újautó eladások
A JATO Dynamics statisztikája szerint az európai újautó-piac 2017 áprilisában 7,1 százalékkal csökkent az egy évvel ezelőtti állapotához képest, összesen 1,22 millió új autó talált gazdára. 2013 márciusa óta ez a legnagyobb arányú keresletcsökkenés Európában. Érdekes, hogy márciusban még 10,8 százalékos bővülésről és 1,98 milliós értékesítési darabszámról lehetett beszámolni.
Még nagyobb a keresletcsökkenés a dízelmotoros autók iránt, itt 15 százalékos csökkenést regisztráltak, ami arra utal, hogy a Volkswagen dízelbotránya, az olcsó üzemanyag és az alternatív hajtások előretörése miatt a vásárlók egyre inkább elfordulnak a régi gázolajos technológiától. Áprilisban csak a vásárlók 46 százaléka vett dízel autót, egy éve még az 50 százalék tett így.
Az alsó-középkategóriás típusok iránt 11,9 százalék, az egyterűek iránt 21,3 százalékkal csökkent a kereslet, a szabadidő-autókból viszont 7,2 százalékkal több fogyott, mint 2016 áprilisában. Áprilisban Olaszországban regisztrálták a legnagyobb arányú piaccsökkenést, ami 24,2 százalékos volt.
Európában továbbra is a Volkswagen a legnépszerűbb autómárka, a wolfsburgi gyártó 136 475 autót értékesített, de ez is 13,9 százalékos csökkenést jelent. Európa legnépszerűbb típusa maradt a Volkswagen Golf, immár hét éve folyamatosan az első helyen tanyázik, leszámítva a múlt hónapot, amikor a kifutó, kedvezményes áron kínált Ford Fiesta megelőzte. Azóta a Ford kisautója visszaesett a nyolcadik helyre. Jelenleg a Renault Clio a második, megelőzve a Volkswagen Polót és a Volkswagen Tiguant.