törésteszt

Életveszélyesen törnek a mopedautók

2014.06.04.

Az Euro NCAP szervezet négy mopedautót vetett alá töréstesztnek, az eredmény lehangoló.

Az autók és a motorkerékpárok közötti határmezsgyén tanyázó mopedautóknak négy kereke van, de a motorjuk lökettérfogata inkább a motorkerékpárokéhoz hasonlítható, és az általuk elérhető sebesség (a tesztelt autóknál 35-80 km/h) is főként a városi közlekedésre teszi alkalmassá őket. Rendes B kategóriás jogosítvány nem szükséges a vezetésükhöz, ráadásul a mopedautóknak nem kell teljesítenie azokat a szigorú törésteszteket, amiket a hagyományos autóknak igen.

 

Az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP négy mopedautót, a Club Car Villager 2+2 LSV golfautót, a Renault Twizy-t, a Tazzari ZERO-t és a Ligier IXO J LINE 4-et vetette alá töréstesztnek. A frontális és az oldalirányú, 50 km/h sebességgel végrehajtott töréstesztek során mind a négy jármű súlyos hiányosságokat mutatott (fontos hangsúlyozni, hogy a teszek különböztek a normál autókkal végzett töréstesztektől, ezért az eredményeket sem lehet összevetni).

 

A legnagyobb problémák a golfautóra hasonlító Club Carral voltak, a karosszéria váza egyszerűen összecsuklott az ütközés során, és ebben a kormány is több mint fél méterrel hátrébb jött, életveszélyes. Ligier és a Tazzari modelljével voltak a frontális teszt során. Előbbiben nagyon összeroncsolódott a vázszerkezet, és a biztonsági öv felső tartója elvált a karosszéria struktúrájától, a Tazzariban pedig a bábu feje erősen nekicsapódott a kormánynak, mert egyszerűen elszakadt a biztonsági öve.

 

A golfautóra hasonlító Club Car karosszériaváza egyszerűen összecsuklott az ütközés során, és ebben a kormány is több mint fél méterrel hátrébb jött. Ahogy várható volt, a legjobban az egyetlen légzsákos modell, a Renault Twizy teljesített, de ennél a modellnél is súlyos sérülésveszélyt mutattak a töréstesztek. ennek oka a túl merev struktúra, ami nem nyelte el megfelelően az ütközés energiáját.

 

„Aggodalmat keltő, hogy a mopedautók – amelyeknek nem kell a törvény szerint törésteszten megfelelniük – nagyon alacsony biztonságot nyújtanak, a védelmi szintjük messze a normál autók szintje alatt van” – nyilatkozta Michiel von Ratingen, az Euro NCAP szervezet főtitkára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.14
Megkezdte működését a hétvégén Európa leghosszabb kabinos felvonója Párizs délkeleti elővárosi....
2025.12.14
Kellene egy jó 6-os! A mérleg: kettőből semmi, siralmas állapotok ..
2025.12.14
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Kötelesség.  ..
2025.12.14
A teljesen elektromos gépkocsi több mint 700 km-es hatótávolsággal rendelkezik ..
2025.12.14
Elérte a Budapest Airport a tizenkilencmilliós utasforgalmat. Ez újabb rekordot jelent a 75 éves....
2025.12.14
A 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencián Szegeden szóba került egyebek mellett a BYD épülő....
2025.12.14
Jövőre több újdonság is lesz az autópályák használatában, és ezeket sokan nem ismerik - közölte az....
2025.12.14
A Wizz Air elérte a 60 milliós utasforgalmat Magyarországon, külön köszöntötték a 60 milliomodik....
2025.12.14
A 2050-re elérendő nettó zéró kibocsátás felé vezető úton a BMW Group 2035-re új mérföldkövet....
2025.12.14
Három személyautó és egy kisbusz ütközött az 53-as főúton Balotaszállás és Kiskunhalas között....