német autópályadíj

Elkészült a német autópályadíj terve

2014.10.30.

Németországban a közlekedési tárca elkészítette a külföldi autósokat terhelő autópályadíj tervét, a csütörtökön ismertetett javaslat szerint az éves díj legfeljebb 130 euró (40 300 forint) lehet, és várhatóan 2016-tól kell majd megfizetni.

Az autópálya-használati díjat a személygépkocsik és lakóautók után kell majd megfizetni, és nemcsak a külföldieknek, hanem a németeknek is, akik azonban a költséget leírhatják a gépjárműadóból - ismertette a tervezetet Berlinben Alexander Dobrindt közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős miniszter. A díjkategóriákat a motor hengerűrtartalma, a használt üzemanyag és az autó környezetvédelmi besorolása alapján alakítják ki, a díj annál alacsonyabb, minél kevésbé szennyezi a környezetet az autó. Az elektronikus autópálya-matricát 10 napra, 2 hónapra vagy 1 évre lehet majd megvásárolni.

A minisztérium a külföldiektől beszedett díjból évi 700 millió eurós bevételre számít, ebből a rendszerüzemeltetési költségek levonása után 500 millió euró maradhat.
A tárca szerint az autópályadíj terve "méltányos, átgondolt és igazságos", megoldást jelent arra a helyzetre, hogy miközben Németország legtöbb szomszédjánál a német autósoknak fizetniük kell az autópályák használatáért, a külföldiek ingyen használhatják a német hálózatot. A bevételt az utolsó euróig az autópályahálózat fejlesztésére fordítják - mondta Alexander Dobrindt.

A hivatalosan infrastrukturális járuléknak nevezett díj koncepcióját először tárcaközi egyeztetésre bocsátják, majd a törvényhozás elé terjesztik. Várhatóan sikerül betartani az eredeti ütemtervet és 2016 január 1-jén elindulhat a rendszer - mondta a bajor CSU politikusa. A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert. A témát a CSU vette elő a tavaly szeptemberi bajor tartományi és országos választások előtti kampányban, és végül azzal a feltétellel vették fel a konzervatív CDU/CSU és a szociáldemokrata SPD koalíciós szerződésébe, hogy a díjrendszernek meg kell felelnie az uniós jogi előírásoknak - mindenekelőtt a diszkriminációt tiltó szabályoknak -, de nem okozhat többletteret a német autósoknak.

A koncepció egy korábbi változata szerint fizetőssé tették volna a teljes úthálózatot, de ezt az elképzelést a határ menti forgalom visszaesésétől tartó tartományok ellenállásának hatására elvetették.

Forrás : MTI
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.30
Nézze meg a videót! ..
2024.05.30
Május 25-én, szombaton a Magas-Tátrában, a Hunfalvy-hágó (Chata pod Rysmi) közelében lezuhant egy....
2024.05.30
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei....
2024.05.30
Kategóriát teremtett a Toyota 1994 májusában, amikor a városi SUV első generációját bemutatta. Ma....
2024.05.30
Az egyre növekvő kereslet kielégítése érdekében a klímaberendezésekre, párátlanításra és fűtésre....
2024.05.30
Veszélyes jelenetek voltak az A12-es autópályán hétfő reggel Ausztriában. Egy teherautó-sofőr....
2024.05.30
Az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének döntőjében 7 csapat méri össze tudását, akik az ország....
2024.05.30
A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus....
2024.05.30
A rendőrség kedden közölte, vizsgálják a D1-es autópályán hétfőn történt tragikus baleset ....
2024.05.29
Koszorúzással emlékezett a Hableány sétahajó öt évvel ezelőtti katasztrófája és a verőcei....