WRC
Elfyn Evans karrierje negyedik győzelmét ünnepelhette Portugáliában, a négy sikerből hármat jelenlegi csapatával, a Toyotával szerzett. Ezzel kárpótolta magát az áprilisi csalósásért, amikor pár tizedmásodperccel lemaradva, az utolsó kanyarban vesztette el a Horvát-rali első helyét Sébastien Ogier-val szemben. Ezúttal azonban a franciák hétszeres világbajnoka „csak” a harmadik lett, amira az a magyarázat, hogy pénteken elsőként rajtolva neki kellett takarítania a pályákat a többiek előtt. A két dobogós helyezésnek köszönhetően a Toyota 37 pontra növelte előnyét a Hyundai-jal szemben.
A rendkívül kiegyensúlyozottan vezető Evans nem a leggyorsabb pilóta volt Portugáliában, de így is nyert gyorsaságikat és folyamatosan dobogós helyen haladt. Ahhoz, hogy az első helyen találja magát, a Hyundai csapat hibái is kellettek: pénteken Thierry Neuville, szombaton Ott Tänak volt kénytelen az élről kiállni a kitört jobb hátsó futómű miatt. Ezután Evans-nak már nem kellett sok kockázatot vállalnia, bár vasárnap még megmutatta a harmadik Hyundai-t vezető Dani Sordónak, hogy a 10,7 másodperces összetett előnyét akár egy szakaszon is képes megduplázni, ha kell. Végül 28,3 másodperccel végzett a spanyol előtt, aki azonban így is értékes pontokat mentett a Hyundai-nak.
„Nyilvánvalóan fantasztikus módja egy verseny lezárásának, ha valaki győzni tud. Nem volt sima az utunk a győzelemig, és talán nem is mi voltunk a leggyorsabbak, de ettől még jó volt a tempónk, és elég kiegyensúlyozottan mentünk. Vasárnap reggel minden beleadtunk, mert akkor még nem volt megnyugtató az előnyünk, és sikerült is növelnünk azt a második helyezetthez képest. Horvátországban nagyon fájdalmas volt kevéssel lemaradni a győzelemről, most azonban kárpótol az, hogy itt viszonylag kevés drámával sikerült az élen végezni” – nyilatkozta az elégedett Evans.
Dani Sordo a januári Monte Carlo-rali óta először ülhetett be a Hyundai i20 WRC-be, és egy második hellyel hálálta meg a bizalmat Andrea Adamo csapatfőnöknek. Sordo a verseny elején még vezetett is a jó rajtpozíciójának is köszönhetően, de később is végig dobogós helyen haladt, csak néhány lefulladás és téves gumiválasztás hátráltatta.
Kacuta Takamoto élete legjobb eredményét érte el a negyedik helyezéssel, a Toyota fiatal japán pilótájának fejlődése szemmel látható. Szintén javuló tendencia figyelhető meg a fordos Gus Greensmith esetében, aki több top3-as időt is ment a Fiesta WRC-vel, és végül a gázpedál-problémák ellenére is ötödikként végzett, ami karrierje legjobb eredménye. Mögötte csapattársa, a murván, WRC autóval először versenyző Adrien Fourmaux végzett hatodikként, őt egy megpördülés vetette vissza pénteken. A top10-be még a WRC2 kategória élmenői, Esapekka Lappi, Teemu Suninen, Mads Østberg és Nikolay Gryazin fértek be.
Ott Tänak és Thierry Neuville a vasárnapi Power Stage-en (amely a híres Fafe volt a nagy ugratóval) szerzett bónusz pontokkal kárpótolta magát a kiesésért, előbbi 5, utóbbi 4 pontot szerzett, a többieknek esélye sem volt ellenük.
Most viszonylag rövid pihenő vár a mezőnyre, ugyanis két hét múlva már Szardinián száguldanak majd a versenyautók.
Végeredmény, Portugál-rali:
1. E. Evans / S. Martin (Toyota Yaris WRC) 3:38:26.2
2. D. Sordo / B. Rozada (Hyundai i20 Coupe WRC) +28.3
3. S. Ogier / J. Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +1:23.6
4. T. Katsuta / D. Barritt (Toyota Yaris WRC) +2:28.4
5. G. Greensmith / C. Patterson (Ford Fiesta WRC) +4:52.7
6. A. Fourmaux / R. Jamoul (Ford Fiesta WRC) +5:03.4
7. E. Lappi / J. Ferm (Škoda Fabia Evo) +9:37.2
8. T. Suninen / M. Markkula (Ford Fiesta MkII) +11:20.0
9. M. Østberg / T. Eriksen (Citroën C3 R5) +12:01.5
10. N. Gryazin / K. Aleksandrov (Volkswagen Polo GTI) +12:35.8