Koenigsegg

Exkluzív, svéd és kétkerekű. Mi az?

2014.12.19.

A Koenigsegg név hallatán ugye mindenkinek a nem éppen feltűnésmentes szupersportautók jutnak eszébe. Ha igen, akkor itt az ideje váltani, ugyanis napvilágot látott a svéd műhely kétkerekű koncepciója, a Koenigsegg Motorcycle Concept.

Ha valaki nem tudta volna, hogy Koenigsegg néven a világ legexkluzívabb szupersportautói készülnek 1994 óta, az Agera One:1 megjelenése után minden bizonnyal nyomon követik kicsik-nagyok a svéd műhely minden mozzanatát. Legutóbbi nagy dobásukkal megvalósították a versenyautók álomszerű súly/lóerő arányát, azaz minden egyes kilogramm súlyra egy lóerőt produkáló gépet alkottak. Az Agera One:1 egy irdatlan merev kasztnis, szuperkönnyű sportautó, melynek szíve egy 5 literes, 32 szelepes, biturbós, V8-as erőforrás és teljesítménye pontosan megegyezik az autó sofőrrel együtt mért tömegével, azaz 1360 lóerős. Ehhez a teljesítményhez 1370 Nm-es nyomatékot és 440 km/h-ás végsebességet párosítva, talán nem kérdés, hogy számos rekord megdöntésének várományosa a svéd fenevad.

Vajon mi következhet ezután, tették fel sokan a kérdést anno. Nos, megkaptuk a választ, legalábbis reméljük, hogy a kétkerekű koncepcióból egyszer valóság lesz. Az eddig motorépítéssel egyáltalán nem foglalkozó Christian von Koenigsegg és a futurisztikus munkáiról ismert Burov Art stúdió egy meglehetősen ütős koncepciót alkotott. Az emblémán kívűl semmiféle Koenigseggre utaló formajegyet nem viselő motor csak abban hasonlít az eddig megjelent négykerekűekre, hogy egyszerű és nagyon stílusos külsőt alkottak neki tervezői.

A mindent elfedő karbon elemek egy eddig ismeretlen paraméterekkel rendelkező erőforrást lepleznek, azonban bátran kijelenthetjük, hogy a találgatásaink nagy valószínűséggel távol állnak majd a valóságtól. Elképzelhető, hogy feltöltött aggregát lapul majd a vázban, de azt még senki sem tudja, hogy szimpla, vagy dupla turbóval állunk-e szemben és hogy esetleg egy V8-as elrendezésű blokkot rejt-e a bölcső.

A formavilágot felesleges ecsetelni, a képek önmagukért beszélnek, azt azonban megtudtuk, hogy a tapadásról Bridgestone Potenza abroncsok gondoskodnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....