járműgyártás

Érkezik a Toyota városi sport-terepjárója és vele egy sikkes változat is

2020.11.10.

Dinamikus hangvételű modellváltozattal bővít a Toyota C-HR. A GR Sport verzió januártól jelenik meg az európai márkakereskedésekben, közvetlenül utána pedig egy másik variáns is érkezik.

Folyamatosan erősíti városi szabadidőjárművének kínálatát a Toyota. Miután pontosan egy éve bevezette a Corolla családból már ismert kétliteres, 184 lóerős Hybrid Dynamic Force hajtásláncot, most újabb opcióval teszi még szélesebb ügyfélkör számára vonzóvá a piacra lépésekor Nagy-Britanniában az Év Autójának megválasztott C-HR crossovert.

A C-HR GR Sport modellváltozat révén a korábban már bevezetett Yaris GR Sport (2018) és Corolla GR Sport (2019) után immár a crossover-vásárlók is részesülhetnek abban a motorsport-ihletésű, dinamikus hangulatban, amelyről a márka versenytevékenységeit koordináló Gazoo Racing gondoskodik.

A GR Sport család többi tagjához hasonlóan a C-HR sem kapott teljesítmény-növelést, ugyanakkor a rendelkezésre álló hajtásláncok (115 lóerős turbómotor, illetve 122 és 184 lóerős hibrid egységek) erejét hatékonyabban és magabiztosabban aknázhatja ki a vezető.

Ez egyrészt a futómű és a kormánymű módosított hangolásának, másrészt az új Continental Premium Contact 6 abroncsoknak köszönhető: a 19 colos keréktárcsákra szerelt, 225/45 méretű abroncsok kiváló tapadást, pontos ívmeneti stabilitást, valamint csekélyebb mértékű alulkormányozottságot eredményeznek. Jó tudni ugyanakkor, hogy az új abroncs nagyobb mérete dacára könnyebb, mint a jelenlegi 18 colos abroncs, gördülési ellenállásuk pedig megegyezik.

A C-HR GR SPORT könnyen felismerhető az embléma és a lámpatestek fekete hátteréről, az első lökhárító fényes fekete (zongoralakk) betétjéről, az első ködfényszórók azonos árnyalatú foglalatáról, a sötét krómozású hűtőmaszkról, valamint az agresszívabb kialakítású első légterelő kötényről.

A zongoralakk dekoráció az oldalfali koptatóbetétekben, valamint a hátsó lámpaházaknál ismétlődik; a képet a hátsó embléma fekete háttere, az immár ismerős GR Sport logó, valamint a lökhárító egyedi alsó betéte teszi teljessé. Kizárólag ehhez a modellváltozathoz elérhető a fekete tetőlemezzel párosított Dynamic-szürke fényezés, amelyhez további nyolc kéttónusú színkombináció társul.

Az utastérben új ezüst színvilág, valamint választhatóan Alcantara vagy bőr üléskárpit várja az utasokat; az üléseket a Gazoo Racing hivatalos színei által ihletett piros-szürke öltések díszítik. Az autó pirossal varrott, perforált bőrkormányt és piros díszítésű bőr sebességváltó kart kapott, a küszöböket egyedi betétek díszítik, és nem csak a motorindító gomb, hanem a műszerfali multi-információs kijelző indító animációja is a GR tematikát erősíti.

A C-HR GR Sport felszereltsége nem hagy maga után kívánnivalót: sötétített üvegek, kulcs nélküli nyitás, LED-es távolsági világítás, automatikusan behajló külső visszapillantó tükrök szerepelnek a szériatartozékok listáján. Opcióként pedig motoros állítású, fűthető első ülések, valamint prémium JBL audiorendszer is rendelhető a Toyota legtüzesebb városi crossoveréhez.

A jövő januártól kapható GR Sport mellett egy másik modellváltozat is megjelenik a Toyota C-HR európai kínálatában. Már idén novemberben megérkezik a márkakereskedésekbe a C-HIC kivitel. Ez nevéhez méltóan (’chic’ angolul annyit tesz, sikkes, elegánsan divatos) négy új kéttónusú színkombinációt, szintén kettős árnyalatú bőrkárpitozást, szürke tetőkárpitot, valamint vadonatúj rajzolatú (opciós) keréktárcsát kap.

A Toyota C-HR minden kivitele gazdagabb biztonsági felszereltséggel fut neki a 2021-es modellévnek. Az ütközést megelőző PCS rendszer mostantól aktív elkormányzással segít elkerülni a gyalogosok gázolását, valamint megakadályozza, hogy kanyarodáskor ütközzünk a szemből érkezőkkel (nagy íven irányt váltva) vagy a zebrán átkelő gyalogosokkal (kis íven kanyarodva).

Szintén fontos újdonság a gépkocsit a sáv középvonalában tartó LTA rendszer, illetve a teljes sebességtartományban aktív adaptív sebességtartó automata, amely a jelzőtábla-felismerő funkciótól kapott információk alapján képes automatikusan betartani az aktuális sebességkorlátozásokat.

 

Fotó: Toyota

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....