Lexus

Ez a Lexus 400 ezer kilométert futott karbantartás nélkül

2023.05.09.

Az autót frissen vásárolta új tulajdonosa, miután az előző 26 éven és több mint 400 ezer kilométeren át használta.

A vevő elvitte egy átvizsgálásra az autót, s kiderült: ugyancsak elégedett lehet a fogással. A karosszéria fényezése az újrafestett motorházfedéltől eltekintve gyakorlatilag hibátlannak tűnt, beleértve az ablakvonal alatt végig futó diszkrét dekorcsíkot – benne a Lexus-emblémával –, a keréktárcsák is az eredetiek, megkíméltek voltak. Esztétikailag külsőre kedvező benyomást tett az autó, és az utastér is korát meghazudtoló állapotban volt: az elhasználódott üléskárpitoktól eltekintve minden felület és burkolat ép volt, a fedelek pontosan mozogtak és záródtak, még a motoros kormányállítás is működött.

Amikor azonban felnyitották a motorházfedelet, megdöbbentő felfedezést tettek: az autó gyakorlatilag minden részében gyári állapotában volt. A vezérmű- és az ékszíj, a gyújtógyertyák és -kábelek, a tömlők és a hűtőradiátor mind kitartott huszonhat éven át; a jelek szerint az előző tulajdonos kizárólag a motor- és a váltóolaj, valamint az abroncsok cseréjével foglalkozott. Az autót megemelve vegyes kép fogadta a szerelőket: a motorból jóformán minden illesztékén át szivárgott az olaj – nyilván a tömítéseket sem cserélték soha –, ám a kenőanyag által tönkretett perselyektől, a lötyögő hátsó kanyarstabilizátoroktól, valamint az elfáradt, megrepedt hardy-tárcsától eltekintve minden sokkal jobb állapotban volt, mint amire egy olyan autónál számítani lehetne, amely tízszer kerülhette volna meg a földet.

„Ennek az autónak múzeumban volna a helye.” – szól az elismerő verdikt, hiszen az 1997-es gyártású modell mozgó reklámtáblaként hirdeti a Lexus megbízhatóságát. Az azonban, hogy idáig meghibásodás nélkül eljutott az autó, a legkevésbé sem garancia arra, hogy ez a jövőben is így marad, hiszen a karbantartás hiánya időzített bombává tette a járművet, amelynek bármely pillanatban tucatnyi alkatrésze felmondhatja a szolgálatot, beleértve az egyébként a világ egyik legrobusztusabb erőforrásaként ismert 4,0 literes, V8-as 1UZ-FE blokkot is.

A történet tehát összességében szomorú: az előző tulajdonos visszaélt járműve megbízhatóságával, és az élet utolsó morzsáját is kiautózta abból. A jó hír, hogy a kopó alkatrészek cseréjével vélhetően ismét üzembiztos állapotba hozható a Lexus, ám ehhez várhatóan még egyszer rá kell költeni a vételárát, ami egyébként nem feltétlenül meglepő egy negyed évszázados luxusautó esetében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....