Audi A8

Elnöki ügy: az új Audi A8

2018.03.27.

A Messe Wien főbb ismertetőjegye közé tartozik a sok látogató, valamint a nívós márkák és modellek mellé társuló jelképes árú belépőjegy. 

Az Audi standjának egyik különlegessége az új A8 volt. Több tekintetben is ugrásszerű fejlődésen ment keresztül. Egyszerre sikerült növelni a biztonságot, a kényelmet és a helykínálatot. A külső is változáson esett át, vannak szép és megszokást igénylő részletek, mindenkinek más az ízlésvilága.

A megszélesített hűtőrács és a tömbszerű, 5 méteres kocsitest egyszerre sugároz eleganciát és magabiztosságot. A felár ellenében rendelhető HD Matrix LED fényszórók lézeres kiegészítést kaptak, ez a gyakorlatban kétszeres bevilágítási távolságot jelent intelligens és precíz árnyékolással: a szembe jövő autóst nem vakítjuk el, miközben mi a lehető legjobb látási viszonyok között haladunk.

A hátsó traktus esetében is a legnagyobb hangsúly a lámpatesteken van, amelyek OLED technikával megspékelve varázsolnak összetéveszthetetlen megjelenést a limuzinnak. A csomagtartón végighúzódó ív – amely a műszerfali vízszintes megvilágítással áll stílusbeli összhangban - és az apró bevágások révén nincs elegáns vacsora, opera vagy egyéb koncert, amelyre megérkezve ne lehetne egyértelműen azonosítani négykerekűnket. Noha oldalról picit a 7-es BMW-re emlékeztethet a hátsó lámpa széle, az előbb említett részletek azonnal tudatosítják bennünk, milyen autóval is van dolgunk. Mert hogy több tekintetben is kuriózum…

A belső térben fejedelmi körülmények várnak minket. A digitális műszeregységek gyors szemléje után vettem észre a szellőzőrostélyok és a hangulatvilágítás pazar harmóniáját: üljünk bárhol, az új műszerfal széles, formás kialakítása erőt sugároz, egy csillagközi rombolóban érezzük magunkat.

audi.hu

A legnagyobb újdonság: az érintős kijelzők. Pozitívum, hogy koppintáskor finom rezgésekkel kapunk visszajelzést, hogy valóban sikerült ujjunk végével „rákattintani” a kívánt ikonra. Ez utóbbi azért fontos, mert ugyan a felső kategóriában általában nem, de úgy általában hajlamosak nem érzékelni utasításainkat az efféle rendszerek, és vezetés közben ezzel megnehezítik dolgunkat, a tekintet-út, tekintet-műszerfal vonatkozásban. Minden digitális, a 360 fokos kamerás kijelző képeit könnyedén mozgathatjuk ujjainkkal, kedvünkre lapozgathatunk. Közben egy kis felfrissülésre is szert tettünk a forgatagban az ülésszellőztetés révén, úgyhogy irány a hátsó üléssor!

audi.hu

Masszázs be, sötétítők gombnyomásra fel, az anyósülés már össze is csukódott, a hangulatvilágítást és a rádióállomást be is állítottuk. Ez tényleg egy elnöki autó, a vezetésen kívül talán minden állítható a védett ülésből. A nagyobb belső tér és a kényelmesebb ülések a komfort egy részéért felelnek, a másikra ott van az új, kerekenként eltérő, adaptív lengéscsillapítás, amely úthiba, gázadás, egyenetlenség esetén azonnal úgy dolgozik, hogy kényelmes haladásban lehessen részünk. A hátsókerék-kormányzás kis és nagy sebességnél egyaránt javítja a fordulékonyságot és általa kisebb kormánymozdulatokra van szükség.

audi.hu

Akár 41 vezetéstámogató rendszer gondoskodik egyidejűleg a biztonságos haladásról. A kategóriában legfejlettebbnek számító, 4-es szintű önvezető képességgel ruházták fel az A8-at a mérnökök. Az adaptív tempomaton és a sávtartáson felül immáron önállóan képes sávot váltani a luxushajó autópályán, ki tud sorolni például a lehajtóra. Oldalirányú ütközés esetén a karosszéria akár 80 millimétert is meg tud emelkedni a csattanás előtti pillanatban, fokozva ezzel az utasok biztonságát.

Az Audi nemrég indult új irányba a modellek teljesítményszintjeit megadó jelzéseivel. A benzines motorpaletta alja az 55TFSI quattro egyelőre. Ez egy V6-os, 340 lóerős, Mild Hybrid. Érdekessége, hogy indukciós töltés érhető el hozzá, vagyis ha mindig a megszokott parkolóhelyre állunk, egyszerűen feltölt magától – nem kell csatlakozóval vesződni.

A dízel fronton 50-es jelzéssel találkozhatunk. Szépen utolérik egymást a német prémiumtrió szereplői a belépő dízelek terén, 1-20 lóerős licitálás mindig akad a bevezetés évétől függően. A 286 lóerős egység 5,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a két tonnás testet.

A rövid élménybeszámoló és technikai ismertető a teljesség igénye nélkül született meg: olyan sok erőssége van az új A8-nak, hogy naphosszat lehetne sorolni. Engem meggyőzött! A beszédes videó mellett ajánljuk korábbi, az A8 gyártástechnológiájáról írt cikkünket is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.04.19
Genfben megelégelték a nagy gázzal elinduló, csikorgó gumikkal közlekedő autókat és....
2019.04.19
Közzétették Európa egyik legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésének eredményeit. A brit....
2019.04.18
A tisztán elektromosüzemű Jaguar I-PACE a díj történetében először hármas győzelmet aratott a 2019-....
2019.04.18
Nagyszerű hatótáv adatokkal, de mégis élhető árcédulával boríthat asztalt a divatos crossoverek....
2019.04.18
Sebastian Vettel szerződése a következő szezon végén lejár, az Automobilwoche újságírói pedig....
2019.04.18
Három, egyenként közel egymillió forintos ösztöndíjat osztanak ki műegyetemi hallgatóknak és....
2019.04.18
Grigoris Georgiou Görögországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.04.18
A SEAT továbbra is vezető helyen áll a sűrített földgáz (CNG) technológia bevezetésében, a lehető....
2019.04.18
Precíz részletességgel finomhangolt formanyelvével, innovatív felszereltségi opciói minden....
2019.04.18
A ŠKODA hármas győzelmével zárult az idei „év összkerékhajtású autói” szavazása: az....