, és lépésről-lépésre közeledtek az élmezőnyhöz. A vasárnapi záró nap pedig nagyszerűen sikerült a magyar párosnak: érett, taktikus versenyzéssel, a power stage 2. legjobb idejét autózva, meg sem álltak az összetett 7. helyéig, ami Csomós Miklós eddigi legjobb ERC eredménye. A folytatásra sem kell sokat várni, miután a Csomós-Bán páros rajthoz áll a HUMDA Országos Rally Bajnokság hétvégi, veszprémi futamán is.

Nem csak Csomósék indultak a Hungarian Motorsport Academy támogatásával Olaszországban, László Martin, és Hangodi Bendegúz is elindult az ERC hatodik futamán. Lászlóék sajnos már a kvalifikáción balesetet szenvedtek, de a szervizcsapatuk támogatásával időben elkészült az autójuk, és az első napot a 19. helyen zárták. A második napon folytatódott a pechszériája a pécsi párosnak, a verseny utolsó előtti szakaszán kényszerültek kiállni egy defekt miatt.

Hangodi Bendegúznak a tapasztalatszerzésről szól az idei év az Eb mezőnyében, így próbáltak a biztonságra fókuszálni, de a negyedik gyorsaságin elkövettek egy hibát, ami miatt majdnem fel kellett adniuk a versenyt. Végül a szuperrally szabályai szerint folytathatták a vasárnapi gyorsasági szakaszokat, és további értékes kilométereket gyűjtve sikeresen teljesítették a pályákat.

Cremónában rendezték az FIA gokart Európa-bajnokság záró fordulóját, ahol Molnár Martin, és Gáspár Benett képviselte a magyar színeket. Az Academy Trophy-ban versenyző Gáspárnak nagyszerűen kezdődött a hétvége, miután a 2. helyet szerezte meg az időmérésen a csoportjában, a selejtező futamok után viszont visszacsúszott a 18. helyre. A döntőben ismét jó volt a tempója, több helyet is sikerült előrébb jönnie, de egy büntetés miatt végül a 20. helyen intette le a kockás zászló.

Molnár Martinnak is jól sikerült az időmérő edzés, összesítésben a 10. helyen zárt a 65 versenyző közül. A selejtező futamok számára is balszerencsésen alakultak: az egyikben az első helyért csatázott, mikor a motorja megállt, és kénytelen volt kiállni a futamból. Egy harcos elődöntő után Martin négy új gumit is kapott a döntőre, ezek azonban nem bizonyultak valami gyorsnak, így megkellett elégednie a 29. hellyel. Martin így négy forduló után, két bajnoki pontot gyűjtve a 33. helyen zárta az Európa-bajnokságot az OK kategóriában.

A sportág egyik legendás helyszínén, Le Mans-ban tartották meg az év egyik legnagyobb versenyét a Rotax Max Challenge viadalt a gokart kategóriáknak. A 293 versenyzőt magába foglaló International Trophy-n a HMA színeiben Krepcsik Áron és Zsebő Marcell is részt vett. Krepcsik először versenyzett ilyen népes mezőnyben a Rotax Max felnőtt kategóriában, ennek ellenére sikerült a 104 versenyző közül bekerülnie a 36 fős döntőbe, ahol a 32. helyen intette le a kockás zászló.

Zsebő Marcell a Mini kategóriában állt rajthoz, ahol egy nem túl jól sikerült kvalifikáció után folyamatosan gyorsult, a döntőben már a top10-ben volt, mikor egy versenybaleset miatt hátrébb szorult, így a 31. lett Franciaországban.

Gender Tamás első éjszakai versenyén vett részt Olaszországban, az X30 Junior kategóriában. A közel 40 fős nemzetközi mezőnyben az első szabadedzést rögtön az élen zárta a fiatal gokartpilóta, a selejtező futamok után pedig a 17. hely volt az övé, az éjszakai döntőt is ebből a pozícióból kezdhette meg. A 18 körös futamban remek tempót diktált, folyamatosan előzött, így végül a 10. helyen intették le, de egy beesett spoiler miatt büntetést kapott, ami miatt a 13. pozíció lett az övé egy tanulságos hétvége után.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....