drift

Ezer lóerő 13 millióért?

2019.04.13.

A közelmúltban különleges autó került fel egy amerikai aukciós weboldalra: Fredric Aasbø drift-világbajnok előző versenyautója – egy hátsókerék-hajtású Corolla!

Fredric Aasbø nevét jól ismerik a driftsport rajongói: a norvég fiatalember Észak-Amerikától Ázsián át Skandináviáig bajnoki címet szerzett gumipusztító sportágában, amelyet Formula Drift világbajnoki címével koronázott meg. Egész hivatásos pályafutását Toyoták volánja mögött töltötte, jelenleg egy GT86-ossal versenyez az Európa-bajnokságban. Magától értetődő, hogy egy világbajnok mindig a legtökéletesebb autóval vág neki az új szezonnak, ám amit Fredric Aasbø már kinőtt, az a világ driftversenyzőinek 99 százaléka számára továbbra is hatalmas szakmai kihívást, előrelépési lehetőséget jelent. Ezért amikor az autót építő Papadakis Racing úgy döntött, elárverezi az autót, ádáz küzdelem indult a norvég versenyző egykori társáért.

A 2017-es Formula Drift Pro bajnokság specifikációi szerint épített autó orrában egy 2.7 literes, kéjgáz-befecskendezéses turbómotor dolgozik. Az eredeti versenykivitelében több mint 1000 lóerős erőforrás 9000/percig pörög el vidáman, üzemanyag-ellátásáról hengerenként két befecskendező gondoskodik. A motor négyfokozatú kézi váltón, karbon kardántengelyen, valamint a negyedik generációs Toyota Suprából származó, zárt differenciálművön keresztül hajtja meg a hátsó tengelyt – ez az átalakítás önmagában legendává tette a Papadakis Racing nevét a szakmában.

A hegesztett csővázhoz RS-R versenyfutómű kapcsolódik, a driftsportban elengedhetetlen, 65 fokos extrém bekormányzási szöggel. Az utastérben leszerelhető Sparco kormánykerék, Takata versenyülések, valamint egyedi műszerpanel várja a pilótát. Vastag bukócsövek és beépített tűzoltó berendezés gondoskodik a biztonságról.

A tulajdonos Papadakis Racing semmit nem szerelt ki az autóból, sőt, cserealkatrészeket és extra kerekeket is adott hozzá. A kikiáltási árban természetesen a versenyzésre feljogosító tanúsítványok és papírok is benne foglaltattak. Az autó mindössze egy szezonban versenyzett, ezalatt igazoltan 200 kört tett meg, és az évad végére egyéni második helyezést, valamint konstruktőri bajnoki címet hozott a csapatnak. Az autó megfelel a 2019-es Formula Drift előírásoknak, így új tulajdonosa akár azonnal hozzáláthat a versenyzéshez – feltéve persze, hogy eltávolítja a karosszériáról a csapat és a szponzorok matricázását.

Az autó végül 46 ezer 100 dollárért talált új gazdára – ez a körülbelül 13 millió forint akkor is jutányos ár a hátsókerék-hajtású drift-Corolláért, ha csupán kiállítási tárgynak szánja új tulajdonosa.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.29
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.29
Önfeledt „én-idő” a hóval borított lankákon, egy nap a hegyekben – München lakosai számára ez egy....
2020.01.29
Brit sajtóértesülés szerint két hét múlva fog tárgyalni a Mercedes elnöksége az F1-es projektje....
2020.01.29
- Január utolsó két napján még közel 200 ezer vásárlóra számít a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató....
2020.01.29
A Toyota C-HR új generációja a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja utasai és a forgalomban....
2020.01.29
A Continental technológiai vállalat hiánypótló alkalmazással gazdagítja az autóipari szenzorok....
2020.01.29
A globális autóipari termeléscsökkenés miatt romlott tavaly a német Robert Bosch GmbH autóipari....
2020.01.29
Michael Schumacher szolgálati Ferrariját és Gábor Zsazsa aranyozott Rolls Royce-át is elárverezik....
2020.01.29
Az Egyesült Királyságban körözött a gépkocsit a rendőrök lefoglalták, a jármű vezetőjét és utasát....
2020.01.29
- A Budapest Airport felkészült arra, ha a magyar hatóságok rendkívüli intézkedéseket vezetnek be a....